175 cm / 79 kg, olenko läski?
Olen 175 cm ja 79 kg. Olenki siis läski? Jos olen, mitä saisin ylimmillään painaa, jotta en olisi läski?
Vartaloni on nätin muotoinen: ry 110 cm, vy 74 cm, ly 112 cm.
Kommentit (33)
Itse olen 176cm ja 70kg ja en ole läski, mutta on tekemistä, että saan kadottamani lihakset takaisin!
En tiedä itsestäni noita muita mittoja, joten niihin en osaa vastata, mutta kyllä tuo kilomäärä kuulostaa aika kovalta jos lisäisin sen tähän omaan kroppaani...
Jos on 175 cm pitkä ja nainen niin hyvä paino on noin 65-69kg. Toisin sanoen 79kg on 10-15kg liian läski.
Hyvä paino on sellainen kuin siinä itsellä hyvä ja itsevarma olla. Minun kohdallani se olisi 68-69 kiloa tässä 175 cm pituudessa. Omalla kohdalla 75kg tuntuu liian pyöreältä. Tällä hetkellä painoa on vähän päälle 80 (joku varmaan miettii miten mahdun edes ovista), koska olen raskaana, mutta eiköhän ne sopivat mitat löydy taas rauhassa kesän jälkeen :)
No olet kyllä. Yhden laskurin mukaan maksimipaino sinulla olisi 76.56 kg (=BMI 25, normaali 18,5-25).Olen saman pituinen, enkä edes viimeisilläni raskaana ole painanut noin paljon!
No kyllähän sä olet. Painat kamalan paljon vaikka oletkin melko pitkä. Alle 70 kiloa pitäisi painaa.
Anteeksi nyt vain, mutta miksi sinulla on niin huono itsetunto, että kyselet täältä, muilta yhtä huono itsetuntoisilta, että oletko läski? Oletko tyytyväinen itseesi? Jos et, niin tee jotain. Jos olet, niin mitä merkitystä muiden mielipiteillä on?
Et ole. Olet normaalipainon ylärajalla. Saatat kyllä näyttää hieman pyöreältä, mutta vy kuulostaa kyllä hyvältä.
Kiitoksia vastauksista :) Yritän hakea motivaatiota laihdutukseen. Nyt olen laihtunut jo pari kilota, mutta tavoite olisi tuo 75 kg. Luulen, että se olisi hyvä paino, koska nytkään ei tunnu olevan paljon ylimääräistä, minkä takia motivaation löytäminen on hankalaa. Minulla on hyvä kunto, käyn joka ilta tunnin-puolentoista lenkeillä. Mutta laihduttaa haluan siksi, että aina välillä on epävarma olo. Olisiko tuo 75 kg hyvä, mitäs sanotte? En kuitenkaan halua laihduttaa liikaa, etten menetä hyviä muotojani. En halua, että tissini lätistyvät!
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:54"]
Anteeksi nyt vain, mutta miksi sinulla on niin huono itsetunto, että kyselet täältä, muilta yhtä huono itsetuntoisilta, että oletko läski? Oletko tyytyväinen itseesi? Jos et, niin tee jotain. Jos olet, niin mitä merkitystä muiden mielipiteillä on?
[/quote]
Täällä on aina näitä, jotka tietävät täsmälleen, miksi ihmiset kyselevät.
164 cm/ 84 kg Täällä päivää :)
Olet normaalipainoinen.
Jos 75 kg on tavoitteesi, niin sillä painolla olet normaalin BMI:n rajoissa -eli hyvä tavoite!
Kai se ap on vähän miltä susta itsestäsi tuntuu. En tosiaan sanoisi sua läskiksi (enkä ketään muutakaan), olet normaalipainon ylärajoilla. Miltä näytät peilistä?
Itse olen 170cm ja 70kg, mutta olen hoikka ja lihaksikas urheilija :)
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:54"]
[/quote]
En usko, että minulla on niinkään huono itsetunto kuin itsekuri :) Yleensä tuntuu, että olen hyvän kokoinen, mutta aina välillä tunnen oloni kauhean läskiksi. Sitten kun rupean laihduttamaan, voittaakin minussa tämä itseeni tyytyväinen puoli. Joten kuten sanoin, motivaatiossani on ongelmia. Ajattelin, että saisin ehkä potkittua itseni laihdutuksen vaatimaan itseinhoon teiän kommenttienne kautta... Ja ehkä määriteltyä hyvän tavoitepainon.
Itse olen 176 cm ja 65 kg. Mielestäni se on aika hyvä paino. Minullakaan ei ole ollut edes raskaana noin paljon painoa. lähde lenkille vaan. Mikä sen mukavampaa kun kesäkin tulossa. Älä ota stressiä. Aloita vaikka 45 min reippailla kävelylenkeillä ja jätä herkut pois.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 15:02"]
Jos 75 kg on tavoitteesi, niin sillä painolla olet normaalin BMI:n rajoissa -eli hyvä tavoite!
[/quote]
Kiitoksia! :) Tuo 4 kilonkin pudotus tuntuu sopivan vaikealta tavoitteelta, kun nämä 3 kg ovat lähteneet niiiiin hitaasti!
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 15:07"]
Itse olen 176 cm ja 65 kg. Mielestäni se on aika hyvä paino. Minullakaan ei ole ollut edes raskaana noin paljon painoa. lähde lenkille vaan. Mikä sen mukavampaa kun kesäkin tulossa. Älä ota stressiä. Aloita vaikka 45 min reippailla kävelylenkeillä ja jätä herkut pois.
[/quote]
Kuten sanoin, olen käynyt viimeiset 4 vuotta joka ilta 1-1,5 h lenkillä. Syön terveellisesti, teen kaiken itse, mutta heikkouteni on makeanhimo. Olen sitäkin nyt purkinyt hillitsemään ja syön karkkia vain kerran viikossa, mutta kilot tuntuvat istuvan tiukkaan.
Teen siis kaiken ruuan itse :D Ja vartaloni muoto on sellainen, että en ole oikein koskaan ollut todella "hoikka", sillä minulla on aina joka painossa isot tissit ja pylly+reidet. Joten en usko, että minusta koskaan saisi ihan 65-kiloista. Nyt tavoitteena tuo 75 kg, ja jos vauhti on hyvä, ehkä 70 :)
t. ap.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 20:35"]
Jos on 175 cm pitkä ja nainen niin hyvä paino on noin 65-69kg. Toisin sanoen 79kg on 10-15kg liian läski.
[/quote]
Ja kaikkihan ovat ruumiinrakenteeltaan ja lihaksiltaan samanlaisia... Mihinkähän nämäkin luvut perustuvat?