Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

175 cm / 79 kg, olenko läski?

Vierailija
29.04.2013 |

Olen 175 cm ja 79 kg. Olenki siis läski? Jos olen, mitä saisin ylimmillään painaa, jotta en olisi läski?

Vartaloni on nätin muotoinen: ry 110 cm, vy 74 cm, ly 112 cm.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta olet vielä 75-kiloisenakin todella läski.

Vierailija
22/33 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee mätisäkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua että minä olen samanmittainen mutta käytän esim koon 40 housuja ja yläpsat kokoa 40. Olen isompi toki kuin 63kiloisena, jollainen vielä olin 7v sitten mutta en kyllä ihan läskiltä näytä.

Vierailija
24/33 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peilikuva ei näytä pahalta ja jaksat juosta puolitoista tuntia putkeen, et sä kyllä kovin läski voi olla. Lisäksi mittasuhteesi kuuostavat sellaisilta, että et olit läski tai et, et kyllä ole mitenkään pahan näköinen. ;) Toisilla paino näyttää kiitollisemmalta kuin toisilla.

Jos omaa kroppaani mietin, 79-kiloisena en olisi vielä läski, mutta en kyllä enää hoikkakaan. Ehkä rotevahko tai pyöreähkö tms. Nyt 71-kiloisena olen siinä hoikan ja normaalin välimaastossa.

176/71, vaatekoko 36-38

Vierailija
25/33 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 15:37"]

hassua että minä olen samanmittainen mutta käytän esim koon 40 housuja ja yläpsat kokoa 40. Olen isompi toki kuin 63kiloisena, jollainen vielä olin 7v sitten mutta en kyllä ihan läskiltä näytä.

[/quote]

Mätisäkki eli ap täällä vastaa :D Painoni on jakautunut epätasaisesti, joten yläosasta olen 42-44, alaosasta 42-44 ja keskiosasta 36. Joskus kun olin hoikempi eli bmi noin 23,5,  yläosa ja alaosa olivat siltikin 40-42.

Vierailija
26/33 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen miten ihmisen paino oikein asettuu. Olen 173cm ja 76kg ja käytän 38 koon housuja tai 29 tuumaisia farkkuja. En ole todellakaan läski! Bmi:ni on 26 eli mun pitäisi olla lievästi ylipainoinen, mutten sellaiselta näytä. Näytän sopusuhtaiselta. Olen ns kapea, eli hartiat ovat kapeat ja lantiokin siro. Rinnat ovat E-kupit. Ainoastaan vatsassani on pömppöä, mutta sekään ei roiku. Mun mielestä bmi on epäreilu pitkillä ihmisillä. Pitkä nainen (yli 170cm) bmi:llä 26 näyttää usein normaalilta, kun taas lyhyt nainen (alle 165cm) samalla bmi:llä on huomattavasti pyöreämmän näköinen.

Vierailija
27/33 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 kg on hyvä tavoite, toki se riippuu kropan mallista.

Itse olen samanpituinen, mutta 75 kg tuntuisi paljolta. Nyt painan 72 kg, ja tavoite olisi taas saada alle 70. Viime kesänä näin oli, mutta talven mittaan on tullut taas muutama kilo lisää.

Vierailija
28/33 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti ette te kaikki voi painaa noin paljon! Itse olen saman pituinen eli 175 cm ja painan 59 kg, joskus harvoin max 61. Ja olen 48 v.

Vierailija
29/33 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti ette te kaikki voi painaa noin paljon! Itse olen saman pituinen eli 175 cm ja painan 59 kg, joskus harvoin max 61. Ja olen 48 v.

Vierailija
30/33 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 15:56"]

[/quote]

Mutta noilla mitoilla tuossa iässä (48v) olet jo aika kuivakka ja ryppyinen.

Vierailija
31/33 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä jännää, että olen mitoiltani suurinpiirtein aloittajan kanssa samoissa, ja mulle on eräs lääkäri sanonut mun olevan sutjakka, terveydenhoitaja todennut, ettei tarvitse ainakaan yhtään laihduttaa jne. Eikä sieltä peilistä kyllä mikään tankki näy, vaikka esim. reisissä onkin paksuutta.

Ja jos vaikka katsoo XL-mallien mittoja, niin ne jotka ovat suurinpiirtein samoissa kuin itse (tai kun olen ollut painavampikin), niin näyttävät kyllä ihan eri kokoluokan naisilta. Mistä lie johtuu.

Vierailija
32/33 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI ei merkitse mitään yksittäisillä ihmisillä, varsinkin juuri noilla rajakohdilla ja tavallista isommilla/pienemmillä/urheilullisilla ihmisillä. Sitä ei ole tarkoitettu sellaiseen, eikä se ota huomioon mahdollisia poikkeuksia. Että tämä tiedoksi kolmoselle ja ap:llekin. Painorajoja ei voi kukaan ulkopuolinen sanoa, se riippuu täysin rasvan ja lihaksien suhteesta.

Jotkut naisetkin ovat yksinkertaisesti rotevampia ja luontaisesti lihaksekkaampia kuin toiset. AP:kin on selvä tiimalasi, ja monet kevyemmät ovat varmasti jo hartioistakin kapeampia kuin hän. Luustoa ei nimittäin mikään dieetti kavenna. Olen suunnilleen samaa tyyppiä, kookas ja roteva tiimalasi, mutta en lihava nainen, mahaa ei ole ja reidet ovat lihaksikkaat. Voisin tietty painaa vähemmänkin, mutta jos pystyn käyttämään samoja vaatteita kuin 10 vuotta sitten, vaikka painoin silloin ehkä 10 kiloa vähemmän, niin olen ihan tyytyväinen. Isolta näytin silloinkin, koolleni kun en mitään voi.

Vierailija
33/33 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 15:50"]

Mä ihmettelen miten ihmisen paino oikein asettuu. Olen 173cm ja 76kg ja käytän 38 koon housuja tai 29 tuumaisia farkkuja. En ole todellakaan läski! Bmi:ni on 26 eli mun pitäisi olla lievästi ylipainoinen, mutten sellaiselta näytä. Näytän sopusuhtaiselta. Olen ns kapea, eli hartiat ovat kapeat ja lantiokin siro. Rinnat ovat E-kupit. Ainoastaan vatsassani on pömppöä, mutta sekään ei roiku. Mun mielestä bmi on epäreilu pitkillä ihmisillä. Pitkä nainen (yli 170cm) bmi:llä 26 näyttää usein normaalilta, kun taas lyhyt nainen (alle 165cm) samalla bmi:llä on huomattavasti pyöreämmän näköinen.

[/quote]

Tämäkin on totta. Olen tosiaan 175 ja painan 79kg kuten ap mutta en mielestäni ole lihava. Moni sanonut, että eihän SUN tarvitse laihduttaa kun olen maininnut asiasta. Olen ollut kyllä 15 kg laihempikin ja silloin oli toki hontelon näköinen. Minulla on leveät hartiat eivätkä reiteni ole koskaan olleet ohuet. Ehkä minussa on jotain lihasta kuitenkin läskin alla. Näkyvää sellua ei ol nytkään.