Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon irtisanominen toisen puolesta

Vierailija
30.04.2013 |

Enhän voi mennä sairaalassa makaavan omaisen asuntoa irtisanomaan ilman valtakirjaa? Kunta oletti että voin näin tehdä ja jäin ihmettelemään asiaa. En ole kyseisen ihmisen kanssa tekemisissä joten ajattelin että sosiaalitoimi voi irtisanoa asunnon yhtä suurella "oikeudella" kuin minäkin. Kunta siis maksaa asumistukea ja haluaa tietty vuokrasopimuksen poikki, koska asukas eienää sinne palaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä taida voida, ellei sinua ole määrätty hänen edunvalvojakseen/asianhoitajakseen.

Vierailija
2/5 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No multa onnistui ainakin sähkösopimuksen irtisanominen toisen puolesta ihan kivutta. Vuokrasopimuksen pirkuun halusivat kopion kuolintodisuksesta ja mun virkatodistuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä kaikkiin tuollaisiin toimenpiteisiin tulee olla valtakirja. Jos ihminen on siinä tilassa, ettei pysty kirjoittamaan valtakirjaa tai nimeään siihen, eikä tule jatkossakaan pystymään, niin kannattaa jutella lääkärin kanssa siitä, miten ihmisen asiat järjestetään. Jos on pysyvästi kyvytön hoitamaan asioita, järjestetään holhooja. Ylipäänsä kannattaa jutella hoitavan lääkärin kanssa siitä, mikä on hänen näkemyksensä jatkosta ja siitä, palaako ihminen kotiin vai onko laitoshoito ainoa vaihtoehto.

Ei kunta voi irtisanoa asuntoa sillä perusteella että joku on sairaalassa. Ei kunta voi tietää, toipuuko ihminen ja palaa ensi viikolla kotiinsa vai eikö toivu.

Jos et ole ihmisen kanssa tekemisissä, niin miten kunnasta on juuri sinuun oltu yhteydessä? Eikö tällä ihmisellä ole omaisia?

Vierailija
4/5 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuollut. Kunta tivaa minulta että olenko irtisanonut asunnnon. Ei se minulle kuulu tosiaan kun minua ei ole edunvalvojaksi nimetty. Kunta maksaa siis asumistukea nyt turhaan. ap

Vierailija
5/5 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen biologisesti lähin omainen mutta en ole tekemisissä asianosaisen kanssa suuremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme