Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitbull vauvan kanssa

Vierailija
30.04.2013 |

Miten teillä koira käyttäytynyt kun vauva tullut taloon? Meillä vieraiden lasten kanssa sujuu todella hyvin. Vauva tulossa loppuvuodesta ja mietin mitä ei saisi tehdä, jotta koira ei tulisi ns mustasukkaiseksi. 

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei omani ole agressiivinen? sen lähellä kestää kyllä rähjätä yms eikä älähdäkään, omassani on siis vikaa? opetettu ettei pure, lapsi ystävällinen, jopa oudoille, kannattaa muistaa etä kyllä ne chihut ja mäyrikset, prisonfriseet yms on paljon hyökkäävämpiä kuin nämä koirat joista pidetään suurinta älämölöä,

Vierailija
102/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hänen äiti, mutta äiti olen kahdelle lapselle, joista toinen on sirtynyt kissoja kasvattamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina vedetään jenkit mukaan kaikkeen? Onko suomessa yhtä ainuttakaan pitbullia, joka tappanut ihmisen? Amerikassa on yli 100 miljoona ihmistä, johon mahtuu paljon tyhmiä ja vastuuttomia ihmisiä. 

Vierailija
104/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka kauhistelet koirani käytöstä, muita uroksia kohtaan.. Kai ymmärrät että tämä pätee melkein kaikkiin leikkaamattomiin terrieri uroksiin. EI KAIKKIIN, mutta suurimpaan osaan. Sellaista se terrieri pojan elämä on.. 

T. Ap

Vierailija
105/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pit bullissa on ongelma se, että siitä ei näe milloin aikoo hyökätä. Se ei anna koiran normi varoitusmerkkejä. 

Vierailija
106/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko pitbull-touhu on niin älytöntä. Sama kuin ottaisi afgaaninvinttikoiran ja uhoaisi että minä kouuuuulutan sen niin ettei se ota elämänsä aikana yhtään juoksuaskelta. Ja sitten koko elämä järjestetään pyörimään tämän asian ympärillä. Ja sitten yksi kaunis päivä koira kuitenkin pääsee sopivassa tilanteessa irti ja on niin nopeasti horisontissa ettei omistaja ehdi kissaa sanoa.

Vierailija
107/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni luotti joo pittiinsä. Pitkä kokemus koirien kanssa, tämä pitti todella hyvin koulutettu. Sitten se puri vauvaa kädestä, isot leikkaukset jne. Vastuullisena äitinä ystävä etsi hyväluontoiselle koiralle uuden kodin. Siinä koirassa oli sittenkin jotain! Sitten uusi pitti tilalle ja hyvä kasvatus. Uusi lapsi myös. Ja sitten tämä uusikin hyökkäsi! Ja taas se piti antaa pois. En ymmärrä, enkä käy kylässä ollenkaan. Nämä olivat ystävän mielestä sattumaa ja yllättäviä vahinkoja. 

Mutta ap onneksi tuntee koiransa ja tietää, millaista uuden vauvan kanssa on. Ap onnistuu! Ei mene vauvan käden hermotus pilalle koulua ajatellen. Varmuuden saat av-palstalta, kun tyhmyyden voit nähdä meissä muissa, varmuuden pitää itselläsi. Nämä sanat syöpyvät kuitenkin mieleesi sitten, kun jos kuitenkin koirasi hyökkää. Mitä enemmän korostat vain pelleileväsi meidän kanssa, sitä enemmän herää kysymys: oletko kuitenkin epävarma? Kyteekö epäilys kuitenkin?

Vierailija
108/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvattanut 30v isoja terriereitä ja kasvattanut lapsenikin niiden seassa. Uskon että kaikki menee hyvin kunhan annatte koiran tutustua rauhassa vauvaan, ettekä ole "liian" tarkkoja joka nuuhkaisusta. Koirani ovat aikoinaan ottaneet uudet perheenjäsenet hyvin vastaan yhtä poikkeusta lukuunottamatta, joka joutui sitten paremmille metsästysmaille kun ei sietänyt kävelemään opettelevaa lasta ja alkoi käyttäytyä muita koiriakin kohtaan uhkaavasti. Olen "urani" aikana koirienparissa tavannut harvoin koiraa joka ei sopeudu lapsen syntymään, jollei sillä ole ennestään pahoja kokemuksia niistä. Lapsesi todennäköisesti opettelee koiran avulla kävelemään ja saa koirastasi oivan kaverin :) Kyseinen rotu (pitbull) on kokemukseni mukaan yhtä "vaarallinen" koira kuin muutkin, enkä muista niiden Suomessa juuri ongelmia aiheuttaneen lukumääräänsä nähden yhtään enempää kuin esim.kultsujen. Onneksi meillä Suomessa on suurin osa koirien omistajista valveutuneita ja vahinkoja tapahtuu koirien parissa vähän. Tosin pienten koirien puremat eivät päädy otsikoihin, koska harvoin tulee pintanaarmua pahempaa jälkeä. Onnea tulevasta perheenlisäyksestä!

Vierailija
109/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 11:14"]

Tosin pienten koirien puremat eivät päädy otsikoihin, koska harvoin tulee pintanaarmua pahempaa jälkeä. [/quote]

No niinpä, sehän siinä just on pointti. Ehkä sulle ei ole mitään väliä sillä onko koiran purema pieni pintanaarmu vai sellainen että tarvitaan useampaan kertaan plastiikkakirurgiaa, mutta sille joka joutuu leikeltäväksi takuulla on. Lisäksi sitten usein vielä tilastoinnissa ei tehdä eroja näiden kahden välillä, eli ne pienet hampaanjäljet ja puoli päänahkaa irronneena tilastoidaan samaan tilastoon merkinnällä koira puri.

