Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökin vuokraajat, mitä on lähtenyt vuokralaisten matkaan luvatta?

Vierailija
06.07.2020 |

Oletteko kyselleet tavaroidenne perään?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa myös tämä, koska ajattelin kokeilla antaa mökin vuokralle. Mutta kokemukset kerrostaloasunnon vuokraisäntänä ovat niin hirveitä että mietityttää.

Vierailija
2/41 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan mitään.

Vierailija
4/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta mökkejä vuokranneena (lyhyt- ja pitkäkestoisia) olen saanut pelkästään kiitosta siitä, miten mökki on paremmassa kunnossa kuin tullessani. Mitään ei todellakaan tee mieli viedä mennessäni, mutta olen vaihtanut kehnon jääkaapin uuteen ja antanut sen sitten lähtiessäni mökin omistajalle. Pyytänyt lupaa ja omalla kustannuksellani kunnostanut saunan yms. 

Viimeisimpään mökkiin jätin omistajan luvalla hyväkuntoisen pyykinpesukoneen ja polttomoottorilla toimivan ruohonleikkurin. 

Omistajat ovat olleet aina pahoillaan ja pettyneitä, kun lähden. Kiitokset hyvästä vuokralaisesta tulevat myös muilta mökkinaapureilta.

Se taika on aina ollut, että mökin omistaja ja minä olemme olleet samalla aaltopituudellä sekä sopineet kaikki hyvin suoraan. Vuokra on ollut kohtuullinen, sillä jokainen mökinomistaja etsii tietenkin hyvää vuokralaista ja siihen vaikuttaa myös mökin omistajan asenne vuokralaiseen. Ystävällisyys ja luottavaisuus lisäävät minussa entistä enemmän vastuuntuntoa mökkiä kohtaan.

Onnea vuokraustoiminnallesi. 

Vierailija
5/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vuokrannut mökkejä muutaman kerran ja niiden varustelutaso on kyllä ollut niin kälynen ettei ole edes mielessä käynyt että sieltä jotain varastaisin. Kirpparikamoilla sisustettuja ja astiat vanhoja eripari kippoja.

Vierailija
6/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ruuat. Kaapeissa oli siis kaakaojauhetta, jauhoja, tonnikalapurkkeja, mausteita.. vuokraajat rajan takaa veivät kaiken :) oli tarkoitettu siis käytettäväksi toki, mutta niin..

Vierailija
7/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukitusta vajasta (jonne viikkovuokralaisella ei pitäisi olla mitään asiaa) on viety ruohonleikkuri ja kirves. Mökistä on kadonnut ämpäreitä, verhot ja erilaisia koriste-esineitä (kukkien suojaruukkuja, lämpömittari jne.). Kaikesta näistä on vuokralaiset aina osanneet sanoa, että ei he niitä ole ottaneet.

Vierailija
8/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin omistajan vaimo.

Ei kai suurin ongelma ei ole kuinka paljon tavaraa vuokralainen voi viedä. Eiköhän paljon pahempi ole kuinka paljon paikkoja vuokralainen voi hajottaa. Esim jos jokin huligaanijoukko juhlii mökilläsi juhannusta. Mitä enemmän paikkoja rikkoo sitä hauskemmat juhlat.

Vierailija
9/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silityslautoja pari, kunnes lootin niiden ostamisen kattiloita, paistinpannuja, yleensäkin kaikenlaisia astioita, pieniä keittiön kodinkoneita.

Nämä vuokraajat aina Itänaapurista, ei tavoitettu

Vierailija
10/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkösavustin, teema astioita ja meillä on kalliit tyynyt, niin olemme saaneet vaihdossa likaisia lättänä tyynyjä.

Joskus täkkiä on kadonnut myös sekä Fiskarsin sakset katoaa äkkiä.

Yleisesti ottaen merkkituotteet katoaa.

Ei olla kyselty perään, mutta toista kertaa ei oteta heitä vastaan vaan kerron ettei ole vapaata.

Oikeasti ilkeävät vielä takaisin olla tulossa jotkut ja sama koskee niitä jotka jättävät siivoamatta ilman maksua.

Vierailija
11/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökin omistajan vaimo.

Ei kai suurin ongelma ei ole kuinka paljon tavaraa vuokralainen voi viedä. Eiköhän paljon pahempi ole kuinka paljon paikkoja vuokralainen voi hajottaa. Esim jos jokin huligaanijoukko juhlii mökilläsi juhannusta. Mitä enemmän paikkoja rikkoo sitä hauskemmat juhlat.

Kyllä sekin vituttaa jos varastetaan. Jos jotain on selkeästi rikottu, voi sen ehkä sentään jollain lailla osoittaa että vuokralainen on ollut asialla ja on suuremmat mahdollisuudet saada porukka vastuuseen teoistaan, mutta jos tavaraa häviää ja kyselet sen perään on vastaus todennäköisesti ettei olla sellaista nähtykään.

Vierailija
12/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta mökkejä vuokranneena (lyhyt- ja pitkäkestoisia) olen saanut pelkästään kiitosta siitä, miten mökki on paremmassa kunnossa kuin tullessani. Mitään ei todellakaan tee mieli viedä mennessäni, mutta olen vaihtanut kehnon jääkaapin uuteen ja antanut sen sitten lähtiessäni mökin omistajalle. Pyytänyt lupaa ja omalla kustannuksellani kunnostanut saunan yms. 

Viimeisimpään mökkiin jätin omistajan luvalla hyväkuntoisen pyykinpesukoneen ja polttomoottorilla toimivan ruohonleikkurin. 

Omistajat ovat olleet aina pahoillaan ja pettyneitä, kun lähden. Kiitokset hyvästä vuokralaisesta tulevat myös muilta mökkinaapureilta.

Se taika on aina ollut, että mökin omistaja ja minä olemme olleet samalla aaltopituudellä sekä sopineet kaikki hyvin suoraan. Vuokra on ollut kohtuullinen, sillä jokainen mökinomistaja etsii tietenkin hyvää vuokralaista ja siihen vaikuttaa myös mökin omistajan asenne vuokralaiseen. Ystävällisyys ja luottavaisuus lisäävät minussa entistä enemmän vastuuntuntoa mökkiä kohtaan.

Onnea vuokraustoiminnallesi. 

Tässähän ei kysytty minkälainen vuokralainen sinä olet. Voi luoja.

Jotain pientä häviää monestikin. Esim. Astioita. Yksittäisiä haarukoita, veitsiä tai lusikoita. Laseja ja lautasia menee usein rikki, joten suosi ikeaa. Ei ole mitään sen isompaa viety.

Vierailija
13/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran hävisi polttopuut.

Just täytetty liiteri täyteen ja asiakkaat tuli isolla avolavalla ja viikon olivat, niin liiteri tyhjä.

Normaalisti riittää nelisen viikkoa puut ainakin.

Vierailija
14/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse vuokrannut mökkejä muutaman kerran ja niiden varustelutaso on kyllä ollut niin kälynen ettei ole edes mielessä käynyt että sieltä jotain varastaisin. Kirpparikamoilla sisustettuja ja astiat vanhoja eripari kippoja.

Mä olen vuokrannut todella laadukkaasti varusteltuja mökkejä, mutta ei ole kyllä siltikään tietysi ole käynyt mielessä, että mitään varastaisin ,

Kerran on rikottu vahingossa yksi iso lyhty, siitäkin ilmoitimme heti vuokrananatajlle ja lupasimme korvata vahingon. Hän kiitti vaan ilmoituksesta ja sanoi, että katselee laittaako siitä laskua. Ikinä ei sitä kuitenkaan tullut.

Vierailija
15/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vuokrannut todella laadukkaasti varusteltuja mökkejä, mutta ei ole kyllä siltikään tietysi ole käynyt mielessä, että mitään varastaisin ,

Kerran on rikottu vahingossa yksi iso lyhty, siitäkin ilmoitimme heti vuokrananatajlle ja lupasimme korvata vahingon. Hän kiitti vaan ilmoituksesta ja sanoi, että katselee laittaako siitä laskua. Ikinä ei sitä kuitenkaan tullut.

Jos jollain on varaa vuokrata kallis mökki, tuskin on tarvetta varastaa jotain saksia ja ämpäreitä. Ehkä. Meitä on kyllä moneen junaan.

Vierailija
16/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollain on varaa vuokrata kallis mökki, tuskin on tarvetta varastaa jotain saksia ja ämpäreitä. Ehkä. Meitä on kyllä moneen junaan.

Harvallapa köyhälläkään ( Suomesta puhuttaessa)on tarve varastella, Kyllä silloin kyse on yleensä muista ongelmista kuin köyhyydestä. Ja tuskin kukaan todella köyhä edes vuokraa mökkiä.

Vierailija
17/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vuokranneet asiakkaille tasokkaita mökkejä 20v ja kokemus on, että nuoret jättää mökin hyvään kuntoon eikä katoa tavaraa ja ilmoittavat jonkin rikkoutuneen.

Sitten on keski-ikäiset varakkaan kuvan itsestään antavat rouvat, joissa on moni ollut vaativa asiakas ja mökki jää siivottomaan kuntoon sekä tavaraa katoaa.

Yksi jäänyt mieleen joka tullessa tutli jääkaapin ym ja sanoi olevansa siisti ihminen ja vaatii siisteyttä, mutta lähtiessään oli jättänyt siivoamatta.

Toinen tapaus on poliitikkassa mukana oleva naisihminen jonka jäljiltä löytyi mökistä jopa koirankakat ja sängyn alta puoliksi juotu punaviinilasi jne.

Olisi ollut seuraavana vuonna tulossa uudelleen, mutta kerroin ettei ole vapaata vaikka olikin.

Tällä kirjoituksella halusin kertoa ettei aina päälle päin näy millainen asiakas on.

Vierailija
18/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me varmaan ”vietiin” ruokaa kun hävitin kuivatavaroista vanhat ruuat. Päiväykset oli vanhoja ja muutenkin inhottaa tulla mökkiin mihin on jätetty ruokatarvikkeita. Jättäkää hyllyt tyhjiksi, kiitos.

Paakkuuntuneita suola- ja sokerikippoja, vanhoja mausteita ja osa levinnyt hyllylle. Avattuja kahvipaketteja. Yrttiteetä, perunajauhoja, jauhoja, hammastikkuja - ei ilahduta yhtään. Heitin menemään vanhat ja muut kokosin muovipussiin ja pistin tiskialtaan kaappiin siivousaineiden viereen.

Myös jotkut mökkeilijät jättää ruokaravaroitaan mökille, että saavat muut sitten käyttää jos on tarvis. No kyseessä on mökki eikä mikään autiotupa ja kauppaan pääsee tarvittaessa. Kokoa vain ruokatarvikkeesi matkaasi äläkä laiskuuttasi jätä niitä muiden siivottavaksi.

Ihmettelen mitä vuokraajan päässä liikkuu jos ei itse siivoa tarkistuskäynnillä. Täytyypä jatkossa heti soittaa, että tuletko hakemaan vai heitänkö roskiin.

Vierailija
19/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me varmaan ”vietiin” ruokaa kun hävitin kuivatavaroista vanhat ruuat. Päiväykset oli vanhoja ja muutenkin inhottaa tulla mökkiin mihin on jätetty ruokatarvikkeita. Jättäkää hyllyt tyhjiksi, kiitos.

Paakkuuntuneita suola- ja sokerikippoja, vanhoja mausteita ja osa levinnyt hyllylle. Avattuja kahvipaketteja. Yrttiteetä, perunajauhoja, jauhoja, hammastikkuja - ei ilahduta yhtään. Heitin menemään vanhat ja muut kokosin muovipussiin ja pistin tiskialtaan kaappiin siivousaineiden viereen.

Myös jotkut mökkeilijät jättää ruokaravaroitaan mökille, että saavat muut sitten käyttää jos on tarvis. No kyseessä on mökki eikä mikään autiotupa ja kauppaan pääsee tarvittaessa. Kokoa vain ruokatarvikkeesi matkaasi äläkä laiskuuttasi jätä niitä muiden siivottavaksi.

Ihmettelen mitä vuokraajan päässä liikkuu jos ei itse siivoa tarkistuskäynnillä. Täytyypä jatkossa heti soittaa, että tuletko hakemaan vai heitänkö roskiin.

Minä olen tyhjentänyt aina mökiltä asiakkaan jättämät muuten, mutta siisti öljy/suola mausteet jättänyt.

Se 20v mökkiä vuokrannut toisille

Vierailija
20/41 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tyhjentänyt aina mökiltä asiakkaan jättämät muuten, mutta siisti öljy/suola mausteet jättänyt.

Se 20v mökkiä vuokrannut toisille

Sama homma. Ja kuiva-aineet käyn säännöllisesti läpi että on päiväystä jäljellä. Ihan huipputarkkoja koitetaan olla siisteyden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi