Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa piilotella ikivanhoja viiltelyarpia, onko niitä ihan pakko kommentoida

Vierailija
06.07.2020 |

Oli senverran lämmin että lähdin t-paidalla lähikauppaan. Kassalla kun olin maksamassa niin keski-ikäinen nainen joka seisoi vieressä sitten päätti ottaa asiakseen kovaan ääneen kailottaa jotain tyyliin ”voi että miten te nuoret leikkelette itsenne tuohon kuntoon”.

Arvet ovat vaaleita ja n. 7 v vanhoja, enkä edes itse muista niitä suurinta osaa ajasta. En ole tietenkään ylpeä teiniangstista yms mutta mielestäni oli kyllä ihan helvetin epäkohteliasta ottaa täydessä kassajonossa esille.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No peitä ne arpesi ellet kestä kommentointia. Oikeastiko luulet, että voit vaatia/olettaa kaiken maailman mummoja olemaan hiljaa? Eihän nuo viiltelyt mitään täyspäisten touhua ole, joten joudut tottumaan siihen että saat kommenttia. Olipa se miten väärin tai törkeää tahansa, niin maailma valitettavasti toimii. Näistä ketjuista aina jotenkin valitettavasti huomaa, miksi joku on viillellyt itseään ja miksi toiset taas ei. Joku palikka joko puuttuu tai sitten ei.

En ainakaan itse koe tarvetta muilla esim palovammoja/onnettomuuksien arpia kommentoida. Käytöstapoja voi opetella vanhemmallakin iällä.

Tosi kiva varmaan 30+ säässä pitää pitkähiaista?

En minäkään koe tarvetta. Pointti olikin siinä, että aina löytyy niitä jotka kokee tarvetta, useimmin ne on just jotain mummoja. Miten niiden käytöstä muka voit kontrolloida, et niin mitenkään. Helpointa on aloittaa itsestään, eli joko peittää arvet tai opetella kestämään kommentteja. Simple as that.

Vierailija
22/58 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vasemmassa käsivarressa vaaleita viiltelyjälkiä. Ne on olleet siinä kohta 20 vuotta. Jotkut huomaa, toiset ei. En ole saanut kommenttia kuin kerran, ja senkin hyvin epäsuoraan. Pidän kesällä lyhythihaisia. Yleensä käännän käteni sillä tavalla ettei arpia huomaa, jos esim istun jonkun kanssa pöydän ääressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen myötähäpeää törkeitten keski-ikäisten tätien ja mummojen puolesta. Itse en koskaan kommentoi kenenkään tuntemattoman ulkonäköä, vaatteita, meikkiä, hiuksia, arvista tai ylipainosta yms puhumattakaan.t. 60v täti

Vierailija
24/58 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakaa arvet pois niin ei tarvitse kuunnella kommentteja.

/www.researchverified.com/products/scars/scar-repair/facts.php?_ga=2.202…

Kuluttajaraati aanesti taman parhaaksi kaikista tarjolla olevista tuotteista.

Vierailija
25/58 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pitäisi kommentoida kenenkään vieraan ulkonäköä millään lailla.

Noihin voi näin keski-ikäisen naisen neuvolla vasta esim:

Vittuaks se sulle kuuluu.

Niin, sun ikäiset sen viiltelyn sijaan ryyppäsi enemmän, potki mummoja enemmän ja hulinoi ylipäänsä enemmän. 

Joo, opin tämän viiltelyn  viisikymppiseltä opettajalta/ naapurin mummolta!

Ei, en ole itse viillellyt, vaan koulukaverit kiusasi viiltelemällä.

Ei, en ole itse viillellyt, vaan sekopäinen naapurin täti viilteli mua.

Miehes mua viilteli, kun mua raiskasi...

Keksisikö joku lisää?

Oikeasti, jos joku kommentoi noin, niin voit vastata takaisin ilkeästi, jos haluat.

Vierailija
26/58 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sun ikäiset sen viiltelyn sijaan ryyppäsi enemmän, potki mummoja enemmän ja hulinoi ylipäänsä enemmän. 

Keksisikö joku lisää?

Oikeasti, jos joku kommentoi noin, niin voit vastata takaisin ilkeästi, jos haluat.

Kovaan ääneen:

Käsi ylös, kenen mielestä tuo kommentti oli ystävällisesti, fiksusti sanottu?

Käsi ylös, kenen mielestä tämä kuuluu tuolle ämmälle/daamille/rouvalle?

Käsi ylös, kenen mielestä rouva käyttäytyy kohteliaasti?

Vierailija
27/58 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksisikö joku lisää?

Kiitos kommentista! Rouva haluaa varmaan, että rouvan ulkonäköä arvostellaan. kannattaisi varmaan laihduttaa, tuo emännän kyttyrä on päässyt kasvamaan. Kannattaisi puuttua tällaisiin ennen kuin ryhti tulee ongelmaksi....

Vierailija
28/58 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksisikö joku lisää?

Cringe

Vierailija
29/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä siinä viiltelyssä on sit niin hienoa?

Vierailija
30/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs idea tuossa viiltelyssä on, ei oikein aukene.

On se ihminen tyhmä olento.

Vierailija
31/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioo huomioo!

Kato viiltelen kato kato kato!

Kato mun arpia kato kato kato, toki kommentistasi pahoitan mieleni mutta siitä ettei kukaan kato pahoitan vielä enemmän!

Katomuakatomuakatomua!

Vierailija
32/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa oikeasti näin paljon ihmisiä, jotka kommentoivat kaupan kassalla asiattomuuksia, vai onko palstalla trolli, joka parin päivän välein keksii uuden "kaupan kassalla ihminen X kommentoi asiaa Y"?

Vierailija
33/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ihan pakko viillellä?

Vierailija
34/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot:

1) Siedät kommentteja

2) Peität arvet

3) Ryhdyt kasvattamaan muuta ihmiskuntaa

Ehdotan, että pienessä lähipiirissä toteutat vaihtoehtoa 3, koska tavoite on mahollista saavuttaa. Muussa elämässä vaihtoehto 1 siten, että tiedät itse käyttäytyväsi paremmin ja se helpottaa oloa.

Vierailija
35/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No peitä ne arpesi ellet kestä kommentointia. Oikeastiko luulet, että voit vaatia/olettaa kaiken maailman mummoja olemaan hiljaa? Eihän nuo viiltelyt mitään täyspäisten touhua ole, joten joudut tottumaan siihen että saat kommenttia. Olipa se miten väärin tai törkeää tahansa, niin maailma valitettavasti toimii. Näistä ketjuista aina jotenkin valitettavasti huomaa, miksi joku on viillellyt itseään ja miksi toiset taas ei. Joku palikka joko puuttuu tai sitten ei.

Minä olen random-mummo ja olen pahoillani ikätovereideni käytöksestä. Kaikki eivät kasva sen paremmin isoiksi kuin aikuisiksikaan ja päästävät suustaan mitä sattuu kuin nelivuotiaat. Pikemmin tunnen kunnoitusta sellaista ihmistä kohtaan, joka on selvinnyt elämän vaikeasta vaiheesta ylitse vaikka sitten arpien kanssa; toki sellaistakaan ei ventovieraalle sovi mennä sanomaan, mutta niin kuitenkin ajattelen itsekseni.

Minulla ei nyt tässä ole käsillä käännöstä, joten englannilla mennään: “He jests at scars that never felt a wound”.

Vierailija
36/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei tajua miksi ihminen viiltelee, hän ei tiedä elämästä muutenkaan ihan hirveän paljon. Jos joku idiootti kommentoi kuten se muija kaupan kassalla, sano vain että entäs sitten ja hymyile.

Vierailija
37/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt on ongelma? Ap sai viiltelyllä hakemaansa huomiota vielä vuosien kuluttuakin. Hyvä juttu.

Vierailija
38/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu ;)

Zinc

Vierailija
39/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin varmaan jäätyisin tuossa tilanteessa. Varmaan paras, mitä keksisin takaisin jos saisin tyrmistykseltä sanottua, että onpa törkeästi tai tökerösti kommentoitu. Itselläkin siis arpia käsivarressa joista ei voi erehtyä. Kerran labrassa verinäytteen otti multa nainen, jolla oli tosi pahat viiltelyarvet käsissä, mutta jo hyvin vanhat, kuten mullakin. Enpä ajatellut muuta, kuin että olemme käyneet läpi jotain samaa. Tietäjät tietää, tosiaan.

Nuo huomiohuoraksi huuteljat täällä on jääneet yläasteikäisen tasolle itse, jos ei ole yhtään tullut tietoisuutta viiltelystä ja henkisestä pahasta olosta lisää kun ikää on (oletettavasti) tullut.

Vierailija
40/58 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, minusta arpia ei pitäisi vähätellä kutsuen ”teiniangstiksi”. Kyse on sairaasta mielestä, terve ihminen ei viiltele ihoaan. Viiltelyarvet ovat henkisen sairauden jättämiä jälkiä, eikä niitä kohtelias ihminen kommentoi tai tuijottele.

Ulkoiluta arpiasi ihan niin kuin mielesi tekee, ei niitä tarvitse hävetä. Ne kertovat, että taistelit ja voitit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi