Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saanut häihin kutsua, kumman on tehtävä seuraava siirto?

Vierailija
06.07.2020 |

Ystäväni piti häät, jotka olivat varsin supistetut. Silti minua hieman jurppii, kun meitä on neljän kaverin joukko ja minä olin ainoa, joka ei saanut kutsua. Pakostakin tästä jäi selkeitä jännitteitä ilmaan.
Vaikka minua asia tympiikin, niin en silti ehkä haluaisi ajaa välejämme lopullisesti karille. Kummalla tässä kohtaa on teidän mielestänne se seuraavan siirron tekemisen paikka? Pitääkö minun olla kaveriin rohkeasti yhteyksissä ja antaa ymmärtää, ettei tunteitani ole loukattu? Vai onko tässä kohtaa kaverin näytettävä minulle, että ollaan edelleen kavereita ja hänen tehtävä minua kohtaan se "lähestymissiirto"?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaverisi pitää tehdä se siirto.

Vierailija
2/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin kaverilta viestiä tai jos laittaisin, niin onnittelisin naimisiinmenosta tyyliin "kuulin, että menitte naimisiin - onnea."

Kaverille jäisi seuraava siirto sitten. Mutta tosiasiassa välimme viilentyisi kuitenkin jonkin verran. Ymmärtäisin, jos ketään kavereita ei olisi kutsuttu, vain perhe tms, mutta selvästi sut on jätetty porukasta pois, niin kertoohan se jotain.

Miten muut porukasta reagoi siihen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverisi

Vierailija
4/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös siitä, että miten sait tietää naimisiinmenosta. Kertoiko tämä kaveri itse, ja pahoitteli sitä, että kaikki eivät mahtuneet kutsuttuihin? Kertoivatko ne, jotka menivät juhliin? Vai saitko tietää jotain muuta kautta?

Vierailija
5/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan sinun tunteitasi loukattu. Miksi väität muuta?

Vierailija
6/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on taas elämä vaikeaa joillakin :D

Vierailija
7/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä haluat säilyttää välit niin sinä teet sen siirron. Onnittelet kaveria avioliiton johdosta. Kaveri jatkaa siitä. Saat nopeammin sielunrauhan jos kaveria ei kiinnostakkaan. Odottamalla saisit odottaa vaikka maailman tappiin asti ilman kunnon vastausta.

Vierailija
8/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heittäsin tuommoisen kaverin huitsin nevadaan.

Vierailija
9/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä haluat säilyttää välit niin sinä teet sen siirron. Onnittelet kaveria avioliiton johdosta. Kaveri jatkaa siitä. Saat nopeammin sielunrauhan jos kaveria ei kiinnostakkaan. Odottamalla saisit odottaa vaikka maailman tappiin asti ilman kunnon vastausta.

Toisaalta taas minun mielestäni kaverin pitää tällaisen jälkeen antaa se sielunrauha sille torjutulle eikä päinvastoin. Tavallaan muussa tapauksessa kuvainnollisesti ikään kuin "kiusattu pakotetaan pyytämään anteeksi kiusaajalta".

Vierailija
10/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on taas elämä vaikeaa joillakin

Joo, samaa mieltä. On todella ikävä tunne tulla jätetyksi ainoana porukan ulkopuolelle. Joka väittää ettei häiriinny tuosta, pettää itseään. 

Vierailija
11/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen niin pidä mennä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta taas minun mielestäni kaverin pitää tällaisen jälkeen antaa se sielunrauha sille torjutulle eikä päinvastoin. Tavallaan muussa tapauksessa kuvainnollisesti ikään kuin "kiusattu pakotetaan pyytämään anteeksi kiusaajalta".

Mutta entä jos kaveri ei sanokkaan yhtään mitään? AP jää roikkumaan ties miten pitkäksi aikaa. Nopeiten tilanne raukeaa sillä, että AP pistää viestiä. Kaveri joko vastaa tai ei, mutta ensimmäinen siirto on tehty ja siten AP:n ei tarvitse arvailla mitään.

Vierailija
12/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin myös sinä hyväksyttynä kaverina todella ihmeissäni, että yhtä porukasta ei hyväksyttykään. Ettekö te puhu?

Vierailija
13/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tekisi mitään. Toisaalta en välttämättä enää hänen kaverinsa olisi.

Vierailija
14/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ihan suoraan puheeksi, kun et saanut ainoana kaveriporukasta kutsua häihin. Entä jos se kutsu on kadonnut jonnekin? Miten ne on toimitettu, Postin jakamana vai?

Vierailija
15/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai noita on muitakin. Jättää yhden tai maksimissaan kaksi pois.

Minä en ottanut yhteyttä. Kyseinen henkilö ihmettelee nykyään yhteisille kavereille, että miksi pois jätetyt eivät enää kutsu synttäreille yms. 

Vierailija
16/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri kutsui mut häihinsä muutama vuosi sitten kasvotusten, sanoi ilmoittelevansa sitten myöhemmin milloin ja missä ja laittavaansa kutsukortin. No ei kuulunut kutsua, yhteiseltä tutulta sain kuulla päivämäärän ja siihen mennessä olin jo varannut omat lomat. Sulhanen joskus pari viikkoa ennen häitä (molemmat oli mun hyviä kavereita, sulhasta näin työn puolesta useammin) kysyi että etkö oo tulossa vai mitä? Sanoin että sain tietää niin myöhään etten ehtinyt enää siirtää lomia. Morsian kuulemma loukkaantui verisesti kun en ollut aikaisemmin etten tule! Kun ei itse ollut lähettänyt kutsua tai edes facebook viestillä päivää! En alkanut pelaamaan tollaisia pelejä, en vaan laittanut viestiä ja morsian viestitti puoli vuotta tapahtuneeen jälkeen että mitä meille tapahtui kun oltiin ennen niin läheisiä. Mua ihmetytti kunnes tajusin että oli mustasukkainen miehestään jota siis edelleen näin normaaliin tapaan. Kutsuin sitte vastavuoroisesti heidät häihini seuraavana vuonna, rouva ei ilmoitellut mitään, sen koommin en ole hänestä kuullut. Mutta joo jänniä nää loukkaantumiset,en oo koskaan tajunnut niitä, tehkööt muut mitä tekee kunhan ei tahallaan mua hauku tms. jostain kutsumisista en jaksaisi pahoittaa mieltäni.

Vierailija
17/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kohteliaasti mutta suoraan kertoa mielipaha. Mökötys ja hiljainen feidaaminen on niin lapsellista. Entä jos kutsu tosiaan katosi?

Vierailija
18/18 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häistä sain tietää toiselta kaveripiirimme henkilöltä, joka myös oli varsin pettynyt ratkaisuun ettei minua kutsuttu.

Tiedän kyllä syynkin, että miksi ei kutsuttu. Minulla on joskus ollut kärhämää erään toisen henkilön kanssa, joka oli häihin kutsuttuna. Tämä henkilö sai joskus raivarin, kun olimme politiikasta eri mieltä. Minä pystyn olemaan eri mieltä asioista raivoamatta, mutta tämä toinen ei. Veikkaan, että tässä pelattiin varman päälle ja ei haluttu pilata häätunnelmaa sillä, jos tämä raivoaja nostaa äläkän minua kohtaan pikkupäissään.

Tämä edellä mainittu yhteinen kaverimme oli silti myös sitä mieltä, että minut olisi pitänyt porukkaan kuuluvana kutsua ja jos joku rupeaa kännipäissään minulle raivoamaan, niin se on tämän tuittuilijan oma häpeä. Myös tämä kaveri tuntee tämän raivopään ja hänen luonteensa.

Vaikka kutsumatta jättämisen syyn tiedänkin, niin silti koen tämän tiettynä arvovalintana ja sen takia ajattelin odottaa, että otetaanko minuun ensin yhteyttä. Jos otetaan, niin annan asian olla kaunatta, mutta jos ei, niin sitten mietin uudestaan.