Onko tyttösi saanu sinun vai isänsä sukunimen
Kommentit (26)
Minun, vaikka olemme naimisissa.
Avoliitossahan se nimi on automaattisesti äidin.
Isänsä nimi. Nimi on aika harvinainen, toista saman nimistä tyttöä ei ole maailmassa.
Poikani ja tyttöni saivat minun nimeni.
Isänsä, vaikka ei ole mikään kaunis sukunimi. Eron jälkeen vaihdoin sukunimeni välittömästi ja olen välillä ehdottanut nyt aikuiselle tyttärelle, että ottaisi mun nimen, mutta häntä ei niin kiinnosta millainen sukunimi on.
Isänsä.
Minäkin vaihdoin siihen sitten kun mentiin naimisiin .
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole? Meillä oli isyys tunnustettuna jo ennen lapsen syntymää.
Jos lapsilla sama isä niin pitää olla sama sukunimi. Olisin halunut oman nimeni kuopukselle muttei käynyt kun vanhemmilla lapsilla isänsä nimi.
Ainakin ennen isän piti tunnustaa isyytensä avoliitossa. Nimi voi olla isän tai äidin.
Lapsilla on minun nimi kun idän nimi on tylsä ja yleinen tyyliin Virtanen
Minun. Sekä tyttärellä että pojalla toki.
Tosin itse olen sen perinyt isältä.
Onneksi niin, koska äidin puolen nimi on julkisuudessa ollut esillä ikävällä tavalla (vaikka tähän ei ole sukuyhteyttä, niin harvinaisen nimen kohdalla mielleyhtymä on aika vahva kuitenkin).
Isän. Se oli isälle tärkeää, joten miksipä ei.
Mulla ei ole lapsia, mutta mulla tyttönä on isän nimi.
En ole se palstan sukunimihullu, mutta olen kuitenkin aina kummaksunut sitä, että annetaan isän nimi lapselle. Äiti kuitenkin tekee suurimman työn, ja jos itse olisin raskaana ja synnyttäisin niin lapselle kyllä tulisi mun nimi. Historiassa, ja nykyäänkin, tyttöjä on alistettu ja syrjitty, koska se on aina poika, joka jatkaa sukua. Tytöt päätyvät roskakoriin.
Tyttösi tarkoittaa naisystävää, tyttäresi on rintaperillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole? Meillä oli isyys tunnustettuna jo ennen lapsen syntymää.
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa automaattisesti?
Lapsesi olisi automaattisesti äidin nimellä mutta ei ole nyt koska te teitte toimia joka muutti senz
Äidin nimi, koska vastasyntyneen lapsen äiti on varma, vaikka isästä ei olisi tietoakaan.
Mä en aviottomia kakaroita oo synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Äidin nimi, koska vastasyntyneen lapsen äiti on varma, vaikka isästä ei olisi tietoakaan.
Sama täällä.
Minunkin kolmella ensimmäisellä lapsellani oli jokaisella useampia isäehdokkaita.
Isänsä. Olen inhonnut sukunimeäni lapsesta lähtien joten aika ruma nimi olisi saanut miehellä olla jotta olisin omani lapselle antanut.