Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet jättävät syöpäsairaan puolisonsa seitsemän kertaa todennäköisemmin kuin naiset

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parisuhde ei vastaa tarpeisiisi, eikä tilanne vaikuta paranevan, on suhde lopetettava. Kumppanin sairaus tai terveys on sivuseikka. Monet sairaat ovat hyviä kumppaneita ja monet terveet huonoja.

Vierailija
42/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sanottavaa tähän on palstan miesasiamiehillä? Kun aina niin julistatte naisten epäluotettavuutta.

80 % pariskunnista ei eronnut, kun nainen sairastui. On hyvä myös miettiä, että miksi avioeroja syntyi enemmän, kun nainen sairastui vakavasti.

"It seems to be that illness not only triggers a decrease in a woman's sex drive but probably increases her criticalness. Even when he's providing care, he's not doing it right, so she's triggering things that are important to him.""

https://www.google.com/amp/s/www.newsweek.com/why-men-leave-when-cancer…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun naiset kyllä vaikuttavat sellaisilta ilopillereiltä, että en jaksaisi heitä terveenäkään.

Vierailija
44/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sanottavaa tähän on palstan miesasiamiehillä? Kun aina niin julistatte naisten epäluotettavuutta.

Osa naisista on vaan niin kiukkuisia, että niiden kanssa ei pärjää. Oli syöpä, tai juopa.

T. Miesasiamies.

Vierailija
45/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun naiset kyllä vaikuttavat sellaisilta ilopillereiltä, että en jaksaisi heitä terveenäkään.

Naisethan täällä ovat ihan asiallisesti keskustelleet. Miehet eivät niinkään.

Vierailija
46/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

montako syöpää ja eronnuta miestä aloittajalla on ollut? tai ketjun räksyttäjänaisilla ? 

3,5 miljardia miestä on taas homogeeninen massa ja naisten kohdalla ei saa yleistää? 

1 syöpä ja 1 syövän takia jättänyt mies. Ei kuulemma pystynyt katsomaan kun olin huonona ja tuntui pahalta nähdä, kun mä kuihdun.

Vierailija
47/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mun mies jätti mut syöpävuoden lopulla. Sitä ennen ei kehdannut liikkua mun kanssa missään, kun olin laihtunut ja hiukset ohentuneet kovasti. Vieläkin sydämeen sattuu, vuosi 2016 oli hirveä. Nyt olen ainakin toistaiseksi "terve". Myös ystäviksi luulemieni ihmisten täysi selän kääntö oli kammottava kokemus. Ystäviä ei jäänyt kuin muutama.

Vierailija
48/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä oli tämän aloituksen motiivi? miksi tämä on aloittajalle niin tärkeää? 

pelkkää miesvihan lietsomista. 

Vierailija
49/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehillä enemmän massia tilillä, nainen perii ne sitte.

Vierailija
50/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Harva mies ei jaksa hoitaa ja olla tukena varsinkin kun pimpseloo ei saa enää jatkuvasti. Eivät ole enää elämän keskipiste tarpeineen, ei kestä, häipyvät. Sellaisia ne miehet on.

Tuossa tutkimuksessa n. 80 % miehistä ei jättänyt. Onko 4/5 "harva"?

Vierailija
51/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös mun mies jätti mut syöpävuoden lopulla. Sitä ennen ei kehdannut liikkua mun kanssa missään, kun olin laihtunut ja hiukset ohentuneet kovasti. Vieläkin sydämeen sattuu, vuosi 2016 oli hirveä. Nyt olen ainakin toistaiseksi "terve". Myös ystäviksi luulemieni ihmisten täysi selän kääntö oli kammottava kokemus. Ystäviä ei jäänyt kuin muutama.

ja kaikki ystävätkin oli miehiä? niinkö? 

Vierailija
52/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehillä enemmän massia tilillä, nainen perii ne sitte.

Otapa nyt selvää perimisasioista ennen kuin kirjoittelet tänne mitään.

Vierailija
53/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä oli tämän aloituksen motiivi? miksi tämä on aloittajalle niin tärkeää? 

pelkkää miesvihan lietsomista. 

Ei kai keskustelulla aina motiivia tarvitse olla?

Vierailija
54/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkälle palstalaiset itse ovat valmiita uhrautumaan kumppanin vuoksi?

Antaisitteko esim. munuaisen?

Minusta on muuten naurettavaa jälleen puhua prosenteista: Ne näin vähän ja noi näin paljon.

Kummassakin sukupuolessa on omat "syntisäkkinsä".

T: Ei mulla muuta.

Vierailija
55/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 48 vastaa, että ystävät jotka eivät sairautta kestäneet, olivat naisia. Muutama naispuolinen ja yksi miespuolinen ystävä jäi. Minut jättäneellä miehellä oli noin kuukauden päästä uusi nainen. Muutaman kuukauden tätä tapaili, kunnes koitti päästä takaisin. Olin vielä raskaana tälle miehelle kun sairastuin, menetin tietysti lapsen.

Vierailija
56/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kohdalla varmaan sosiaalinen paine vaikuttaa siihen, että avioeroriski laskee, kun mies sairastuu vakavasti. "En mä voi nyt jättää sitä, kun kaikki halveksivat mua, jos jätän sairaan miehen."

Miesten kohdalla taas vakava sairastuminen herättää ajattelemaan parisuhdetta kriittisesti. Toki sukupuoliroolitkin vaikuttavat, varsinkin kun on vanhasta jenkkitutkimuksesta kyse. USA on paljon konservatiivisempi ja osin vanhoillisempi maa kuin tasa-arvoinen Suomi. Veikkaan, että miesten on täällä helpompi sopeutua hoivaajan rooliin, jos puoliso sairastuu.

Vierailija
57/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisilla on keskimäärin hoivavietti läheisiään kohtaan, ei pelkästään miestä. Ja miehillä keskimäärin ei ole. Miehillä - joillain - on edelleen puolustusvietti ja elatushalu läheisiään kohtaan, mutta ei hoivaviettiä. Syöpää vastaan on vaikea taistella, kun sitä ei voi vetää köniin eikä tästä selviä edes rahalla. 

Sitten on vielä se Hesarin artikkeli, että kaikki ihmiset eivät aikuistu ihmisyyyden ylimmälle tasolle ja ovat raakileita hyviin ihmissuhteisiin. 

Vierailija
58/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä kävi mullakin, ja kaksi kertaa. Myös muutama ystävä katosi saman tien. Enkä ollut vaivaksi kenellekään.

Vierailija
59/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jättäisin itsekin ja olen nainen. Syöpä on kamala sairaus ja jos joutuu elämään sitä sairastavan kanssa, on oma mielenterveys varmasti koetuksella.

Vierailija
60/111 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Harva mies ei jaksa hoitaa ja olla tukena varsinkin kun pimpseloo ei saa enää jatkuvasti. Eivät ole enää elämän keskipiste tarpeineen, ei kestä, häipyvät. Sellaisia ne miehet on.

En ole koskaan ollut ko. tilanteessa, mutta näkisin, että

a) Minulla ei ole henkisen puolen resursseja ja kärsivällisyyttä hoivapuuhiin, etenkään psykologiseen hoivaan. Lisäksi on käytävä töissä.

b) Eniten karsastan ajatusta elämisestä jonkun kanssa, joka käy vain harvoin kodin ulkopuolella (koronastakin opittua). Ajatusmaailma muuttuu kovin erilaiseksi, ja se tahra siinä pöydällä on elämän suurin ongelma.

Minä taas karsastan elämistä JONKUN kanssa ja ihan yhtä paljon perheenjäsenen kanssa, jolle olen JOKU. 

Vastasin nyt lähinnä tuohon, että ei sillä pimpsalooralla niin iso merkitys ole, taisin saada viimeksi joskus 7 v sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi