Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

39 neliön kaksio - liian pieni?

Vierailija
29.04.2013 |

mielipiteitä, poika ja tyttökaveri saisi tämmöisen nyt vuokrata.  Upouusi, ihana, oma sauna, lasitettu parveke....mietin että onko liian pieni pidemmän päälle?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nuorellaparilla ole vielä rompettakaan niin paljoa että ahdasta tulisi? Itse muutin kotoa 36 neilöön ja makkari oli alkuun tyhjänä kun en viitsinyt nukkua patjalla lattialla vaan sohvalla :) Olinkin unohtanut koko jutun, voi että niitä aikoja! Mut, uskoisin että pärjäävät ja uus kiva kämppä niin mitä sitä nuoripari voi muuta toivoa - kuin toisensa?

Vierailija
2/22 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan miehen kanssa 36 neliön kaksiossa jo kolmatta vuotta ja hyvin asutaankin, joten varmasti nuorille riittää tuo 39 neliötä. Meillä on sopivan kokoinen makuuhuone, sopiva olohuone+avokeittiö-yhdistelmä ja pieni eteinen sekä pieni vessa. Säilytystilaa saisi olla enemmän, mutta onneksi kellarikomero on suuri ja vaatekomerokin tilava tämänkokoiseen kämppään. 

Mielelläni asuisin vähän isommassa kämpässä, joku 50-60 neliötä olisi ihanteellisin, mutta Helsingin keskustassa kun ollaan niin tähän on tyytyminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini asui aikoinaan 40-neliöisessä kaksiossa, ja siinä oli niin hyvä pohja, että tuntui paljon isommalta. Jos sen sijaan kämpässä olisi iso erillinen keittiö, outoja käytäviä, 2000-luvun standardeilla rakennettu jätti-iso kylppäri (jossa pitää mahtua vetämään pyörätuolilla ympyrää) ja neliöihin laskettava sisäänvedetty partsi, asunto on ihan pikkuruinen.

Mutta sanoit tosiaan sen olevan uusi. Keittiö ja pohja on varmaan toteutettu fiksusti upouudessa kämpässä, kylppäri saunoineen voi olla kävelevälle ihmiselle hukkatilaa.

Vierailija
4/22 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pohjasta. Itse olen asunut mieheni kanssa 38 neliön yksiössä (oli todella tilava, iso kylppäri, iso keittiö jne), 34 neliön yksiössä (tilaa siinäkin reilusti), sisko asunut 24 neliön yksiössä joka sekin oli toimiva. Sitten taas mieheni kanssa yksi 75 neliön kolmio hylättiin täysin ahtaana, ja ostettiin eri mallinen yhtä suuri, jopa harkittiin joitain pienempiä kolmioita joissa parempi pohja. Pelkkien neliöiden määrästä hankala sanoa. Uusissa asunnoissa on usein osattu laittaa asunto järkevämmin pieniin neliöihin.

Vierailija
5/22 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan asunnon pohjasta, viime viikolla opin miten sama neliömäärä voikaan olla Täysin erilainen! Uskomatonta. Kylppärikin oli tässä parempi pohjaisessa asunnossa juuri sopiva ja omassa aivan turhan iso, molempiin mahtuu silti hyvin pesukone ym.

Mutta kuulostaa hyvältä. Itsellä yksiö tuon kokoinen, mutta pohjaltaan huono. Ehkä ap:n tapauksessa riippuu vähän myös näistä asuntoon muuttavista, persoonasta, jos kaivataan omaa tilaa paljon, tosin onhan tuossa erillinen makkari.

Vierailija
6/22 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 60-luvulla rakennettu 41 neliön kaksio. Tää on meille just sopiva, kun kaikki tila on käytetty fiksusti, esim. kylppäri on pieni mutta riittävä. Uusissa asunnoissa kylpyhuoneen vaan valitettavasti pitää olla tilava, joten kannattaa pohja tsekata. Muuten pienet asunnot on kyllä käteviä, kun ei joudu maksamaan turhista neliöistä :)

Vierailija
7/22 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miesystäväni asuu 38 neliön kaksiossa ja hyvin on mahduttu silloin kun siellä vierailen.

Vierailija
8/22 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap milloinkaan kuullut, että mikä yhdelle ahdas se kahdelle paras?

Vierailija
9/22 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 22:49"]

No, miesystäväni asuu 38 neliön kaksiossa ja hyvin on mahduttu silloin kun siellä vierailen.

[/quote]

Niin, mulla on tässä 40,5 neliön yksiö ja kyllä täällä vieraileva tähti ihan hyvin menis, mutta en mää tällä iällä tässä kenenkään kanssa asuis.

Nuoret varmaan viihtyy kaksistaan tuon kokoisessa, varsinkin se lasitettu parveke tuo lisätilaa.

Vierailija
10/22 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun mun 6v lapsen ja 1v villakoiran kanssa pienessä kaksiossa. Alkoi tuntua, että on vähän turhan ahdistavaa kun mulla on olkkari, työhuone ja makuuhuone samassa tilassa ja mietin, että pitääkö tästä siirtyä isompaan. En haluaisi, kun tykkään tästä asunnosta muuten tosi paljon ja voitaisiin hyvin asua useampiakin vuosia. Kaveri keksi, et saan lisää tilaa tänne kun muutan vaatehuoneesta joko työhuoneen tai makuusopen ja alotan nyt sitä projektia. Jos kiinnostaa seurata niin löytyy Instagramista. Tilin nimi on pienikaksiokouvolassa. Päivittelen sinne projektin etenemistä ja toivon, että tää ratkaisee ongelman ja voidaan asua tässä vielä piiitkään!

Vierailija
11/22 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selviäisi hengissä tuollaisessa loukossa! Ihmisarvoiseen elämään tarvitaan väh. 100 neliötä/hlö.

Vierailija
12/22 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pohjasta. Tytär asuu tupakeittiöllisessä yksiössä, joka on 34 neliötä. Eli periaatteessa olohuone keittoseinämällä ja makuuhuone ja kylppäri. Yksin mahtuu hyvin. Toki tuossa tapauksessa riippuu siitä miten sauna vie neliöitä.

Vierailija
13/22 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pienihän tuo on mutta minkäs teet näiden uusien asuntojen kanssa.

Vierailija
14/22 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikaksiokouvolassa kirjoitti:

Mä asun mun 6v lapsen ja 1v villakoiran kanssa pienessä kaksiossa. Alkoi tuntua, että on vähän turhan ahdistavaa kun mulla on olkkari, työhuone ja makuuhuone samassa tilassa ja mietin, että pitääkö tästä siirtyä isompaan. En haluaisi, kun tykkään tästä asunnosta muuten tosi paljon ja voitaisiin hyvin asua useampiakin vuosia. Kaveri keksi, et saan lisää tilaa tänne kun muutan vaatehuoneesta joko työhuoneen tai makuusopen ja alotan nyt sitä projektia. Jos kiinnostaa seurata niin löytyy Instagramista. Tilin nimi on pienikaksiokouvolassa. Päivittelen sinne projektin etenemistä ja toivon, että tää ratkaisee ongelman ja voidaan asua tässä vielä piiitkään!

Mun huone teininä oli ex-vaatehuone. Mahtui kirjoituspöytä, sänky ja sängyn jalkopäässä oli kaapit seinällä ja yksi normaali korkea vaatekaappi. Lattiatilaa jäi sen verran, että siinä mahtui jumppaamaan. Viihdyin omassa pesässäni.

Vierailija
15/22 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttären opiskelja-asunto on 32,5m2 kaksio.

Oh mahtuu sohva, senkki, 4 hengen ruokapöytä ja sohvapöytä. Makuuhuoneeseen lipasto, 140cm sänky ja työpöytä (ei ole kaapistoja viemässä tilaa). Aivan supertilava 1-2 hengelle (kunhan ei hanki mitään berninpaimenkoiraa tilaa viemään!)

On tietty vähän totuttelemista kun kotona oli 240m2:)

Vierailija
16/22 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pienihän tuo on mutta minkäs teet näiden uusien asuntojen kanssa.

Aloitus on vuodelta 2013, joten eiköhän tähän mennessä ole selvinnyt, että onko se asunto liian pieni vai ihan sopiva.

Vierailija
17/22 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin nauraa näille kommenteille joissa kehutaan 32 m2 KAKSIOTA supertilavaksi 1-2 hengelle.

Vierailija
18/22 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asuntomme mieheni kanssa oli 32 neliötä. Hyvin mahduttiin asumaan se viisi vuotta, jolloin säästimme myös isompaa asuntoa varten.

Asunnossa oli hyvä pohjaratkaisu ja asuinneliöiden lisäksi tilava parveke.

Vierailija
19/22 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin 40 neliön kaksiossa ja on kyllä haussa isompi kämppä. Ajatuskin että täällä olisi vakituiseen kaksi tuntuu huonolle.

Vierailija
20/22 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieni? Liian pieni mihin? Se on vuokra-asunto, ei sinne tartte loppuiäksi jäädä. Pieni on nuorelle parempi, niukkuuden kautta oppii arvostamaan malla työllä saavutettuja etuja. Pieni myös usein tarkoittaa pienempää vuokraa mikä taas on erittäin hyvä asia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan