En jaksa piilotella ikivanhoja viiltelyarpia, onko niitä ihan pakko kommentoida
Oli senverran lämmin että lähdin t-paidalla lähikauppaan. Kassalla kun olin maksamassa niin keski-ikäinen nainen joka seisoi vieressä sitten päätti ottaa asiakseen kovaan ääneen kailottaa jotain tyyliin ”voi että miten te nuoret leikkelette itsenne tuohon kuntoon”.
Arvet ovat vaaleita ja n. 7 v vanhoja, enkä edes itse muista niitä suurinta osaa ajasta. En ole tietenkään ylpeä teiniangstista yms mutta mielestäni oli kyllä ihan helvetin epäkohteliasta ottaa täydessä kassajonossa esille.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Karseeta käytöstä, otan osaa. Ehkä voisit vastineeksi kailottaa hänelle vanhojen ihmisten surkeista käytöstavoista.
Kiitos. Olisi kyllä pitänyt 🤔 siinä tilanteessa vaan päädyin keräilemään ostokseni ekstranopeasti ja juoksi about ulos kaupasta kun hävetti niin paljon.
Olisit aikoinas viillellyt paikkoihin, jotka ei näy. Ei tarvis nytkään kitistä.
Vierailija kirjoitti:
Olisit aikoinas viillellyt paikkoihin, jotka ei näy. Ei tarvis nytkään kitistä.
Niin en tajunnut 14 vuotiaana että arvet jää niin helposti? Tyhmäähän se oli, mutta en ainakaan itse kommentoi random ihmisten ulkonäköä kovaan ääneen kaupungilla ilkeästi
Ap
No mitä nyt katsellut erään viiltelijän pelleilyä ja huomionhakua niin anteeksi mutta ei jaksa kiinnostaa jos hänen suuria dramaattisia tunteitaan taas kerran jossain joku joskus loukkaa kun hän esittelee arpiaan.
Oli tökeröä kommentoida kassalla joo. Itelle ei tulis mieleenkään suoda huomiota tällaisille viiltelijätapauksille yhtään.
Kuljet tietenkin kesällä t-paidassa ja myös kestät se että joku kommentoi, meitä suurinta osaa kuitenkaan sun urpoilut ei vähääkään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
No mitä nyt katsellut erään viiltelijän pelleilyä ja huomionhakua niin anteeksi mutta ei jaksa kiinnostaa jos hänen suuria dramaattisia tunteitaan taas kerran jossain joku joskus loukkaa kun hän esittelee arpiaan.
Oli tökeröä kommentoida kassalla joo. Itelle ei tulis mieleenkään suoda huomiota tällaisille viiltelijätapauksille yhtään.
Kuljet tietenkin kesällä t-paidassa ja myös kestät se että joku kommentoi, meitä suurinta osaa kuitenkaan sun urpoilut ei vähääkään kiinnosta.
Niin mutta miksi vitussa pitää muiden ulkonäköä alkaa kommentoimaan julkisella paikalla? Eikö ihmisillä ole mitään käytöstapoja.
Mulla on myös käsissä arpia. Olen oppinut peittämään, kun oon pari kertaa niistä kuullut kommenttia. Ihmeen tarkkaan ihmiset toisten käsivarsia kyttäävätkin, kun en itse esimerkiksi peilistä katsoessani kiinnitä niihin huomiota. Mielestäni tosi huonoa käytöstä, mutta en vaan jaksa leikkiä mitään "arvet on osa mua enkä häpeä niitä" -leikkiä enää, vaan käytän suosiolla vain pitkähihaisia paitoja. Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että arpien kommentoijat voisivat vaikka työntää päänsä nokkospensaaseen.
Antti Holma ottaa tähän kantaa yhdessä Auta Antti -podcastissaan. Kuten kaikkiin muihinkin kysymyksiin, Antilla on tähänkin hieno neuvo En halua spoilata, joudut etsimään ja kuuntelemaan jakson jos haluat tietää mitä Antyi neuvoo. Yritin löytää kysesistä jaksoa mutta ei tärpännyt. Tämä kuulostaa ehkä ärsyttävältä mutta kaikella rakkaudella, kun mua oikein ottaa päähän niin mikä tahansa Aita Antin jakso auttaa. Toivottavasti sinuakin.
