Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotko alkoholia vain 5 annosta/juomakerta, niin kuin suositellaan??

Vierailija
29.04.2013 |

??

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa vähän niitä, jotka ei juo enempää kerralla, omassa kaveripiirissäni juodaan kyllä enemmän, nekin jotka ei varsinaiseti mitään juoppoja ole. Mutta jos esim. istutaan iltaa "tyttöjen" kesken, on aina ensin joku alkudrinkki, ruuan kanssa viiniä, jota menee useampi lasillinen per hlö, sen jälkeen konjakkia/likööriä tms. Ja suurin osa lähtee vielä jatkoille ravintolaan.

Olemme yli nelikymppisiä, ihan hyvissa ammateissa ja hyvin koulutettuja naisia, ja olen aina ajatellut, että tällainen juominen on ihan normaalia Suomessa. Mutta ehkä se on normaalia vain täällä pk-seudulla?

Käsittääkseni ystävilläni ei ole mitään alkoholi-ongelmaa, he eivät juo usein, ja osaavat myös ottaa vain 1-2 annosta, mutta ainakin näissä tyttöjen illoissa he ottavat selvästi yli riskirajan. Minä en enää itse juo, minulla oli ongelma ja olen siksi lopettanut, aiemmin kun join niin otin aina vähintään10 annosta, usein enemmän. Tosin oma ongelmani oli niin pieni, ettei sitä kukaan oikeastaan huomannut, itseäni vaan harmitti olla humalassa (join kuitenkin  harvoin, mutta aina yli riskirajan)

Vierailija
22/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyl ihmetyttää, kun puhutaan suomalaisten suuresta alkoholinkäytöstä, ja täälä kaikki miltei vastailee, et ei koskaan, tai 1-2 annosta pari kertaa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juo joko tippaakaan tai sitten vetäisen n. 10 puolen litran siideriä, joka tekee käsittääkseni 15 annosta?

Vierailija
24/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just viikonloppuna pitkästä aikaa baarissa. Otin kuusi annosta koko illan aikana. Se oli ihan riittävästi bilettämiseen, olisi jopa voinut jättää yhden pois, koska tulin aika humalaan ja vähän huonovointiseksi. Juon vain vähän yleensä, yksi tai kaksi annosta, noin kotioloissa. Baarissa käyn pari kertaa vuodessa.

Vierailija
25/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:53"]

Yleensä yhden annoksen kerrallaan. Joka päivä, ruoan kanssa.

Mutta joskus nuorempana tuli kyllä juotua yleensä 8-15 annosta illassa, silloin ei "tissuttelu" maistunut vaan tavoite oli tulla humalaan, eikä se onnistu multa ainakaan vielä 5 annoksella ollenkaan.

[/quote]

Ei varmasti onnistu humalaan tulo 5 annoksella, jos tosiaan juot viikossa - paljonko, 14 annosta? Siis joka päivä, joka ruoalla yhden? Kuinka paljon juot päivässä?

En siis sinänsä arvostele, mutta kauhistelen vain :)

[/quote]

Juon 6-7 annosta viikossa. Päivällisellä lähes joka päivä yhden annoksen, lounaalla en juo alkoholia. Enkä siis ole yli kymmeneen vuoteen enää juonut noita isompia kännimääriä lainkaan, riitti ne nuoruuden sekoilut.

Mutta silloin kun join noita isoja määriä opiskelijana, en juonut ruoan kanssa viinejä lainkaan, vaan vain kunnon kännit 2-3 kertaa viikossa. Alkuun kun aloitin opinnot ja biletyksen, jo neljäs tuoppi siideriä tai kaljaa aiheutti oksetusta, mutta niin se toleranssi viiden yliopisto-opiskeluvuoden aikana kasvoi että 8 isoa tuoppia oli ihan normaali määrä josta ei mitään pahoja oloja seurannut, ehkä vähän buranalla lähtevää  päänsärkyä vaan seuraavana aamuna. Nyt kun en ole aikoihin juonut isoja määriä en tiedä mitä tapahtuisi jos yrittäisin kiskoa vaikka 8 isoa kaljaa, mikä tekee 12 annosta alkoholia, kerralla - voi olla että toleranssi on vuosien myötä häviinnyt.

Vierailija
26/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon 8 siideriä tai drinkkiä...Paljonkos tollanen annos nyt sit tarkasti olikaan??

Vierailija
27/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunakaljat saunakaljoina, mutta jos bileisiin tai esimerkiksi huomenna vapun viettoon lähden, niin helposti menee yli 5 annosta. Jos juoma-aika on esim. 18-01, niin ei edes kymmenellä itseään tolkuttomaan kuntoon saa.

Ja sanottakoon, että olen 23-vuotias opiskelija, mikäli ikä tai status tähän jotenkin vaikuttaa.

Vierailija
28/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 15:29"]

Juon 8 siideriä tai drinkkiä...Paljonkos tollanen annos nyt sit tarkasti olikaan??

[/quote]

1 annos on 1 0,33 l pullo keskikaljaa tai siideriä, 12 cl viiniä tai 4 cl väkevää viinaa. 

Vierailija
29/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kerran pari viikossa olutta ja/tai viiniä. Tavallisesti 4-6 annosta kerralla. Tähän tahtiin on elelty jo yli parikymmentä vuotta. Juomiseni ei ole lisääntynyt eikä kyllä vähentynytkään. Nautin mielijuomistani suuresti, enkä esimerkiksi koskisi taskulämpimään tai limulla lantrattuun koskikseen tai kamalan makuisiin valmissekoituksiin.

Teemme viikonloppuisin ruokaa yhdessä sekä maistelemme viinejä ja oluita. Kivaa on, jaksaa taas tehdä hommia seuraavalla viikolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän