Eniten v-tuttaa tv:n remppaohjelmissa
Kerätään vähän vinkkejä tuotantoyhtiöille siitä, mikä ärsyttää eniten telkkarin remppa- ja sisustusohjelmissa. Omat inhokkini:
- Se, ettei rahasta puhuta avoimesti tai totuudenmukaisesti
- Se, että sisustussuunnittelijat ovat aina niiiiiiin ylipirteitä ja "nauravaisia"
- Se, että moni asia ratkaistaan ylikalliilla tavalla koska on saatu sponsoreilta materiaalilahdoituksia tai muuta ilmaista. Esim. viime Huvilassa & Huussissa korvattiin piha kalliilla kuntalla. Vastapalveluksena esiteltiin sitten sitä firmaa, joka ne oli lahdoittanut.
- Kun puolet ohjelma-ajasta zoomaillaan sponsorilogoja ja esitellään kauppoja.
Kommentit (87)
ensimmäistä kertaa meidän perheen historiassa mies ei kiroillut ja nauranut katsoessaan eilen Huvilaa & Huussia. Sieltä kun tuli Indiana Jones sen jälkeen niin tuli sohvalle kanssani katsomaan. Yleensä se haukkuu kaiken mitä noissa sisustus ja remppaohjelmissa tehdään. On siis itse ollut rakennusalalla pitkään. Itse olisin tosin toivonut vähän enemmän värisävyjä sinne yläkertaan.
kaikki maalataan aina valkoiseksi. Sitten somistetaan laittamalla hirveä kasa limejä kippoihin ja heitellään värikkäitä tyynyjä sinne tänne.
Minua kanssa jurppii se, että tehdään interiöörejä, joihin tavallisella tallukalla ei ole mitään mahdollisuuksia, eli joku superöverihintainen remontti! Ja sitten hehkutetaan kuinka on yksilöllistä ja kaunista. Siis tarkoitan tällä esim. keittiötä, joka maksaa n. 30.000-50.000 euroa, sohva joka maksaa 5000 e, mökin remontti a'la 50.000 e OVH (telkkarissa saatiin sama remontti puoleen hintaan)
Mua kanssa häiritsee se, ettei asioiden hinnoista puhuta mitään. Ärsyttää katsoa ohjelmaa kun ei ole hajuakaan maksoiko tuo nyt sitten tonnin vai kymmenen.
Mua ärsyttää ne rahajutut. Osa remonteista on täysin epärealistisia budjetiltaan ja sitten jotkut pösilöt kuvittelee, että muutamalla tonnilla tuosta vaan laitetaan kämppä kuntoon keittiöitä myöten.
Osassa ohjelmista rahasta ei puhuta lainkaan ja niissä sitä palaakin. Innossa Marko sanoi aikanaan, että hänen sisustuksensa ovat tosi kalliita. Hintoja ei katsota ja kaikki haetaan sen ajatuksen mukaan. Sain kuvan, että joku yhden huoneen laittaminen voi olla 20 000 Euroa tai enemmänkin. Samoin se mökkiohjelma, Huvila & Huussi. Kälyn vanhemmat laittoi mökin pihaa ulkopuolisella yrityksellä. Työtä oli paljon noita ohjelman jaksoja vähemmän ja kasvejakaan ei suollettu koko ympäristöä täyteen. ITse raatoivat hulluna ja silti lasku oli yli 20 000 Euroa sille puutarhafirmalle maansiirtoinen. Sanoivat, että noi H&H:n suurimmat pihatyöt liikkuu varmaan yli 50 000 Euron budjeteissa.
nuo puutarha- ja maansiirtofirmat ovat kyllä pahimpia kusettajia. Kun ihmisillä ei ole mitään hajua hinnoista, niin tyhmää kyllä vedätetään sitten ihan täysillä.
Minä kyllä veikkaan että suurin syy siihen ettei rahasta puhuta mitään on se, että nuo ihmiset jotka itse maksavat remonttinsa eivät halua, että hinnoista huudellaan telkkarissa. Pienellä paikkakunnalla herättää vähän liikaa puheita jos avoimesti kerrotaan että nyt pantiin 50 000 euroa takkahuoneen remppaan.