Täällä toinen jolla 15v vanhat arvet. Teininä jouduin vakavan seksuaalisen väkivallan uhriksi ja enpä silloin ilman ammattiapua osannut tuskaani käsitellä. Kiva nyt täysipäisenä 30-vuotiaana jaksaa tätien pällistelyä. No onneksi kommentteja tulee erittäin harvoin. Suurimman osan ajasta unohdan koko arvet. Nuoret ja teinit eivät muuten kommentoi koskaan, liekö tietoisuus lisääntynyt.
Mä varmaan tuossa tilanteessa ottaisin tatuoinnin, vaikka en niistä pidäkään.
Itselläni toinen käsi peukalon tyvestä yli kyynärvarren lähinnä sisäpuolelta,myös ulkopuolelta,täynnä eri syvyisiä viiltelyarpia. Eipä vaan kukaan oo koskaan tollain möläyttänyt mitään. Ja tietäjät tietää
Itse olen ottanut jo yhden tatuoinnin isoimman arven päälle, ja nyt ihmiset kommentoivat lähinnä tatuointia eikä arpia. Se on mukavampaa koska tatuoinnille voi sentään olla joku kivakin tarina.
Mä olen suoraan sanonut että yhdelle haukkujalle että kun oma sukulainen raiskaa toistuvasti niin jäljet on siitä tuskasta muistona, oliko vielä jotain mitä haluaisit tietää vai pidätkö turpasi kiinni!
No peitä ne arpesi ellet kestä kommentointia. Oikeastiko luulet, että voit vaatia/olettaa kaiken maailman mummoja olemaan hiljaa? Eihän nuo viiltelyt mitään täyspäisten touhua ole, joten joudut tottumaan siihen että saat kommenttia. Olipa se miten väärin tai törkeää tahansa, niin maailma valitettavasti toimii. Näistä ketjuista aina jotenkin valitettavasti huomaa, miksi joku on viillellyt itseään ja miksi toiset taas ei. Joku palikka joko puuttuu tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen suoraan sanonut että yhdelle haukkujalle että kun oma sukulainen raiskaa toistuvasti niin jäljet on siitä tuskasta muistona, oliko vielä jotain mitä haluaisit tietää vai pidätkö turpasi kiinni!
Otan osaa :( hirveitä olet kokenut.
Naurettavaa huomionhakua nämä tämmöiset viiltelyt. Ellei olisi, viiltelisit paikkoihin mistä ei joka mummolle näy, kuten kylkiin tai sisäreisiin.
Vierailija kirjoitti:
No peitä ne arpesi ellet kestä kommentointia. Oikeastiko luulet, että voit vaatia/olettaa kaiken maailman mummoja olemaan hiljaa? Eihän nuo viiltelyt mitään täyspäisten touhua ole, joten joudut tottumaan siihen että saat kommenttia. Olipa se miten väärin tai törkeää tahansa, niin maailma valitettavasti toimii. Näistä ketjuista aina jotenkin valitettavasti huomaa, miksi joku on viillellyt itseään ja miksi toiset taas ei. Joku palikka joko puuttuu tai sitten ei.
En ainakaan itse koe tarvetta muilla esim palovammoja/onnettomuuksien arpia kommentoida. Käytöstapoja voi opetella vanhemmallakin iällä.
Tosi kiva varmaan 30+ säässä pitää pitkähiaista?
Eihän sinulla ap ollut tilanteessa hävettävää, vaan sillä möläyttäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa huomionhakua nämä tämmöiset viiltelyt. Ellei olisi, viiltelisit paikkoihin mistä ei joka mummolle näy, kuten kylkiin tai sisäreisiin.
Omat viiltelyni olivat siis kun olin tosiaan 14v, enkä edes kuvitellut olevani elossa aikuisena.
Ap
Karseeta käytöstä, otan osaa. Ehkä voisit vastineeksi kailottaa hänelle vanhojen ihmisten surkeista käytöstavoista.