Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkuisen törkeä juustomyyjä Stokkalla

Vierailija
29.04.2013 |

Ostin palan homejuustoa. Sitten päätin haluta vielä palan toista juustoa.

Silloin heitti vihaisesti hanskat pois ja sanoi kireästi, että "nyt sitten täytyy vaihtaa hanskat, kun ei homejuuston käsittelyn jälkeen voi käsitellä muita juustoja. Toisin päin kyllä voi".

Olen ostanut juustoja aika monta kertaa, eikä koskaan kukaan ole noin käyttäytynyt vai olenko vahingossa sitten ostanut oikeassas järjestyksessä. No, oli miten oli, jos tuo on noin vaikeaa, niin voisiko tiskillä olla plakaati, jossa kerrotaan "Osta juustot oikeassa järjestyksessä. Ensin sinihomejuustot ja muut homejuustot, sitten miedot ja lopuksi haisevat".

Minusta erikoinen myyntitilanne.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kyllä ajattelen tuota palautteen antamista. Tunnustelin tässä vaan vähän muiden mielipiteitä. Yleensä Stockmannilta saa hyvää palvelua meilläkin ja Helsingissä tämä ei ollut.

Myyjä kyllä taisi huomata itsekin kömmähdyksen. Toivotteli niin kovasti pian hyviä päivänjatkoja, että siksikin kahden vaiheilla, että menköönköhän menkkapäivän kunniaksi : D

Vierailija
22/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, että kerroit oikean juustojen ostojärjestyksen ;) En ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, ettei juustoja saa ostaa väärässä järjestyksessä :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen löyhästi liittyvä kauppakokemukseni. Olin normaaleja kahden hengen talouden viikottaisia ruokaostoksia tekemässä eräässäkin Citymarketissa. Mukaan oli tarttunut peräti yksi siideripullo, ja toki nuorekkaana (=lyhyenä ja meikittömänä 27-vuotiaana) olin varustautunut ottaen henkilöllisyystodistukseni esille. Tympeä ja hymytön myyjä sitten kysäisikin loppusumman ilmoitettuaan "-oletko alle 30-vuotias" johon naurahtaen vastasin olevani ja vilautin ajokorttiani. En tiedä oliko naurahdus vai ärsyttävä naamani liikaa, mutta kyseinen kassarouva otti melkoiset kilarit ja sain kuulla paasauksen siitä, kuinka on asiakkaan velvollisuus todistaa aina henkilöllisyytensä, kaupan henkilökunnan velvollisuuksiin ei nimittäin papereiden kysely kuulu. Eikä siis pelkästään alaikäisten ja nykyään meidän alle 30-vuotiaiden, vaan ihan kaikkien nuoren näköisten henkilöiden. Tiedoksi siis muillekkin asiakkaille!

Oli kyllä naurussa pitelemistä ostoksia pakatessa. Onneksi kyseisellä myyjällä oli olemuksensa perusteella viimeiset työvuodet ennen eläkettä menossa - ei ehkä kaikkein asiakaspalveluhenkisin kassa... Palautetta en myyjän asenneongelmasta laittanut kun vaikutti hänellä muutenkin olevan tarpeeksi raskas elämä.

Vierailija
24/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...saako mies myyjä myös anteeksi, kerran kuukaudessa?

Vierailija
25/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista ap, että kokemuksesi myyjän ärtyneisyydestä on oman kokemuksesi värittämää. ehkä myyjä totesi vain itsekseen ääneen tai tiedotti sulle hanskojen vaihdosta. tulkitsit sen sitten epäkohteliasuudeksi. ja mitä sitten, jos myyjä olisikin sanonut jotenkin mielestäsi väärään äänensävyyn hanskojen vaihdosta? oikeastiko aiot tehdä valituksen tuollaisesta? joku ketjussa oli ihan johtoportaaseen asti valittamassa. olisko kyse teidän herkästä hipiästä, alitajuisesta alemmuudentunteesta stockaa kohtaan ja vallanhalusta päästä näpäyttämään jotain myyjää. 

maailmassa on oikeitakin ongelmia monella, joten rauhoitu, ap. ja ole iloinen, jos joku juustomyyjä on sinulle suurin harmi. 

Vierailija
26/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt jäin miettimään, et mikä tuossa oli ongelma edes juustojen järjestyksen suhteen. Kun  jos ne hanskat pitää kuitenkin homejuuston jälkeen vaihtaa, niin sama kai se vaihtaako asiakkaan aikana vai välissä. Vai jääkö muka seisoskelemaan asiakkaiden  välillä ja oottelemaan, et tulisko se seuraavakin ostamaan homejuustoa ja vaan sitä.

Vierailija
27/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 16:46"]

muista ap, että kokemuksesi myyjän ärtyneisyydestä on oman kokemuksesi värittämää. ehkä myyjä totesi vain itsekseen ääneen tai tiedotti sulle hanskojen vaihdosta. tulkitsit sen sitten epäkohteliasuudeksi. ja mitä sitten, jos myyjä olisikin sanonut jotenkin mielestäsi väärään äänensävyyn hanskojen vaihdosta? oikeastiko aiot tehdä valituksen tuollaisesta? joku ketjussa oli ihan johtoportaaseen asti valittamassa. olisko kyse teidän herkästä hipiästä, alitajuisesta alemmuudentunteesta stockaa kohtaan ja vallanhalusta päästä näpäyttämään jotain myyjää. 

maailmassa on oikeitakin ongelmia monella, joten rauhoitu, ap. ja ole iloinen, jos joku juustomyyjä on sinulle suurin harmi. 

[/quote]

Ap:n kuvaus kuulosti todellakin siltä, että myyjä vain ilmoitti ap:lle mitä tekee. Äkkiähän siinä ihmettelee, että mitä se nyt kintaiden vaihtoon rupesi.

Vierailija
28/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan myyjät ovat usein koppavia, onneksi se sukupolvi kuitenkin asiakkaista jo miltei maannielemä, mikä odotti turkeissaan palvelua ruotsiksi ja huitoi kävelykepillään muita tieltä pois. Like master like servant...

Vierailija
29/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte uskoa, että mua ihan oikeesti aina jännittää Suomessa ostoksilla käynti, se etten osaa kaikkia noita temppuja tehdä. Olen asunut ulkomailla 20v ja silti puhun sujuvaa suomea ja näytän suomalaiselta. Kun sitten töpeksin kaupassa, en osaa noita maan tapoja, minua pidetään ihan ääliönä ja moukkana. Unohdan laittaa tarran omenapussiin, en hosu kassalla pakatessani, olen siis toisten tiellä jne. Antakaa anteeksi, en vaan tosiaan tiedä kuinka toimitaan :(

Ulkomamma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan