Ulkoministeri Pekka Haaviston ministeriys vaakalaudalla
Jos asia etenee valtakunnan oikeuteen, Haavisto joutuu lähtemään.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Haavisto saattaa muutenkin olla "kompromat".
Muistanette, että aikoinaan hän oli kiivas Venäjä-kriitikko.
Tahti muuttui Pietarin-reissun jälkeen. Olisiko FSB saanut Haaviston honey-trappiin? No, sitä ei moni tiedä, mutta puheet kyllä jostain syystä "realistisoituivat" aika tavalla.
Hieman virtsaan vivahtaavaa toimintaa? Oliko Trump mukana bileissä?
jos ei itse älyä erota, niin voiko puolue erottaa häntä ministerin virasta?
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä erottaisi?
Vierailija kirjoitti:
Haavisto on yhä suosituin ehdokas seuraavaksi presidentiksi. Jos ministerin salkku lähtee jää hänellä enemmän aikaa presidenttikampanjaan.
Ei valehtelijaa voi ajatellakaan presidenttiehdokkaaksi
Taas nähdään, mikä on Vihreän puolueen moraalikäsitys 😂
Pekka lähtee kuin leppäkeihäs hallituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä erottaisi?
Valehtelijana alkaa olla painolasti vihreille, uskottavuus aika matala
Vierailija kirjoitti:
Taas nähdään, mikä on Vihreän puolueen moraalikäsitys 😂
Vihreät ja moraali eivät sovi samaan lauseeseen
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo Pietarin katupoika -juttu on? Olen nähnyt useita kommentteja asiasta, onko siihen jotain pohjaa vai keksittyjä juoruja?
Huhujen mukaan Haavisto ahdisteli alaikäisiä poikia 90-luvulla Venäjällä.
Eniten Pekkaa varmasti harmittaa, että joutuu luopumaan työsuhdekuoropojastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs häntä meinataan syyttää?
”Operaatio Korpi” oli ulkoministeriön salainen suunnitelma, jonka tarkoituksena oli syksyllä 2019 kotiuttaa al-Holin pákolaisleirillä olevat Is-taistelijoiden puolisoiden suomalaislapset Suomeen ilman äitejään. Ilta-Sanomien mukaan ulkoministeri Haavisto yritti taivutella ulkoministeriön konsulipäällikköä Pasi Tuomista kotiuttamaan Is-lapset ulkoministeriön kustannuksella ja vaati Tuomista tekemään päätöksen omissa nimissään. Tuominen ilmoitti, ettei vastuullisena yksittäisenä virkamiehenä voi toteuttaa lakeja ja kansainvälisiä sopimuksia rikkovaa operaatiota. Tuominen siirrettiin syksyllä pois tehtävästään.
Niin ja tähän mennessä on jo todettu, että tämä sujui ihan lakien ja hyvän hallintotavan mukaisesti, ns. salainen suunnittelu ja konsulipäällikön ohjeistus. Se mitä tutkitaan on, oliko perusteetonta siirtää Tuominen toisiin tehtäviin sen jälkeen kun tämä projekti oli jo annettu toisen henkilön tehtäväksi. Tätä voi ainakin pitää huonona johtamisena, mutta koko projekti ei ollut todellakaan laitonta suhmurointia vaan päin vastoin alainen ei halunnut totella pomoaan.
Kanna vastuusi: älä äänestä mitään puoluetta.
Vierailija kirjoitti:
Siinä palstapersut on talveen asti jännän äärellä, kun ei ole muuta elämää! Aijai, kun on jännää!! Kauko Juhantalo vainaa tuomittiin muuten aikoinaan valtakunnanoikeudessa asti ja sen jälkeen uusi komeasti kansanedustajapaikkansa. Siihen ei ollut kellään nokan koputtamista.
Rauhoitu! Persuilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Ei tämä nyt hyvältä vaikuta, kun ministeri on poliisitutkinnan kohteena. Iso miinus Vihreille ja hallitukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo Pietarin katupoika -juttu on? Olen nähnyt useita kommentteja asiasta, onko siihen jotain pohjaa vai keksittyjä juoruja?
Ei Pekka niitä poikia ahdistellut. Pani vaan.
Pyllyyn.
Sen verran on sisäpiiri tietoa ja saunanlaiteilta kuultua että tähän asti vain homous on suojannut Pekkaa tuomiolta.
Tänä päivänä on vaikea tuomita muita kuin valkeita heteroita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä erottaisi?
Valehtelijana alkaa olla painolasti vihreille, uskottavuus aika matala
On painolasti myös koko hallitukselle, ei tällainen tyyppi voi toimia Suomen ulkoministerinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Pekka niitä poikia ahdistellut. Pani vaan.
Pyllyyn.
Samoihin aikoihin Ike Kanerva ja Jakke Laakso koinivat komsomolittareita makuulta ja polviholliltakin.
Ei Pekka yksin ollut reissussa. Makunsa kullakin.
Pekka pojalle tummeli purkki ja lähtö passit Eduskunnasta menköön sinne Al-holan leirlle löytyy niitä peppu pekkoja lisää...
Todennäköisemmin liittyy kuitenkin asemaan. Rivikansalainen voi huudella mitä tahansa, kansanedustajakin vielä jotakin, mutta Suomen valtiota edustava ulkoministeri on jo toinen juttu. Siinä asemassa myös tietää ne vaikuttimet siellä taustalla miksi kaikkein pahimpia suolikaasuja ei ole hyvä päästää suun kautta. Niistä jutuista ei moni tiedä - ei edes rivikansanedustajat. Kaikkein herkin tieto on hyvin harvoissa käissä, joista valtioneuvosto on yksi.