Uraäiti ei enää jaksa
Miksi kirjoitan tänne? En löytänyt muutakaan foorumia. Minulla kolme poikaa autoineen, ajokortteineen, mopoautoineen, kevytmoottoripyörineen, mopoineen ja tyttöystävineen... rahoitettavaa riittää. Olen itse opiskellut pipo vinossa ja viimeksi työnantajan kustannuksella kalliin kansainvälisen tutkinnon - olen johtavassa asemassa enkä edes viitsi laittaa palkkaani tänne koska sitä ei uskota.
Joudun kuitenkin matkustamaan kokoajan - huomenna Etelä-Amerikkaan ja ensi viikolla Kiinaan enkä enää jaksa. Neuvoja?
Kommentit (3)
Uh. Ensi kertaa jäin ihan sanattomasti kun sinulla vaikuttaa olevan elämä jonka minä haluaisin. En tiedä. Vaihda duunia. Ilmoita pojille että saavat maksaa autonsa ja muut itse.
Lopeta koko oravanpyörä. Kerro lapsillesi, että 1-6 kk jälkeen on rahahanat kiinni. Myyvät moponsa, jos eivät niitä itse pysty maksamaan kokonaan. Jos ovat täysi-ikäisiä, muuttavat omilleen. Sinulta (ja mieheltäsi?) saavat korkeintaan hyvin perustasoisen asunnon ja ruuan, jonka saavat itse laittaa.
Tilanteesi kuulostaa ihan käsittämättömältä. Tajuatko, että suurimman vahingon teet lapsillesi paapomalla ne noin pilalla? Itsesi poltat loppuun samalla.
Ota itsellesi lomaa niin monta päivää kuin voit heti kun voit. Ole jossain yksin rauhassa, retriitissä vaikka. Mieti, mitä haluat elämältä. Mieti, mitä voit neuvotella töissä. Jos olet pätevä, luulisi niiden haluavan pitää sinua siellä vaikka et enää painakaan vanhaan malliin. Jos työn helpottaminen ei onnistu, jää kokonaan pois. Tee suunnitelma. Palkkasi kuulostaa niin hyvältä, että muutaman kuukauden säästämisellä ja mahd. asunnon vaihdolla - ja lasten rahoittamisen lopettamisella!!! - pystyt elämään jonkin aikaa vaikka täysin ilman tuloja. Voit miettiä, mitä oikeasti haluat elämältä. Tuo ei kuulosta ihmisarvoiselta!
Sanot töissä, että haluat perhesyistä vähentää matkaamisen minimiin. Sanot kotona, että et halua raataa itseäsi hengiltä ja että lapset saavat tehdä töitä etujensa eteen. Tienatkoot ainakin bensat, jos sinä olet kustantanut kulkupelit ja ajokortit, sekä käykööt asioilla puolestasi.
Olen itse samassa jamassa, kahden suomalaisittain todella hyvätuloisen palkat katoavat kaikki jonnekin, perheessä on kolme nuorta aikuista rahanreikää ja minua kyrsii, kun raatamisesta ei näy tulevan loppua. Vielä vähän lisää ja minä hemmetti lähden ja jätän koko porukan.