Mieystävä alkanut naljailemaan kaverittomuudestani, pidän itseäni viallisena!
Taustaa: Olemme olleet yhdessä 2,5 vuotta. Olen alusta alkaen sanonut miehelle, ettei minulla ole kavereita. Miehelle se näytti olevan ok, tänne asti..
Nykyään mies on sitä mieltä, että ihmisessä täytyy olla joku vika, jos ei ole kavereita. Miehen mielestä kaikilla normaaleilla ihmisillä on kavereita.. Kaikilla tuntemillaan naisillakin on kavereita. Olen myös alkanut pitämään itseäni viallisena miehen kommenttien jälkeen. Mietin jopa kaverin hakuilmoituksen tekemistä, että voisin näyttää miehelle että olen normaali.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Kaverittomuus ei tee vialliseksi. Vahvat pärjäävät yksin.
Kukaan ei ole niin vahva, että pärjää vallan yksin. Ettei ole koskaan muita ihmiskontakteja.
Kaverittomuus ei ole välttämättä vahvuutta vaan pelkoa päästää ketään lähelle.
Vahva ihminen sietää ja pystyy läheisiin ihmissuhteisiin. Tai ainakin kaverillisiin. Vahva ihminen myös pystyy antamaan itsestään muille.
On sinut itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ekstrovertit eivät vaan tajua. Omakin ex valitti että miksi elän kuin mummo. Joo, onhan nelikymppisen sopivampaa rällätä kapakoissa rahansa sileäksi yötä myöten. Käyn kyllä syömässä ravintoloissa ja nautin viiniä, mutta ongelma oli kun en biletä saati lähde istumaan pussikaljalle. Kavereita en kaipaa, minulle riittää hyvät ystävät töissä.
Se on jännä, että jos ei käy kapakoissa on se mummon elämää. Mulle yks sukulainen aina naljaili joskus "no ainakin minulla on elämä". Viikot teki pitkää päivää töissä ja viikonloput ravasi räkälöissä. Elämänsä oli työtä ja dokaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesystävä on lähinnä elämänkumppani ja rakastettu, voi tietysti olla myös ystävä. Miesystävän ei pidä olla se ainoa ystävä joka ihmisellä on.
Ihmettelen kyllä, kun niin paljon on täällä niitä, jotka ajattelevat, että ei tarvitse olla muita ystäviä parisuhteen lisäksi.
Ei ihminen ole tietenkään viallinen jos ei ole ystäviä. Mutta joskus se kuormittaa parisuhdetta kun ei ole muuta henkireikää.Ei kaikki edes kaipaa ystäviä. Ja jos se toisen ystävättömyys niin häiritsee, niin miksi alkaa parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa?
Ei se välttämättä heti häiritse. Ja tietysti mies voi ajatella, että niitä ystäviä kuitenkin on tai löytyy. Sellainen ihminen joka itse on avoin ja sosiaalinen ei voi tajuta, että joillain ei todellakaan ole ystäviä. Se on kuitenkin harvinaisempaa kuin se, että on joitain ystäviä.
Ja tosiaan, jos nyt pitemmän päälle alkoi vasta isommin vaivata ja häiritä.
Ennen oli aina sellainen neuvo, että katso millaisia ystäviä uudella seurustelukumppanillasi on. Tai onko hänellä ystäviä.
Jos ystävät olivat hiukan epämääräisiä tai ei ollut lainkaan, niin kannatti miettiä.
Mun miehellä ei ole ja mulla on muutama.
En jaksa tavata ketään niin ne kaverit on menneet omia menojaan.
Mun 16v. poika sanoo ettei hän voi sille mitään että tykkää olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekstrovertit eivät vaan tajua. Omakin ex valitti että miksi elän kuin mummo. Joo, onhan nelikymppisen sopivampaa rällätä kapakoissa rahansa sileäksi yötä myöten. Käyn kyllä syömässä ravintoloissa ja nautin viiniä, mutta ongelma oli kun en biletä saati lähde istumaan pussikaljalle. Kavereita en kaipaa, minulle riittää hyvät ystävät töissä.
Ei niin. Ei enää koskaan ekstromiehiä. Ekstomiesten ihmissuhteet ovat niin pintapuolisia..
Ekstroihmisten. Puolisona nuo on ihan kamalia, kun aina pitää kutsua kavereita kylään ja jatkuvasti kahvitella ja sosialisoida ihmisten kanssa. Lomallakin joku pakkomielle tutustua uusiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverittomuus ei tee vialliseksi. Vahvat pärjäävät yksin.
Kukaan ei ole niin vahva, että pärjää vallan yksin. Ettei ole koskaan muita ihmiskontakteja.
Kaverittomuus ei ole välttämättä vahvuutta vaan pelkoa päästää ketään lähelle.
Vahva ihminen sietää ja pystyy läheisiin ihmissuhteisiin. Tai ainakin kaverillisiin. Vahva ihminen myös pystyy antamaan itsestään muille.
On sinut itsensä kanssa.
Ihan höpö höpöä.
Olen sosiaalinen mutten jaksa olla kavereiden kanssa. Siksi olen monta menettänyt.
Olen mieheni kanssa ja teinit asuu vielä kotona.
Vain yhtä sukulaista jaksan, muita max hetken.
Puhun myös vieraitten ihmisten kanssa kun se kestää sen max 15 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Ei enää koskaan ekstromiehiä. Ekstomiesten ihmissuhteet ovat niin pintapuolisia..
Ekstroihmisten. Puolisona nuo on ihan kamalia, kun aina pitää kutsua kavereita kylään ja jatkuvasti kahvitella ja sosialisoida ihmisten kanssa. Lomallakin joku pakkomielle tutustua uusiin ihmisiin.
Hyvä muistutus miksi ei enää koskaan ekstromiestä.
Kuinka ne teidän puolisot kestää teitä jos ei ole muita ystäviä?
Eipä ole ihme, että niin paljon erotaan.
Ensin kökötetään keskenän sen ensimmäisen kumppanin kanssa. Sitten puheet loppuu, naama alkaa kyllästyttää, seksi loppuu ja aletaan riidellä, erotaan.
Otetaan uusi kumppani ja taas kökötetään sen kanssa, naama alkaa kyllästyttää jne. Jne. Jne
Ihmiset ei vissiin nykyään tarvitse ystäviä. Kännykkä ja some korvaa ihmissuhteet.
Ei kai ketään ehdi tavatakaan kun naama on koko ajan kiinni älylaitteissa vapaa-aikana.
Ei ihmiset osaa enää keskenään mitään puhuakaan kun kaikki vaan näppäillään ja klikataan.
Pari vuotta on se aika, kun totuus alkaa paljastumaan. Ei ihminen loputtomiin jaksa rajoittaa persoonaansa.
Ei kodin ulkopuolelle poistuminen ja harrastaminen vaadi mitään ystäviä. Jos joku vaan kököttää, se johtuu jostain muusta.
Huh, vittuilu ei koskaan ole välittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten paljon kaverittomuus heijastuu mieheen. Jos tosiaan miehesi on ainoa sosiaalinen henkireikä niin saattaa alkaa ahdistaa.
Ihmisellä on hyvä olla parisuhteen lisäksi muitakin kavereita. Kyllähän siinä aika äkkiä loppuisi puheenaiheet jos aina vaan oltaisi kotona keskenään ja katsella pelkästään toistensa naamoja.Tuntuuko miehestä, että hän joutuu hoitamaan yksin sosiaaliset suhteet ja "ohjelman"? Sinä vain tavallaan kuljet vapaamatkustajana hänen mukanaan ja miehen pitää keksiä molempien edestä juteltavaa kun tapaatte miehen kavereita?
Mies joutuu olemaan huolissaan kuinka pärjäät jos jäät vähäksi aikaa kaveritapaamisissa yksin kun mut ovat pelkästään miehen kavereita. Tuntuuko miehestä, että hän antaa enemmän sisältöä suhteeseenne ja on siihen kyllästynyt.
Pitkän päälle saattaa tuntua rasittavalta kun kuitenkin ollaan aikuisia, tasavertaisia ihmisiä. Molempien pitäisi tuoda suunnilleen yhtä paljon asioita suhteeseen, jos se on kovin epäsuhtainen niin tulee ongelmia.
En ymmärrä tämän viestin alapeukkujen määrää, koska ihan asiallista pohdintaa. Minulla oli eksä, jolla ei ollut kavereita ja parisuhteessa hänen toiveensa oli, että minun kautta järjestyy sosiaaliset kontaktit. Ei ollut helppo tilanne minulle.
Tosin AP:n puolison v---uilu ei ole kivaa eikä hyväksyttävää. Toisaalta se voisi olla ymmärrettävää, JOS AP olettaisi, että miehen pitää olla samaan aikaan sekä mies että "tyttö kaveri" mutta aloituksesta ei käynyt ilmi onko todella näin.
Tuo olisi hyvä syy erota. Ei tuollaisen loukkauksen yli pääse.
Älä anna sille seksiä. Loppuupahan naljailu, kun joutuu seksin takia mielistelemään.
Vierailija kirjoitti:
Älä anna sille seksiä. Loppuupahan naljailu, kun joutuu seksin takia mielistelemään.
hyvä ehdotus
Voi miten aikuismaista, älä anna sille seksiä. Sehän nyt onkin hyvä ratkaisu pulmaan kuin pulmaan.
Mites olis asiallinen keskustelu?
Ällistyttää millä tolalla parisuhteet ovat nykyisin.
Ette sovi yhteen. Erotkaa. Miesystävälle sopii paremmin menevä ja sosiaalinen pimu. Sinulle ap sitten sen vastakohta
Minulle tulisi tuollaisesta käyttäytymismuutoksesta mieleen, että miesystävää harmittaa itsessään joku asia, että hän tuntee huonommuutta jostain syystä, ja se purkautuu naljailuna. Kaverittomuus on ainoa "vika" jonka hän sitten keksi.
En tiedä. Joka tapauksessa älä ala kuvitella, että sinussa oikeasti olisi jotain vikaa. Ei kaverittomuus sinänsä kerro, että olisi jotain vikaa. Jos haluat jatkaa miesystäväsi kanssa, ota naljailu puheeksi suoraan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
ap oppi sen nyt kantapään kautta