Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkuisen törkeä juustomyyjä Stokkalla

Vierailija
29.04.2013 |

Ostin palan homejuustoa. Sitten päätin haluta vielä palan toista juustoa.

Silloin heitti vihaisesti hanskat pois ja sanoi kireästi, että "nyt sitten täytyy vaihtaa hanskat, kun ei homejuuston käsittelyn jälkeen voi käsitellä muita juustoja. Toisin päin kyllä voi".

Olen ostanut juustoja aika monta kertaa, eikä koskaan kukaan ole noin käyttäytynyt vai olenko vahingossa sitten ostanut oikeassas järjestyksessä. No, oli miten oli, jos tuo on noin vaikeaa, niin voisiko tiskillä olla plakaati, jossa kerrotaan "Osta juustot oikeassa järjestyksessä. Ensin sinihomejuustot ja muut homejuustot, sitten miedot ja lopuksi haisevat".

Minusta erikoinen myyntitilanne.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä stockkalla on todella ylimielisiäkin myyjiä. Itselläni kaksi ikävää tapausta jäänyt mieleen.

1. Kävin joskus parikymppisenä ensimmäistä kertaa urheiluosaston vaatepuolelta ja yritin kysyä kahdelta myöskin nuorehkolta myyjältä, mistä löytyisi erään tietyn merkin vaatteita. Tytöt katsoivat minua kuin halpaa makkaraa ja jatkoivat keskenään jo pidempään kestänyttä rupattelua. Olin ehkä pukeutunut liian halvasti tai näytin ikäistäni nuoremmalta, mutta olin säästänyt niihin vaatteisiin jotka sitten jätin ostamatta. Olin kaikenlisäksi ainut asiakas sillä hetkellä.

2. Olen ollut ystävän kanssa ostamassa melko kallista nahkatakkia ja kortti ei jostain syystä toiminut ensimmäisellä yrityksellä. Keski-ikäinen myyjä kommentoi hyvin ikävään ja kuuluvaan sävyyn, että tilillä ei ole riittävästi rahaa. Ystävä kävi sitten nostamassa takkirahat automaatista ja maksoi käteisellä. Takki olisi aivan varmasti haettu muualta, jos se olisi ollut vaihtoehtona.

Vierailija
2/29 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 20:04"]

Asuitko mainitsemasi 20 vuotta jossain Tiibetissä kenties..?

[/quote]

en olekaan aikoihin kuullut näitä kommentteja, mutta jotenkin tuli koto suomalainen tunne. Juuri tällaisia viisauksia kuulin. Minä en osannut jotain, vaikka joku Kanarialla lomilla käynyt tai Espanjassa asustanutkin tiesi... Palasin kahdeksan vuoden jälkeen yläasteelle.

ja tosiaan kulttuurit ja toimintatavat on hyvin erilaisia eri maissa. Kotimaassa ei huomaa sitä, mikä on täällä jokaiselle itsestäänselvää. Ulkomailla asuttuaan moniin asioihin ei törmää tai ne tehdään eri tavalla. sellainen, joka käy jossain maassa oppii molemmat tavat, mutta jos on vuosia muualla, kyllä siinä jää monet asiat oppimatta ja joutuu yhtäkkiä opettelemaan. Aivan kuten alkuun täälläkin ihmeteltiin, mikä ihmeen credit ja debit, kumpi onkaan se luotto ja kumpi se pankkikorttipuoli. Eniten taitaa ne hämmästellä, joille muutoksissa on ollut haasteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 20:04"]

Ehhh... Saanko kysyä millä tavoin eroaa "ulkomailla" kaupassa käynnistä..? Itse matkustelen työn puolesta sen verran että hämmennyn nyt. Tietenkin Yhdysvalloissa oppii nopeasti melko uusavuttomaksi, kun ei itse tarvitse pakata ostoksia, mutta se pakkaaminen nyt ei mitenkään hirveän haastellista kuitenkaan ole...

[/quote]

En ole tuo aiempi kirjoittaja, sillä asun Suomessa, mutta monessa Euroopan maassa kassa punnitsee hedelmät. Eli ei tarvitse itse punnita ja laittaa hintalappua.

Vierailija
4/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Stockalla... osta juustot jatkossa Hakaniemen kauppahallista. Saat maistaa jokaikistä juustoa ennen ostopäätöstä, eikä myyjät taatusti nipota jostain hanskoista :D

Vierailija
5/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö höpö, stockan myyjät muka koppavia. olen saanut aina ystävällistä ja asiallista palvelua. ihmisiä on myyjätkin ja persoonallaan tekevät työtä, kukin tavallaan ja hyvä niin. naurettavaa tuollainen myyjien kyttääminen ja joka asiasta valitusten laatiminen. 

Vierailija
6/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ikävää että avaudut asiasta täällä etkä ymmärrä sen mahdollista vaikutusta jopa myyjän työsuhteeseen. Ottaisit ennemmin yhteyttä esimieheen jos koet saaneesi huonoa palvelua. 

Taidat olla ammattivalittaja.

Vierailija
7/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tuli just tarjoustalosta. Maksaessa myyjä sanoi hänelle että takaisin tulee n 70€, mutta oli antanut vain 50€. Mieheni huomautti kassalle tästä ja kassapoika sitten yritti repiä lompakon mieheni kädestä tarkistaakseen onko siellä se 20€. Ihme käytöstä myyjältä, mitä jos lompakossa olisi ennestään ollut 20€, kassa ei sitten olisi antanut sitä puuttunutta seteliä? 

Vierailija
8/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 18:30"]

Mun mies tuli just tarjoustalosta. Maksaessa myyjä sanoi hänelle että takaisin tulee n 70€, mutta oli antanut vain 50€. Mieheni huomautti kassalle tästä ja kassapoika sitten yritti repiä lompakon mieheni kädestä tarkistaakseen onko siellä se 20€. Ihme käytöstä myyjältä, mitä jos lompakossa olisi ennestään ollut 20€, kassa ei sitten olisi antanut sitä puuttunutta seteliä? 

[/quote]

Sitten lasketaan kassa.

Vierailija
9/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehhh... Saanko kysyä millä tavoin eroaa "ulkomailla" kaupassa käynnistä..? Itse matkustelen työn puolesta sen verran että hämmennyn nyt. Tietenkin Yhdysvalloissa oppii nopeasti melko uusavuttomaksi, kun ei itse tarvitse pakata ostoksia, mutta se pakkaaminen nyt ei mitenkään hirveän haastellista kuitenkaan ole...

Vierailija
10/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään tapaa jolla se stokkan myyjä olisi voinut sanoa käsineiden vaihtamisesta ap:lle, niin ettei sitä voisi tulkita epäkohteliaaksi käytökseksi.

Pomoni oli teroittanut päähäni, että tietyistä suurempitöisistä tilauksista veroitamme viiden euron lisämaksun. Kerroin tämän eräille asiakkaille ja niiden naamalle tuli sellainen "Luulet sä et me ollaan jotain vitun köyhiä?" -ilme. Lähtivät sitten tilaamatta mitään vaikka sitä ennen olivat ostoaikeissa.

Ihmiset loukkaantuu melkein kaikesta. En ihmettele, että mäkki menestyy.

Vierailija
11/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä Stockalla?

Vierailija
12/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai tuo myyjä ihan oikeassa oli.

Mutta eihän se sinun vikasi ole, että ne hanskat pitää vaihtaa. Olisi vaan pitänyt turpansa kiinni, vaihtanut ne hanskat ja hymyillen leikannut sinulle sitä juustoa. Ei se hanskojen vaihto niin vaikeaa voi olla.

Vierailija
13/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää hullu Stockan vihaaja. Stockkalla on aina hyvä palvelu, täällä parkuu vain ne, joilla ei ole varaa ostaa sieltä mitään. 

Vierailija
14/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä oli vaan menkat tai sitte se ei vaan pidä sinusta. Siwan kassaneiti on aina tosi ystävällinen muille edellämenijöille mutta minun kohdalla aina vetää naaman mutkalle ja on tosi tympeä. Naama ei vaan miellytä vissiin.

Vierailija
15/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. tarkentaa, että kai siinä plakaatissa olisi pitänyt olla ne sinihomejuustot viimeisenä, jos pelätään, että home tarttuu muihin juustoihin. Pieni virhe : )

En viitsisi paljastaa millä Stockalla.

Vierailija
16/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nuorempana saanut Stockalla huonoa palvelua.

Silloin vain nielin harmini. Nyt ottaisin yhteyttä johtoportaaseen ja tekisin valituksen.

Eipä tosin ole tarvinnut, aina on palvelu ollut hyvää.

Vierailija
17/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan yliempaattisesti sanonut "niin, on se toi sun työ kyllä tosi rankkaa, aina vaan ihmiset ostaa juustot väärässä järjestyksessä. Mut hei jaksuja sulle tosi paljon. Mä lupaan, että ostan juustoni tästä lähin muualta"

Vierailija
18/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Stockan Herkku oli kysymyksessä? Laita palautetta, niin itse tekisin. Eipä muuten ole sattunutkaan vastaavaa tilannetta omalle kohdalle, ainakaan Roquefortia ostaessani. Hyvä palvelu ainakin Helsingin keskustan Stockan Herkussa. 

Vierailija
19/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näin on todella tapahtunut, laittaisin tietenkin palautetta Stockalle kirjallisesti. Kuvaile tarkkaan myyjän ulkonäkö että saavat oikean myyjän "kiinni". Tottakai tuollaisesta käytöksestä tulee saada palautetta, vaikka olisi huono päivä niin ei oikeuta kuvatunlaista käytöstä asiakkaalle päin.

T: itsekin asiakaspalvelussa

Vierailija
20/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helkkari, menkatkin vielä. Kuinka voi olla töissä ja vielä elintarvikepuolella jos on menkat?

Pitääpä ilmoittaa terveystarkastajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme