Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte teininne suostuteltua muuttoon??

Vierailija
29.04.2013 |

Alue vaihtuu paremmaksi ja edelleen on mahdollisuus kulkea ratikalla tai bussilla. Eikä ole kaukana edellisestä asuinpaikasta 2 km kävellen ja 4 km julkisilla. Väitän että monet suostuisivat muuttamaan sinne riemusta kiljuen. 

Alan olla hyvin turhautunut enkä näe kohta muuta mahdollisuutta kuin suostua nirppanokan ehtoihin muutosta. Ne alueet jotka hänelle kelpaisivat  ovat joko oman talouteni tavoittamattomissa tai asunnot ovat aivan liian kalliita mielestäni. Olin itse ensin ajatellut vaihtaa pienempään ja minulle jäisi vähän välirahaa mutta siinä jo olen suostunut joustamaan ja noin 50 tonnia sekä satanen kuussa vastikkeeseen lisää tulisi vaihdossa menemään.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 20:11"]

Olen hyvä myymään asioita. Meilä teini kuullessaan ajatuksen muutosta sanoi että se on viimeinen asuinpaikka ja talo, mihin hän haluaa. Lobbauksen jälkeen seuraavana päivänä sanoi, että meidän on PAKKO muuttaa juuri sinne :)

[/quote]

Hienoa!!! Mihin asioihin keskityit myynnissä ja mitä vältit?? 

Vierailija
42/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 20:04"]

Aika moni mun tuttu syrjäytyi juuri tuolla tavalla eli vanhemmat päätti muuttaa noin vain, teiniltä meni kerralla kaveripiiri ja koulumatka piteni. Uudesta naapurustosta löytyy aina se huonoin aines seuraksi ja loppu on legendaa eli ei mitään hyvää.

[/quote]

Tätä kieltämättä vähän pelkäänkin ja sen takia muutto tulisikin niin lähelle kuin mahdollista. Ilmeisesti tässä tilanteessa ei vaan ole olemassa oikeaa ratkaisua. Pitäisi saada jotenkin mahdollsuus hänen kokeilla tätä vaihtoehtoa ja itsekin sitten ymmärtäisin paremmin. 

[/quote]

2 km on uskomattoman pitkä matka tuossa iässä. Oikeaa ratkaisua ei ole, joten sinuna uhraisin mieluummin teinin tulevaisuuden kuin omasi. Pari pössyttelijää ja muutama narkkarikaveri löytyy kaikilta kulmakunnilta, ja kun tutut kaverit on kaukana, on helppo jäädä koukkuun niihin uusiin. Harmi, lapsellasi oli kiva tulevaisuus, kunnes sinä halusit päättää toisin.

[/quote]

Voi taivas että osaatkin syyllistää!!! Ihan oikeasti hän muuttaisi paremmalle asuinalueelle ja enemmän ihan varmasti miettisi joku joka muuttaisi toisinpäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 22:23"]

Aika moni mun tuttu syrjäytyi juuri tuolla tavalla eli vanhemmat päätti muuttaa noin vain, teiniltä meni kerralla kaveripiiri ja koulumatka piteni. Uudesta naapurustosta löytyy aina se huonoin aines seuraksi ja loppu on legendaa eli ei mitään hyvää.

[/quote]

Tätä kieltämättä vähän pelkäänkin ja sen takia muutto tulisikin niin lähelle kuin mahdollista. Ilmeisesti tässä tilanteessa ei vaan ole olemassa oikeaa ratkaisua. Pitäisi saada jotenkin mahdollsuus hänen kokeilla tätä vaihtoehtoa ja itsekin sitten ymmärtäisin paremmin. 

[/quote]

2 km on uskomattoman pitkä matka tuossa iässä. Oikeaa ratkaisua ei ole, joten sinuna uhraisin mieluummin teinin tulevaisuuden kuin omasi. Pari pössyttelijää ja muutama narkkarikaveri löytyy kaikilta kulmakunnilta, ja kun tutut kaverit on kaukana, on helppo jäädä koukkuun niihin uusiin. Harmi, lapsellasi oli kiva tulevaisuus, kunnes sinä halusit päättää toisin.

[/quote]

Voi taivas että osaatkin syyllistää!!! Ihan oikeasti hän muuttaisi paremmalle asuinalueelle ja enemmän ihan varmasti miettisi joku joka muuttaisi toisinpäin. 

