Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa piilotella ikivanhoja viiltelyarpia, onko niitä ihan pakko kommentoida

Vierailija
06.07.2020 |

Oli senverran lämmin että lähdin t-paidalla lähikauppaan. Kassalla kun olin maksamassa niin keski-ikäinen nainen joka seisoi vieressä sitten päätti ottaa asiakseen kovaan ääneen kailottaa jotain tyyliin ”voi että miten te nuoret leikkelette itsenne tuohon kuntoon”.

Arvet ovat vaaleita ja n. 7 v vanhoja, enkä edes itse muista niitä suurinta osaa ajasta. En ole tietenkään ylpeä teiniangstista yms mutta mielestäni oli kyllä ihan helvetin epäkohteliasta ottaa täydessä kassajonossa esille.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei tajua miksi ihminen viiltelee, hän ei tiedä elämästä muutenkaan ihan hirveän paljon. Jos joku idiootti kommentoi kuten se muija kaupan kassalla, sano vain että entäs sitten ja hymyile.

Se on kyllä niin päin että viiltelijöiltä puuttuu täysin elämänkokemus.

En ole koskaan kuullut että keski-ikäiset tai vanhukset viiltelisi.

Vierailija
42/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläki on toinen käsi täynnä ja en todellakaa jaksa kesä helteellä pitää pitkähihasta mut ei myöskää meinaa et saa vapaasti kommentoida. Oon harkinnut tatuointia joka piilottaisin ees osan nuista nii tarvis hävetä ja kuunnella tuntemattomien kommentteja.

Lapset jos on kysyny nii oon vaa sanonu et koira raapinu. Aikusille todennu et asia ei sulle kuulu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä siinä viiltelyssä on sit niin hienoa?

Ei siinä ole mitään hienoa, se on sairauden oire. Viiltelyn syy riippuu tekijästä, itselleni se oli ainoa keino lievittää henkistä tuskaa, kun lapsena minulle ei opetettu miten tunteidensa kanssa pärjää. Henkinne kipu väistyi fyysisen tieltä ja olo oli helpottunut - vähän kuin olisi ollut pitkään kaamea pissahätä ja pääsi vihdoin vessaan.

Vierailija
44/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karseeta käytöstä, otan osaa. Ehkä voisit vastineeksi kailottaa hänelle vanhojen ihmisten surkeista käytöstavoista.

Kiitos. Olisi kyllä pitänyt 🤔 siinä tilanteessa vaan päädyin keräilemään ostokseni ekstranopeasti ja juoksi about ulos kaupasta kun hävetti niin paljon.

Kuule! EI sulla ole mitään hävettävää! Sillä naisella olis kyllä. Jos seuraavan kerran sattuu noin niin sanot vaan että eikö äitisi ole opettanut sulle että jos ei ole kaunista sanottavaa,ole hiljaa!

Mitä se hänelle kuuluu, vaikka näkyy,mitä kelläkin on yhtään missään!

Vierailija
45/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä kommentoi? Sen tiedän että ihmiset saattavat kysellä että mistä toi ja toi jälki on tullut kun haluavat tietää tarinan. Silloin kyseessä on että poukkeavuus ja erilaisuus herättää ihmisten mielenkiinnon sinua kohtaan, mutta aivan kaiheaa jos kerran joku on moittimassa ja sättimässä sinua koko ajan.

Vierailija
46/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen suoraan sanonut että yhdelle haukkujalle että kun oma sukulainen raiskaa toistuvasti niin jäljet on siitä tuskasta muistona, oliko vielä jotain mitä haluaisit tietää vai pidätkö turpasi kiinni!

Ihailen asennettasi! Sinullahan ei ole mitään hävettävää siinä, että joku on tehnyt sinulle väkivaltaa, mutta niin se vain edelleen on, että seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja monesti myös perheväkivallasta puhutaan kuiskaillen ja nimettömänä. Jotenkin on sellainen ilmapiiri, että teot likaavat myös uhrin, vaikka ainoa, jonka pitäisi tuntea häpeää, on tekijä. 

Olen todella pahoillani, että olet joutunut kauheiden tekojen uhriksi, mutta saat kyllä olla ylpeä omasta suoraselkäisyydestäsi, kun olet sanonut noin. 

Vierailija
47/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei tajua miksi ihminen viiltelee, hän ei tiedä elämästä muutenkaan ihan hirveän paljon. Jos joku idiootti kommentoi kuten se muija kaupan kassalla, sano vain että entäs sitten ja hymyile.

Se on kyllä niin päin että viiltelijöiltä puuttuu täysin elämänkokemus.

En ole koskaan kuullut että keski-ikäiset tai vanhukset viiltelisi.

Hauskaa, että puhut elämänkokemuksen puuttumisesta ja samassa lauseessa kirjoitat, ettet ole kuullut, että keski-ikäiset ja vanhukset viiltelisi. Se, että et ole kuullut, ei tarkoita, ettei ilmiötä olisi. Siksi toisekseen viilteleminen on vain yksi itsensä vahingoittamisen muoto.

Vierailija
48/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks toi viiltely ole niin last season. Sen jälkeen on tullu jo tatuoinnit ja nyt kuljetaan kirves otsassa! Jos ei mummot nyt huomaa ja huutele, niin jo on kumma!

Vierailija
49/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan piilotellut ja vain tosi harva on niistä mitään sanonut koskaan. Lopeta itse häpeily, ne on ollutta ja mennyttä. Jos joku tuntematon alkaa oikeasti kyselemään , niin se kertoo enemmän siitä ihmisestä itsestään kuin sinusta.

