Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (965)
Vierailija kirjoitti:
Talvitakki vuodelta 2002. Ei vieläkään näytä kulumisen merkkejä vaikka käytän sitä joka päivä talvisin.
Minulla on myös pari pikkuhousua vuodelta 2015. Haluaisin heittää ne pois, mutta kun ne vielä toimivat pikkuhousuina ja niissä ei ole mitään reikiä, niin pakko kai käyttää niitä edelleen kunnes tulee reikä. En tajua miten ne vain kestävät ja kestävät vuodesta toiseen kun uudemmat menevät rikki joskus tosi nopeasti, parin kuukauden sisällä.
Siis pikkuhousut ovat vuodelta 2005, ei 2015. Ne siis on kohta 20 vuotta vanhoja ja vielä käyttökelpoiset!
Äitini ompeli minulle sinisen taftia? paitapuseron 70-luvulla. Edelleen itsenäisyyspäivänä käytössä. Klassinen malli. Toinen on Marimekon jokapoika-paita, ostin v.-83. Nyt pehmennyt sopivasti, mutta kangas hajoilee jo hieman. Marjastuspaitana. Teetin ompelijalla 90-luvun alussa ohuesta mustasta villakankaasta kotelomekon ja jakun. Edelleen käytössä virallisissa juhlissa. Laadukas kangas kestää ja hyvä hoito päälle.
Minulla on useita 20-30 vuotta vanhoja vaatteita, joita käytän edelleen. Vanhimmat taitavat olla kaksi äitini kotelomekkoa 60-luvulta. Ovat ihan tätä päivää. Itse ostetuista vanhimmat taitaa olla MicMacista Levis 501 farkut v 1973. Sain ne vihdoin päälleni laihduttuani 10kg. Lyhensin ylipitkät lahkeet ja nehän vasta tätä päivää ovatkin.
Rukan sadetakki, jonka ostin kesällä -86.
Ompelijan tekemä silkkinen kotelomekko vuodelta -97. Samalta vuodelta on myös pari hellemekkoa, maailman ihanimmat kotikäytössä.
Aika paljon n. 20 vuotta vanhoja vaatteita. Silloin ei ollut kovin paljon halpavaatteita, vaan minunkin vanhat vaatteeni ovat jonkinlaisia merkkivaatteita, yksi saksalainen bleiserikin, muistan sen maksaneen n. 2500 markkaa n. v. 2000.
Isomumman kuraset uikkaripökät.
Isoäidin aikoinaan itselleen vuonna 1966 ostama nahkatakki
1980- luvun nahkatakki. Miehellä 1950-luvun jatsarit eli lapikkaan tyyliset kengät.
90-luvulta (eli ainakin 25 vuotta vanha) Marimekon T-paita. Nykyään lähinnä mökkikäytössä, mutta ihastelen sen laatua. Lisäksi 8848 Altitude merkkinen ulkoilutakki 15 vuotta vanha, edelleen käytän sitä ulkoillessa.
Villakangastakki vuodelta 1952. Ihana, paksu, mun luottovaate syksyisin ja keväisin. Näkee varmaan vielä sadannen syntymäpäivänkin!
Itse kutomani 32 vuotta vanha punainen villatakki. Olen käyttänyt säästeliäästi.
Yksi takki se välillä oli jossain "olemassa', komerossa vuosia..Otin esille ja joskus pidän, eikun edelleen takki on in.Nyt pesty ja käytän viimeistään syksyllä.
Aamutakki. Varmaan alkaa lähennellä 10 vuotta.
Minulla on useita 1950- ja 1960-luvun vaatteita. Itse ostettuna vanhin taitaa olla kolmen T-paidan paketti v. 1987, joista vain yksi on kulunut aivan puhki. Muut ovat joka kesä vielä käytössä, koska ovat vaan niin hyvää materiaalia ja malli on kiva.
Mummon hame, veikkaan että on jostain 50-luvulta mutta en ihan varma ole. Väliä -40 ... -60 todennäköisesti. Itselleni ostetuista vanhin on huppari, sellaiset 30 vuotta vanha jo. On joku reikä hihassa, mutta tykkään käyttää sitä kotona.
Villasukat, ala-asteella tehty. En muista minä vuonna valmistui, mutta vähintään 22 vuotta sitten. Opettaja teki minulle niihin vahvistetut kantapäät, ei ole vieläkään kuluneet puhki. Ja tosiaan, jäin lyhyeksi niin menevät jalkaan vieläkin.
Laatuvaate kestää kirjoitti:
Äitini ompeli minulle sinisen taftia? paitapuseron 70-luvulla. Edelleen itsenäisyyspäivänä käytössä. Klassinen malli. Toinen on Marimekon jokapoika-paita, ostin v.-83. Nyt pehmennyt sopivasti, mutta kangas hajoilee jo hieman. Marjastuspaitana. Teetin ompelijalla 90-luvun alussa ohuesta mustasta villakankaasta kotelomekon ja jakun. Edelleen käytössä virallisissa juhlissa. Laadukas kangas kestää ja hyvä hoito päälle.
Vaate voi kestää mutta mahtuuko se enää. Mulle on ikävä kyllä käynyt niin, että viimeisen 20 vuoden aikana olen lihonut noin 20 kiloa (olen nyt 40. Kun olin parikymppinen painoni alkoi nelosella. Nyt se alkaa kutosella), ja tässä on muutenkin kroppa tätimäistynyt vuosien varrella.
R-Collection - 96 ostettu anorakki. Valtavan hyvä retkeillessä. Pidän edelleen joka vuosi.
Vanhin kaapissa on itseäni vanhempi pellavapyyhe. Olen syntynyt 1983.
Talvitakki vuodelta 2002. Ei vieläkään näytä kulumisen merkkejä vaikka käytän sitä joka päivä talvisin.
Minulla on myös pari pikkuhousua vuodelta 2015. Haluaisin heittää ne pois, mutta kun ne vielä toimivat pikkuhousuina ja niissä ei ole mitään reikiä, niin pakko kai käyttää niitä edelleen kunnes tulee reikä. En tajua miten ne vain kestävät ja kestävät vuodesta toiseen kun uudemmat menevät rikki joskus tosi nopeasti, parin kuukauden sisällä.