Mökin vuokraajat, mitä on lähtenyt vuokralaisten matkaan luvatta?
Kommentit (41)
Kerran on kadonnut yksi lusikka ja yksi säilytysrasia. Niistä tuli viestiä ennen kuin ehdin edes kysellä perään, oli kuulemma lusikka unohtunut kaakaopurkkiin ja jäljelle jäänyt ruoka siinä pakattu mukaan epähuomiossa siinäsäilytysrasiassa. En sitten viitsinyt pyytää lähettämään takaisin saati periä niistä rahaa, kun muuten kaikki oli heidän jäljiltään niin viimeisen päälle siistiä. Mutta siis suoranaisesti ei ole varastettu koskaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kerran hävisi polttopuut.
Just täytetty liiteri täyteen ja asiakkaat tuli isolla avolavalla ja viikon olivat, niin liiteri tyhjä.
Normaalisti riittää nelisen viikkoa puut ainakin.
Saattoivat hyvinkin vain polttaa neljä kertaa enemmän puita kuin vieraat yleensä. Täysin mahdollista.
Kun olen vuokrannut mökkejä, niin siellä on aina ollut pantti, joka maksetaan takaisin kun mökki on palautettu virheettömänä.
Siellä on myös lista tavaroista pöydällä, kun menet sinne, joten on helppo verrata onko ne tavarat tallella vielä kun vuokraaja on lähtenyt.
Zinc
Miten tämä niin vaikeaa voi olla ? Jos astiat puuttuu, hajonneet jne. niin sitten vaan vähennetään takuusummasta.
Vierailija kirjoitti:
Kun olen vuokrannut mökkejä, niin siellä on aina ollut pantti, joka maksetaan takaisin kun mökki on palautettu virheettömänä.
Siellä on myös lista tavaroista pöydällä, kun menet sinne, joten on helppo verrata onko ne tavarat tallella vielä kun vuokraaja on lähtenyt.
Zinc
Miten tämä niin vaikeaa voi olla ? Jos astiat puuttuu, hajonneet jne. niin sitten vaan vähennetään takuusummasta.
Minusta ei hajonneita astioita voi vaatia korvaamaan, vahinkoja sattuu. Vuokralaiset ovat kyllä ilmoittaneet jos jotain tällaisia vahinkoja on sattunut. Just siksi sinne mökille on laitettu ne suht edulliset ikean astiastot ja lasistot.
Vanhempani vuokrasivat mummonmökki-tyyppistä taloa. Sieltä lähti vieraiden mukaan jokin lasimaljakko, se jäi kyllä epäselväksi oliko ko. maljakko arvotavaraa vai ei, mutta nämä vieraat näkivät siinä jotain. Toki oma moka, kun tällaista sälää oli jäänyt taloon esille.
Ei vielä onneksi mitään. Kiristäisihän se hermoa. Yhden porukan jäljiltä mökki oli siivottomassa kunnossa, nimi on muistissa ja jos vielä yrittävät vuokrata uudelleen niin silloin sattuuukin olemaan täyttä.
Vierailija kirjoitti:
Lukitusta vajasta (jonne viikkovuokralaisella ei pitäisi olla mitään asiaa) on viety ruohonleikkuri ja kirves. Mökistä on kadonnut ämpäreitä, verhot ja erilaisia koriste-esineitä (kukkien suojaruukkuja, lämpömittari jne.). Kaikesta näistä on vuokralaiset aina osanneet sanoa, että ei he niitä ole ottaneet.
Kyllä sairasta suomalaisten ämpärienhimo.
Mä tunnustan vaihtaneeni juustohöylän. Olin siis vuokramökillä n. 10 vuotta sitten Kangasniemellä. Mä oon ottanut aina juustohöylän mukaan reissuihin kun yllättävän usein se on puuttunut. Omasta juustohöylästä oli varsi poikki, vaihdoin sen mökin ehjään versioon. Tuo mun varsi poikki-höyläkin toimi kyllä ihan hyvin. En tiedä mikä varas muhun silloin iski. Ei siitä koskaan kyselty jälkeenpäin. Ihan hölmö temppuhan tuo oli. Anteeksi, jos sattuu mökin omistaja muistamaan tapauksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä onneksi mitään. Kiristäisihän se hermoa. Yhden porukan jäljiltä mökki oli siivottomassa kunnossa, nimi on muistissa ja jos vielä yrittävät vuokrata uudelleen niin silloin sattuuukin olemaan täyttä.
Näissä on se riski että joku muu siitä porukasta vuokraa nimelläään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Minusta ei hajonneita astioita voi vaatia korvaamaan, vahinkoja sattuu. Vuokralaiset ovat kyllä ilmoittaneet jos jotain tällaisia vahinkoja on sattunut. Just siksi sinne mökille on laitettu ne suht edulliset ikean astiastot ja lasistot.
Jos mulla menee lomaan esim. 1000e ja sitten joudun maksamaan 3 euron lautasen, niin ei se minua kauheasti harmita. Jokseenkin yhdentekevää tuossa kohtaa kuka sen maksaa.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Ei mun vuokraamista mökeistä ole peritty mitään panttia, eikä ole tavaralistoja pöydillä. Jos mä olen rikkonut juomalasin, ei siitä ole peritty maksua, vaikka olen tarjonnut. Eri asia, jos jotain kallista rikkoisi, sitten varmaan käytäisiin keskustelua. En onneksi ole suurempia rikkonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Ei mun vuokraamista mökeistä ole peritty mitään panttia, eikä ole tavaralistoja pöydillä. Jos mä olen rikkonut juomalasin, ei siitä ole peritty maksua, vaikka olen tarjonnut. Eri asia, jos jotain kallista rikkoisi, sitten varmaan käytäisiin keskustelua. En onneksi ole suurempia rikkonut.
Niin tuskinpa terve ihminen kuluvista tavaroista alkaa perimään maksua. Onhan ne käytettyjä .. Varmaan tarkoittaa sitä, jos mukaan on lähtenyt kaasupullot ja jääkaapit, ettei takuusummaa palauteta.
Puhutaan siis ihan täysistä varkaista ..
Zinc
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta siis jos jollakulla on asiallinen mökki Suomessa, voin ilmoittautua asialliseksi vuokralaiseksi joka jättää paikan samaan kuntoon kuin missä on otettu vastaan. Mailiosoitetta tulemaan niin ukkelini kanssa vuokrataan. Paitsi jos on tyyliin jossain Vantaalla.
koriste-esineitä, kerran oli kaivettu taimia maasta, otettu luvatta marjapensaista taimia omalle pihalle istuettavaksi. oli löydetty maalia pihavajasta ja päätetty alkaa paintball-turnaukseen. siellä oli sitten seinillä maaliroiskeita, puissa, maastossa. sentään tajusivat leikkiä ulkona, mutta lasku meni perään.
kehotin lisäksi kaikkia opiskelemaan ennen seuraavaa minkään asian vuokrausta mitä vuokraaja saa tehdä ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Mökin omistajan vaimo.
Ei kai suurin ongelma ei ole kuinka paljon tavaraa vuokralainen voi viedä. Eiköhän paljon pahempi ole kuinka paljon paikkoja vuokralainen voi hajottaa. Esim jos jokin huligaanijoukko juhlii mökilläsi juhannusta. Mitä enemmän paikkoja rikkoo sitä hauskemmat juhlat.
Ensi vilkaisulla tosiaan luulin, että mökin omistajan vaimo lähti vuokralaisten matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mökin omistajan vaimo.
Ei kai suurin ongelma ei ole kuinka paljon tavaraa vuokralainen voi viedä. Eiköhän paljon pahempi ole kuinka paljon paikkoja vuokralainen voi hajottaa. Esim jos jokin huligaanijoukko juhlii mökilläsi juhannusta. Mitä enemmän paikkoja rikkoo sitä hauskemmat juhlat.
Mökin omistajan vaimo vietiin luvatta?
Vierailija kirjoitti:
koriste-esineitä, kerran oli kaivettu taimia maasta, otettu luvatta marjapensaista taimia omalle pihalle istuettavaksi. oli löydetty maalia pihavajasta ja päätetty alkaa paintball-turnaukseen. siellä oli sitten seinillä maaliroiskeita, puissa, maastossa. sentään tajusivat leikkiä ulkona, mutta lasku meni perään.
kehotin lisäksi kaikkia opiskelemaan ennen seuraavaa minkään asian vuokrausta mitä vuokraaja saa tehdä ja mitä ei.
Maksoivatko kiltisti?
Todennäköisesti olleetkin ihan muita varkaita.