Vierailija
110/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakkaat ihmiset... Tutustukaa pitbulleihin, lukekaa niistä tietoa netistä jne ennenkuin leimaatte tämän viehättävän rodun tappajakoiraksi!

Vierailija
111/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://s3.hubimg.com/u/124278_f520.jpg

Ihana vauvan kaveri olis tollainen.

Vierailija
113/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
114/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 20:43"]

No ei ole voinut olla hirveen hyvin koulutettu, jos on purrut :) 

T. Ap vieläkin..

[/quote]

Taidat olla todellinen hattarapää.

Koira on eläin ja vaikka kuinka olisi koulutettu niin saalistusvietti on ja elää siellä taustalla. Pitbull muutenkin on rotu jolla aggressiivisuutta varsinkin toisia koiria kohtaan esiintyy paljon.

Rotu on myös harvinaisen ruma ja rotuna ei todellakaan sieltä terveimmästä päästä.

Ja muutenkin minua on raadellut koira joka ei ollut pitbull, mutta samantyyppinen. Oli erittäin hyvin koulutettu ja luonnetestattu. Ja silti päässä napsahti ja raateli minut lapsena.

Ihmettelen miksi väkisin haluat ottaa riskin. Meillä on koira ja kolme lasta. On lapsiystävällistästä rotua ja silti en koskaan jätä lapsia ja koiraa keskenään. Juuri siistä syystä, että eläin on eläin .

Vierailija
115/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ihmiset jo ymmärrä tukkia niitä leipäluukkujanne. Minulla hyvä totteleva koira. Se on ja pysyy! PISTE! Lopetetaan keskustelu tähän kun poikkeatte aiheesta. En ole mielipidettänne rodusta kysynyt :) T. Ap

Vierailija
116/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet tässäkin keskustelussa kertonut että koirasi yrittää "syödä" muut uroskoirat. Mutta onneksi olet varma siitä, että hallitset koiran aggressiota kaikissa tilanteissa täältä ikuisuuteen. Yksikään niistä koirista joihin olen elämäni aikana tutustunut ei ole yrittänyt syödä muita koiria. Mutta hei, toki se sun koira vastaa täysin jotain seurakoirarotua kunhan vaan koulutetaan.

Vierailija
117/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 11:14"]

Itse olen kasvattanut 30v isoja terriereitä ja kasvattanut lapsenikin niiden seassa. Uskon että kaikki menee hyvin kunhan annatte koiran tutustua rauhassa vauvaan, ettekä ole "liian" tarkkoja joka nuuhkaisusta. Koirani ovat aikoinaan ottaneet uudet perheenjäsenet hyvin vastaan yhtä poikkeusta lukuunottamatta, joka joutui sitten paremmille metsästysmaille kun ei sietänyt kävelemään opettelevaa lasta ja alkoi käyttäytyä muita koiriakin kohtaan uhkaavasti. Olen "urani" aikana koirienparissa tavannut harvoin koiraa joka ei sopeudu lapsen syntymään, jollei sillä ole ennestään pahoja kokemuksia niistä. Lapsesi todennäköisesti opettelee koiran avulla kävelemään ja saa koirastasi oivan kaverin :) Kyseinen rotu (pitbull) on kokemukseni mukaan yhtä "vaarallinen" koira kuin muutkin, enkä muista niiden Suomessa juuri ongelmia aiheuttaneen lukumääräänsä nähden yhtään enempää kuin esim.kultsujen. Onneksi meillä Suomessa on suurin osa koirien omistajista valveutuneita ja vahinkoja tapahtuu koirien parissa vähän. Tosin pienten koirien puremat eivät päädy otsikoihin, koska harvoin tulee pintanaarmua pahempaa jälkeä. Onnea tulevasta perheenlisäyksestä!

[/quote]

Ap:n äitikin linjoilla?

Vierailija
118/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 12:59"]

Ettekö te ihmiset jo ymmärrä tukkia niitä leipäluukkujanne. Minulla hyvä totteleva koira. Se on ja pysyy! PISTE! Lopetetaan keskustelu tähän kun poikkeatte aiheesta. En ole mielipidettänne rodusta kysynyt :) T. Ap

[/quote]

http://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=watch+out+we+got+badass+over+here&source=images&cd=&cad=rja&docid=4KL-SP9kKHTI-M&tbnid=3MLem8bhSQiMsM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.redbubble.com%2Fpeople%2Fignacealeya%2Fworks%2F8844950-watch-out-we-got-a-badass-over-here&ei=tD-CUa-QNoKA4gThy4C4Dw&bvm=bv.45921128,d.bGE&psig=AFQjCNGmAQV6crzgEEB7P30TulPIENXs9w&ust=1367576879848281

Vierailija
119/119 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutun keskusteluun koirien osalta en niinkään lasten. On normaalia alkukantaisille koirille, ettei ne tule samansukupuolen edustajan kanssa toimeen, mutta ihmisten kanssa hyvin. Olen ollut vuosikaudet eläinten kanssa, eikä tämä käytös poikkea paljoakaan muistakaan eläimistä. Kannattaisi käydä katsomassa vaikka jokin koiranäyttely ja siellä parikiloiset urokset mahtailee samoin muille uroksille kuin isommatkin. Se on vain luonnonlaki, yrittää ottaa alfauroksen paikka. Mutta täällä taitaa olla suurinosa keskustelijoista täysiä ummikkoja eläinten parissa, josta johtuen keskustelu on kääntynyt vain pitbulliin, josta harvalla on kokemusta, valitettavasti. Jos ihmiset saisivat tutustua kyseiseen rotuun, moni vaihtaisi mielipiteensä tajutessaan niiden edustavan tervepäisiä koiria, eikä leffoihin perustuvaan kauhuun niiden luonteen kovuudesta!