Ja kun lapsiperheen eteisestä viedään kaikki säilytystilat pois ja korvataan se yhdellä omalla jalallaan seisovalla naulakolla ja kehutaan kun "tuli avaraa ja selkeää".. just.
mun lempparini oli se yksi Huvilan&Huussin jakso jossa se pitkä nainen valitsi valkoiset sohvat lapsiperheen mökille. Ei varmaan pysynyt pitkään valkoisina...
Tai esim. toi Markon kodinhoitohuoneen uudistus männä viikolla? Siis what?! Pesukone jäi siihen missä se oli, mutta kuivauskaappi muutti kokonaan toiseen huoneeseen.. ei ole tainnut Marko-poika ikinä ripustella pyykkejään kuivumaan. Puhumattakaan että olisi koneessa vaikka 4:n hengen märät kamat. Ja Paananen on sentää yksi niistä parhaimmista suunnittelijoista. Että voisi sitä käytännöllisyyttäkin ihan PIKKUSEN miettiä, joskus.
Joo, avataan seiniä ja poistetaan kaikki säilytystila, että saadaan avaruutta ja valoa. Näyttää kyllä hyvältä telkkarissa kun siellä on vain ne sponsoreilta saadut lainakalusteet, mutta kun ne rontataan kuvauksien päätyttyä ulos on perheillä varmaan aika lailla vaikeuksia sisustamisen kanssa.
Itse haluaisin nähdä enemmän sitä remonttia ja vähemmän itseään täynnä olevia suunnittelijoita kehumassa omaa työtänsä tai esittelemässä sponsorien liikkeitä. Esim. Huvilassa ja huussissa on nyt vaihdettu se kokkityttö pois ja korvattu sillä rakennusmestarilla, niin nyt olisi kiva nähdä enemmän sitä remppaamista ja ihan käytännön vinkkejä.
sellaiset remppaohjelmat joissa on aina tosi älyttömän kireä aikataulu. Tiedättehän, täysremontti kolmessa päivässä, jne. Miksi ne pitää sellaisella hopulla aina tehdä? Juosten kustua vain siinä syntyy.
se kun noissa ohjelmissa on aina vuodesta toiseen samat naamat. olisi kiva saada vähän vaihtelua ja uutta verta
Miksi kaikki pitää vetää beessiksi tai harmaaksi? Katsoin pitkästä aikaa remppaohjelmaa ja siinä oli lastenkin huoneet(!) vedetty noilla sävyillä, tulipas "eloisa" väri juu...not!
Kaikki on valkoista. Selkeää, "graafista".
TYLSÄÄ!
Kaikki on selkeästi kalliin näköistä ja ilmassa jonkinlainen "kilpailu" että mikä näyttäisi kalleimmalta. Itse arvostaisin kekseliäisyyttä, kierrätystä jne.
ja miksi aina pitää ostella niitä h-vetin kalliita designsohvia? Jos budjetti poltetaan sissarin fiilistelyyn ei itse remonttiin jää paljoakaan rahaa. Sitten vain suitaan uutta maalia huonosti rakennettuun pintaan ja kannetaan Skannon sohvat sisään.
Ai niin, ja sitten niitä sisutustyynyjä pitää olla vähintään 65 kpl.
Noh...ohjelman tekeminen ei ole ilmaista, tarvitaan sponsoireita. Yle-veroon tuntuva korotus, ettei tarvita mainontaa, kun ärsyttää av-mammaa.
Miettikää mitä se tekee alan kilpailulle, jos hinnat näkyvästi esillä. Mutta ei se mitään, tuntuva korotus veroihin, että saadaan maksettua työttömille stailaajille työttömyyskorvauksia, kun avoimella hintakilpailulla viedään heiltä ammatti, kun se ärsyttää av-mammaa.
Se kun laiskat suunnittelijat ratkaisevat kaikki ongelmat rahalla sen sijaan että keskisivät mitään fiksuja ratkaisuja. Kuka tahansa voi tehdä hienon kämpän jos on monta kymmentä tuhatta sisustusrahaa. Kyllä kymppitonnin sohva näyttää hyvältä missä tahansa mörskässä.
mun ymmärtääkseni aika monet noista Hurjan muodonmuutoksen kämpistä menevät myyntiin lähes heti kun kameraryhmä on poistunut tontilta. Ja uskallan veikata, että nuo "pihvisängyt" sun muut ovat joko eBayssa myynnissä tai takapihalla kokkona aika nopeasti.