Eniten v-tuttaa tv:n remppaohjelmissa
Kerätään vähän vinkkejä tuotantoyhtiöille siitä, mikä ärsyttää eniten telkkarin remppa- ja sisustusohjelmissa. Omat inhokkini:
- Se, ettei rahasta puhuta avoimesti tai totuudenmukaisesti
- Se, että sisustussuunnittelijat ovat aina niiiiiiin ylipirteitä ja "nauravaisia"
- Se, että moni asia ratkaistaan ylikalliilla tavalla koska on saatu sponsoreilta materiaalilahdoituksia tai muuta ilmaista. Esim. viime Huvilassa & Huussissa korvattiin piha kalliilla kuntalla. Vastapalveluksena esiteltiin sitten sitä firmaa, joka ne oli lahdoittanut.
- Kun puolet ohjelma-ajasta zoomaillaan sponsorilogoja ja esitellään kauppoja.
Kommentit (87)
Se mangajuttu oli Luukusta Luukaliksi -ohjelmassa (jossa oli muuten "Remppa-Reiskana" se sama nainen kuin Huvilassa ja huussissa. Se on ihan klassikko se jakso. On katsottavissa YouTubessa:
Eden ohjelmassa minua kummastuttaa tämä Kilponen joka stailaa puutarhan tyynyillä ja kynttilöillä kuten tällä viikolla. Kymmeniä tyynyjä on kyllä kiva kantaa sateen sattuessa sisälle ja taatusti ei pala Partyliten kynttilätkään pihalla. muutenkin kumma lässyttäjä.
Jaksan kanssa saada huumoria irti siitä kuin näissä puutarhaohjelmissa kaikki kohteet laitetaan sen näköisiksi kuin oltaisiin Espoolaisen rivarin pihalla. Samat pihakivetykset sekä sitä haketta säkkitolkulla kaikkialle.
Mua ihmetyttää noissa ohjelmissa se että miten se asukas uskaltaa antaa suunnittelijalle vapaat kädet? Maksaa siis kalliisti, entä jos ei tykkääkään ollenkaan. Innossakin Marko aina näytti jotain ihme kuvia asukkalle ja pyysi kertomaan mikä on huonoa ja mikä hyvää. Sen perusteella muka sitten tiesi mitä asukas haluaa.
Mua aina ärsytti ne ohjelmat, joissa ensin muka kysellään asukkaalta, mitä tämä haluaisi ja sen jälkeen sisustaja päättääkin, että haluaa tehdä juuri niitä asioita, mistä asukas kaikkein ehdottomimmin sanoi, ettei pidä. Esimerkiksi muistan jonkun ohjelman, jossa asukas sanoi, ettei halua mitään merellistä tai laivastohenkistä sisustusta ja se olikin sitten yllättäen ensimmäinen asia, jonka sisustaja sanoi ehdottomasti toteuttavansa.
Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole että uskaltavat antaa sen suunnittelijan vapaasti päättää. Tuskin tuollaiseen ohjelmaan hakeutuukaan niitä kaikista kontrollifriikeimpiä ihmisiä. Yleensähän ne kämpät ovat sen näköisiä, että teki mitä tahansa niin parempaan suuntaan menee.
Mutta joo, jos olisin ohjelmassa asiakkaana ja sanoisin, että kaikki muu on ok paitsi pinkit seinät, niin vähän ottaisi päähän jos olisi sitten paljastuksessa pinkit seinät.
Minun mielestä yksi mieleenpainuvimmista jutuista oli joskus jossain suomalaisessa ohjelmassa se, kun yksinasuvan nuoren naisen seinään maalattiin mangatyttö ja suunnittelija oli tästä aivan haltioissaan. Kuulemma maalaus oli niiiiin asukin tyyliä ja tämä varmasti ihastuisi ikihyviksi uudistettuun asuntoonsa. Kun asukki sitten pääsi ihailemaan asuntoaan, niin hänen naamansa venähti ja hänestä maalaus oli ihan karsea eikä ollenkaan hänen tyylinen! :D Rempparit sitten maalasivat maalauksen pois näkyvistä. Minusta on kivaa välillä nähdä, etteivät kaikki ole innoissaan kaikesta mitä heille on tehty. Välillä ihmetyttää, että onko ohjelmasta vaan leikattu pois ne eriävät mielipiteet.
Itsekin olen ihmetellyt tätä "nyt on niin avaraa". Kuinka moni oikeasti elää avarasti? Onhan se toki helpompaa siivota ja itsekin vähennän tavaraa monta kertaa vuodessa. Mutta kyllä sitä tavaraa silti kertyy ja minusta näyttää kivalta, kun hyllyllä on useampi kaunis koriste kuin kaksi outoa design-koristetta. Ja että asunnossa on paljon säilytystiloja.