Vierailija
50/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vissiin päässyt helpolla kun ainoastaan kerran firman pikkujouluissa työkaveri kommentoi "ai sulla on näemmä ollut vaikeaa". Niin oli. En jaksa arpia peitellä sen kummemmin, ne ovat kyllä aika haaleita niin ei ehkä näy ellei katso tarkkaa. Täytyy yrittää iskostaa alitajuntaan että jos joku kommentoi mitään negatiivista ulkonäöstä niin kommentoi itse takaisin käytöstavoista.

Vierailija
51/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks toi viiltely ole niin last season. Sen jälkeen on tullu jo tatuoinnit ja nyt kuljetaan kirves otsassa! Jos ei mummot nyt huomaa ja huutele, niin jo on kumma!

Sulla on kumma huumorintaju kun dissaat niitä joilla on vaikeaa. Viiltely ja tatuoinnit ei taida kovin vahvasti liittyä yhteen..

Vierailija
52/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle tädille et vielä uskaltanut sanoa mutta seuraavalle voi jo töksäyttää takaisin että tuollainen tuntemattomien kommentointi on tosi epäkohteliasta eikä koskaan voi tietää millaisia asioita toinen on elämässään kokenut. Jos alkaa utelemaan että no mitä muka oot kokenut, ei todellakaan tarvitse vastata. Töykeästi vaan jättää vastaamatta. On kyllä moukkamaisia varsinkin jotkut täti ihmiset.

Vierailija
53/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään hienoa, se on sairauden oire. Viiltelyn syy riippuu tekijästä, itselleni se oli ainoa keino lievittää henkistä tuskaa, kun lapsena minulle ei opetettu miten tunteidensa kanssa pärjää. Henkinne kipu väistyi fyysisen tieltä ja olo oli helpottunut - vähän kuin olisi ollut pitkään kaamea pissahätä ja pääsi vihdoin vessaan.

Jos kipua haluaa niin sitten pitäis lyödä itseään vaikka vasaralla polveen.

Eihän viiltelystä edes tule mitään kipua.

Vierailija
54/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sillä viiltelyllä juuri sitä huomiota haluta? Miksi sitten ei kelpaa, jos sitä huomiota saa? Maailma nyt on vaan sellainen paikka, jossa ihmiset tekevät huomioita toisista ihmisistä. Maailma ei ole mikään pyhäkoulu.

Vierailija
55/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioo huomioo!

Kato viiltelen kato kato kato!

Kato mun arpia kato kato kato, toki kommentistasi pahoitan mieleni mutta siitä ettei kukaan kato pahoitan vielä enemmän!

Katomuakatomuakatomua!

Suu kiinni ääliö. Taatusti koulukiusaaja.

Tyttäreni viilteli vuosia salaa. Kukaan ei niitä nähnyt. Teininä keinot käsitellä ahdistusta ja masennusta on monilla rajalliset. Viiltely tuo hetken helpotuksen tuskaan. Luuletko tosiaan että joku ihan vaan "huomion" takia viiltelee? Sinä et voi tietää mitä hänelle on tapahtunut, joten ole hiljaa.

Vierailija
56/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kipua haluaa niin sitten pitäis lyödä itseään vaikka vasaralla polveen.

Eihän viiltelystä edes tule mitään kipua.

Ai ei vai? Itsellä kokemusta sekä siitä, että olen viiltänyt sensoriseen hermoon ja siitä että olen astalolla murjonut kaksi kylkiluuta rikki. Voin kertoa, että kylkiluut olivat kyllä todella kipeät aikansa, mutta kun ne paranivat eivät enää vaivaa. Sen sijaan pysyvä hermovamma kädessä on vittumainen, ei ole vuosien saatossa parantunut, eli sen kanssa varmaan eletään loppuun saakka. Kyllä sanoisin, että viiltelystä on tullut pitkäaikaisimmat vammat ja kivut. Yhtään vähättelemättä sitä, etteikö vasaralla polven rikkominen varmasti olisi myös kivuliasta ja mahdollisesti pysyvästi toimintakykyä haittaava.

Vierailija
57/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset tarvitsisivat sulkijalihaksen yläpäähänsä...

Ap, sinähän et ollut tuossa tilanteessa se jolla oli jotain hävettävää vaan tuo ääliö akka. On myös ihan ymmärrettävää että jäädyit. Jos enimmäkseen on tekemisissä täyspäisten ihmisten kanssa, unohtuu välillä että on olemassa niitä toisenlaisiakin, jopa reaalimaailmassa eikä vaan av:lla.

Jos olisin sinä, niin harjoittelisin seuraavaa mahdollista kertaa valmiiksi jonkun näpäytyksen. Tuo "käsi ylös, kenen mielestä tämä kuuluu tuolle rouvalle!" oli aika hauska. 

Itse olen ylipainoinen, eikä siitä ole aikuisiällä kukaan sanonut, mutta jos joku tulisi päätä aukomaan, niin sanoisin että "Kiitos mielipiteestäsi ulkonäöstäni. Nyt minä saan varmaan kertoa rehellisen mielipiteeni käytöstavoistasi?" 

Vierailija
58/58 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tahansa töykeään tai ajattelemattomaan, ulkonäköä tai olemustasi kommentoivaan heittoon voi vastata esimerkiksi näin: Ah, kiitos kommentistasi. Annan mielelläni sähköpostiosoitteeni, niin voit kirjallisesti listata minulle kaikki loputkin huomiosi siitä, miten ajattelet että minun pitäisi elämääni elää. Lupaan lukea joka kohdan huolellisesti, ottaa mielipiteesi huomioon parhaani mukaan ja jatkossa yritän olla parempi ihminen. Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä