Raiskaukset, joissa tekijä on ollut arvostettu jollain tapaa yhteisössä...
Kuinkahan moni uhri on jättänyt ilmoittamatta rikoksesta siksi, kun on tiennyt ettei ikinä tulisi saamaan oikeutta ja aina joku tulisi syyttämään valehtelijaksi. Mä veikkaan että todella moni. Raiskauksessahan kyse ei ole seksistä, vaan vallasta. Ja yleensä menestyneiden joukossa on niitä joille ei enää oikein mikään tunnu riittävän.
Kommentit (5)
Varmaan monikin. Ei siitä ole pitkää aikaa kun luin artikkelin raiskauksista ja niistä ilmoittamisista. Oli muuten aika huima määrä (toki arvio sellainen) kuinka moni raiskaus jää ilmoittamatta.
Enkä kyllä ihmettele. Itse tein muinoin ilmoituksen "vain" yrityksestä. Poliisipartio, joka tuli paikalle, suhtautui tosi nuivasti. Minulla oli mm. silmäkulma auki ja siitä huolimatta ei otettu tosissaan. Seuraavana päivänä kävin lääkärissä ja vammoja oli todisteeksi enemmän kuin tajusinkaan (koko kroppa mustelmilla ja esim. käsivarsissa oli jäljet kiinni pitämisestä). Poliisi, joka otti hieman myöhemmin rikosilmoituksen vastaan, sanoi että minunlaisiani pitäisi olla enemmän. Vielä harvempi kuulemma uskaltaa tehdä edes yrityksistä ilmoitusta. Tilanteeseen pitäisi tietenkin saada muutos.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 00:06"]
Varmaan monikin. Ei siitä ole pitkää aikaa kun luin artikkelin raiskauksista ja niistä ilmoittamisista. Oli muuten aika huima määrä (toki arvio sellainen) kuinka moni raiskaus jää ilmoittamatta.
Enkä kyllä ihmettele. Itse tein muinoin ilmoituksen "vain" yrityksestä. Poliisipartio, joka tuli paikalle, suhtautui tosi nuivasti. Minulla oli mm. silmäkulma auki ja siitä huolimatta ei otettu tosissaan. Seuraavana päivänä kävin lääkärissä ja vammoja oli todisteeksi enemmän kuin tajusinkaan (koko kroppa mustelmilla ja esim. käsivarsissa oli jäljet kiinni pitämisestä). Poliisi, joka otti hieman myöhemmin rikosilmoituksen vastaan, sanoi että minunlaisiani pitäisi olla enemmän. Vielä harvempi kuulemma uskaltaa tehdä edes yrityksistä ilmoitusta. Tilanteeseen pitäisi tietenkin saada muutos.
[/quote]
Onneksi pahemmin ei käynyt! Olit rohkea kun teit ilmoituksen! Ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 00:04"]Toisaalta taas näiden tunnettujen kohdalla on myös moninkertainen mahdollisuus perättömään ilmoitukseen. Jenkeissähän kaikki ns kuuluisuudet videoivat kaiken juuri tämän takia, ettei tule oikeusjuttuja. http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/142571/Raiskausilmoituksista+yli+viidennes+perattomia [/quote]
Nyt ei puhuta tuosta. Vaan tapauksista että raiskaus on tapahtunut eikä siitä ilmoiteta. Ei ole oikein että uhrit joutuvat kärsimään sekä kamalasta rikoksesta että kyseenalaistamisesta ja muutenkin törkeästä käytöksestä. Kai sen voit edes myöntää?
Varmaan löytyy. Minä esimerkiksi. Ja asia painaa vieläkin, vaikka aikaa on kulunut kohta parikymmentä vuotta. Aina kun näkee sen ukon kuvan lehdessä, nousee ilkeät muistot pintaan. Niitä ei pääse pakoon.
Toisaalta taas näiden tunnettujen kohdalla on myös moninkertainen mahdollisuus perättömään ilmoitukseen. Jenkeissähän kaikki ns kuuluisuudet videoivat kaiken juuri tämän takia, ettei tule oikeusjuttuja.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/142571/Raiskausilmoituksista+yli+viidennes+perattomia