Uraäiti ei enää jaksa
Miksi kirjoitan tänne? En löytänyt muutakaan foorumia. Minulla kolme poikaa autoineen, ajokortteineen, mopoautoineen, kevytmoottoripyörineen, mopoineen ja tyttöystävineen... rahoitettavaa riittää. Olen itse opiskellut pipo vinossa ja viimeksi työnantajan kustannuksella kalliin kansainvälisen tutkinnon - olen johtavassa asemassa enkä edes viitsi laittaa palkkaani tänne koska sitä ei uskota.
Joudun kuitenkin matkustamaan kokoajan - huomenna Etelä-Amerikkaan ja ensi viikolla Kiinaan enkä enää jaksa. Neuvoja?
Kommentit (26)
Meillä on johtajamies ja 3 poikaa ja ihan itse on vanhin joutunut kesätöitä tekemään jotta on saanut autokoulun ja mopon hankittua. Karhunpalveluksen tekee se joka kaiken kantaa nenän eteen valmiina. Toki kotoa saa vaatteet ja ruoat ja opiskelut on parempi hoitaa kotoa käsin loppuun (ei ole yliopistossa) mutta mikään täyshoitola tämä ei ole. Nuoremmat ovat jo säästäneet itse rahat iPadeihin, rumpuihin ja scootteihin.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 08:51"]
Meillä on johtajamies ja 3 poikaa ja ihan itse on vanhin joutunut kesätöitä tekemään jotta on saanut autokoulun ja mopon hankittua. Karhunpalveluksen tekee se joka kaiken kantaa nenän eteen valmiina. Toki kotoa saa vaatteet ja ruoat ja opiskelut on parempi hoitaa kotoa käsin loppuun (ei ole yliopistossa) mutta mikään täyshoitola tämä ei ole. Nuoremmat ovat jo säästäneet itse rahat iPadeihin, rumpuihin ja scootteihin.
[/quote]
Kenellä meillä? Onko teitä isokin vaimolauma siellä?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 08:52"]
[/quote]
[/quote]
Soo soo, kai tähän Munmiehen vaimotkin saa vastata.
Miksi näistä kahdesta samasta aloituksesta juuri tämä lähti elämään, minä vastasin siihen toiseen :(
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 08:52"]
[/quote]
[/quote]
Minulla, mulla on niin iso ego että puhun vahingossa monikossa ;D
Pitää miettiä mikä on elämässä tärkeää ja elää sen mukaan.
Meillä nuo valinnat on tehty jo kun lapset olivat pieniä. Lyhyttä työpäivää, ei työmatkoja -> pienemmät tulot. Eipä ole kaduttanut. Aikaa tai läheisyyttä ei voi ostaa rahalla.
18 kirjoitti jo aikalailla sen, mitä aioin itsekin sanoa.
Jos työ ei enää tunnu antoisalta, kannattaa miettiä vaihtoehtoja. Osaavana ihmisenä sinun on helppo saada uusi työ, jos vain maltat päästää irti nykyisen työsi kautta saamistasi eduista. On se tuttua muillekin että tasapainottelee arvojen ja valintojensa kanssa: oman osaamisen maksimaalinen hyödyntäminen työelämässä, ansiotaso, oma vapaa-aika, työn mielekkyys. Minä olen tehnyt sen valinnan etten tavoittele osaamiseni maksimaalista hyödyntämistä enkä myöskään tavoittele korkeinta palkkaa, jonka osaamisellani voisi ansaita. Minun arvomaailmassani on suuri painoarvo myös omalla vapaa-ajalla sekä yleensä tyytyväisyydellä omaan elämäänsä kokonaisuutena.