[/quote]

Syyllistää mistä? Parempi asuinalue 2 km päässä ei sille teinille välttämättä ole yhtään parempi alue. Siellä hän on yksin ja "se uusi", joka on yksinäisenä helppo uhri. Tuossa iässä 2 km on pitkä matka! Mutta jos ap haluaa tuhota teininsä, niin mikä ettei. Parin vuoden kuluttua voikin sitten ihmetellä, että miksi kukaan ei auta, kun aikuisella lapsella isoja vaikeuksia.

Vierailija
44/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Syyllistää mistä? Parempi asuinalue 2 km päässä ei sille teinille välttämättä ole yhtään parempi alue. Siellä hän on yksin ja "se uusi", joka on yksinäisenä helppo uhri. Tuossa iässä 2 km on pitkä matka! Mutta jos ap haluaa tuhota teininsä, niin mikä ettei. Parin vuoden kuluttua voikin sitten ihmetellä, että miksi kukaan ei auta, kun aikuisella lapsella isoja vaikeuksia.

Vierailija
45/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 19:43"]

Uskomatonta löysäilyä ap! Me muutettiin monta kerta teiniaikoina (koulu ei vaihtunut koskaan, saman paikkakunnan sisällä siis), ja joskus naristiin, mutta ei meiltä mitään kysytty. Ilmoitettiin muuttopäivä ja siihen oli sopeuduttava vaikka ottikin päästä. Ja lahjontaa... Tässä kohtaa alan epäillä ap:ta provoksi.

[/quote]

Lasten lahjontaa ja yleensäkin lahjontaa harrastaa varmaan kaikki. Saadaksesi jotain annat toiseen suuntaan jotain niin tämähän on lahjontaa. Minusta on hyvin omituista ja suorastaan kamalaa että voisi olla sellaisiakin vanhempia jotka vaan ilmoittavat että nyt muutetaan kysymättä yhtään mitään lapsiltaan ja puhumatta asiasta etukäteen. Paikkakunnan koolla lienee olennaista vaikutusta myös.

Vierailija
46/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 19:52"]

Jospa odotat, että teini kasvaa aikuiseksi, sitten voit muuttaa vaikka joka kk. Sitten on sun aika. Varsinkkin kun tunnut nopeasti kyllästyvän

[/quote]

En voi luonteelleni mitään ja siihen menee vielä ainakin 4 vuotta. Se on todella pitkä aika.

Vierailija
47/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 22:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minkä takia pitää niin paljon pelotella?? Ei kai kaikilla muuttaneilla mene aina asiat päin helvettiä?? Olet kuitenkin oikeassa siinä etten voi katsoa asiaa vain omalta kannaltani enkä varmaan osaa ajatella hänen asemaansa oikein. Minä kykenen kyllä elämään nykyisessäkin paikassa.

Vierailija
48/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollu kyllä ihan tietoisesti sellainen valinta että pyritään olemaan muuttamatta lasten koulu- ja teini-iässä.

Puoliso on joutunut muuttamaan nuorena moneen kertaan isänsä työn perässä ja kokee että on juureton eikä tunne olevansa mistään kotoisin, hän ei osaa nimetä edes että minkä kaupungin tuntee kotikaupungikseen.

En lähtisi ihan huvikseen muuttamaan.

Vierailija
49/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teini ei todellakaan päätä perheen asuinpaikkaa. Olet lepsu

Vierailija
50/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, että vaihtoehtoja on. Yhteinen asuminen kanssasi, Pelastusarmeijan yömaja tai itse hankittu asunto..

Vierailija
51/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses! Anna teinin marista. Eihän hän voi vanhaankaan asuntoon jäädä, kun muutat pois. Ei meidänkään teini ilahtunut muutosta, mutta kävimme pitkän ja asiallisen keskustelun muuton syistä. Ymmärsi, vaikka muuttkin vastahakoisesti. Vaihtoehtoja ei teinille kannata tarjoillaa. Aikuinen tekee päätökset näin isossa asiassa.

Vierailija
52/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 17:22"]

Alue vaihtuu paremmaksi ja edelleen on mahdollisuus kulkea ratikalla tai bussilla. Eikä ole kaukana edellisestä asuinpaikasta 2 km kävellen ja 4 km julkisilla. Väitän että monet suostuisivat muuttamaan sinne riemusta kiljuen. 

Alan olla hyvin turhautunut enkä näe kohta muuta mahdollisuutta kuin suostua nirppanokan ehtoihin muutosta. Ne alueet jotka hänelle kelpaisivat  ovat joko oman talouteni tavoittamattomissa tai asunnot ovat aivan liian kalliita mielestäni. Olin itse ensin ajatellut vaihtaa pienempään ja minulle jäisi vähän välirahaa mutta siinä jo olen suostunut joustamaan ja noin 50 tonnia sekä satanen kuussa vastikkeeseen lisää tulisi vaihdossa menemään.

[/quote]

En tiennytkään, että Porvoossa kulkee ratikka...

Vierailija
53/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Sinänsä minusta on ikävää, jos teini joutuu muuttamaan ja esim. vaihtamaan koulua ja jättämään kaverit, ja vanhempien pitäisi mielestäni yrittää olla muuttamatta lasten herkissä ikävaiheissa.

Mutta tässä siis teini haluaa muuttaa, ja sä neuvottelet teinin kanssa asuinalueesta, hinnasta ja asunnon laadusta?? Herätyyys...

Vierailija
54/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko muuttaa tai itkee ja muuttaa, sanoisin minä. Toki voit myös uhkailla sossulla, eli että alaikäisten ei ole sallittua asua kadulla.

Vierailija
55/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei nyt ihan avautunut miksi muutat...sen paremman alueenko takia?

Eli taloudellista säästöä ei tule, koti pienenee ja työn takia ei ole pakko muuttaa.

Teini ei halua muuttaa ehkä siksi jos mitään pakkoa ei ole eli olet huvikseni muuttamassa ja teinin elämä menee pilalle ;)

Mitäs jos muuttaisit vasta parin vuoden päästä kun teini voi jo muuttaa omilleen tai muutatte sitten kun keksit sellaisen syyn että teinikin sen ymmärtää?

Vierailija
56/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ilmoitusluontoinen asia: kerrot että silloin ja silloin on muutto ja silloin on syytä olla kantoapuna etteivät tavarat jää vanhaan kämppään josta ne heitettäisiin roskiin.

Vierailija
57/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän minun ottaa kaikkien mielipiteet huomioon ja vetoaa siihen että se olen minä joka haluaa muuttaa ja se on tietenkin totta. Kaipaan itse vaihtelua ja meren läheisyyttä ja sen kauneutta. Kaverinsa ei minusta mahdottoman kaukana hänellä olisi eikä koulumatkakaan. Lahja tai jonkin haluamansa ostaminen taitaa sitten olla ainoa vaihtoehto?? Kuulin kauhusumman vastaavanlaisesta muutosta ja se oli minusta aivan kohtuuton. 

Vierailija
58/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kai tuossa ole muuta vaihtoehtoa. Pidä nyt huolta sitten, että lahja on kerralla tarpeeksi iso, ettei teini voi vedota myöhemmin sen pienuuteen ja kiristää lisälahjoja.

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 17:50"]

Pitäähän minun ottaa kaikkien mielipiteet huomioon ja vetoaa siihen että se olen minä joka haluaa muuttaa ja se on tietenkin totta. Kaipaan itse vaihtelua ja meren läheisyyttä ja sen kauneutta. Kaverinsa ei minusta mahdottoman kaukana hänellä olisi eikä koulumatkakaan. Lahja tai jonkin haluamansa ostaminen taitaa sitten olla ainoa vaihtoehto?? Kuulin kauhusumman vastaavanlaisesta muutosta ja se oli minusta aivan kohtuuton. 

[/quote]

Vierailija
59/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 17:22"]

[/quote]

En tiennytkään, että Porvoossa kulkee ratikka...

[/quote]

Ei ole ihan porvoossa tämä muutto. Ihan kiva paikka tosin sekin käydä.

Vierailija
60/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 17:44"]

Minulle ei nyt ihan avautunut miksi muutat...sen paremman alueenko takia?

Eli taloudellista säästöä ei tule, koti pienenee ja työn takia ei ole pakko muuttaa.

Teini ei halua muuttaa ehkä siksi jos mitään pakkoa ei ole eli olet huvikseni muuttamassa ja teinin elämä menee pilalle ;)

Mitäs jos muuttaisit vasta parin vuoden päästä kun teini voi jo muuttaa omilleen tai muutatte sitten kun keksit sellaisen syyn että teinikin sen ymmärtää?

[/quote]

Ei hänen elämänsä pilalle voi mennä, Kulkuyhteydet on edelleen hyvät. Ihan itsekkäistä syistä haluan muuttaa se on totta eli haluan meren äärelle ja olen kyllästynyt nykyiseen asuinalueeseen. Kai minullakin joku oikeus on olemassa??? Jos olen elänyt lasten ehdoilla parikymmentä vuotta niin kai nyt jotain saan itsellenkin haluta??? Koulu ei myöskään tule vaihtumaan. Saisin aina vaan odottaa jokaista ratkaisua koska aina jollain olisi omat ehtonsa. Missä vaiheessa itse elän??? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme