Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotko alkoholia vain 5 annosta/juomakerta, niin kuin suositellaan??

Vierailija
29.04.2013 |

??

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä nyt 3kk vanha vauva, eli viimeiseen vuoteen ei ole paljon tullut juotua. Raskaus aikana en tietysti juonut ollenkaan. Nyt vauva-aikana olen juonut 0-3 annosta/viikko. yleensä en juo ollenkaan, tai saatan maistaa puolet miehen oluesta. Välillä otetaan miehen kanssa lasi viiniä kun vauva on saatu yöunille tai ruoan kanssa. Ennen raskautta join yli tuon 5 annosta 1-2 kertaa/2kk. Eniten join varmaan n.19 vuotiaana jolloin baarissa/yökerhossa ravattiin jokatoinen viikonloppu, ja tällöin usein upposi yli 5 annosta. Siitä lähtien juominen on kokoajan vähentynyt. Nyt itsellä ikää 24 ja veikkaan että tuleva tahti on 1-2 annosta pari kertaa kuussa. Pari kertaa vuodessa saatan ottaa vähän enemmän kerralla, kunhan lapsi kasvaa isommaksi ja voin jättää yönyli hoitoon tai isän kanssa kahden. En osaa sanoa tuleeko tulevaisuudessa juotua yli vai alle 5 annosta. Riippuu kovasti myös sen hetkisestä painosta. Olen huomannut että painoni vaikuttaa suuresti siihen, kuinka helposti humallun. 

Ylipäätän voisin sanoa, että monella ikä vaikuttaa juomisen määrään. Oman kokemukseni mukaan suuri osa ikäisistäni joi usein yli 5 annosta kerralla kun olin 19-22 vuotias. Tämän jälkeen oma sekä kavereiden juominen on vähentynyt suuresti, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. 

Vierailija
2/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole aikoihin jaksanut niin monta. Pariin on jäänyt. Pitää koettaa petrata jatkossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty juomaan niin paljoa. Kahteen kolmeen jää!

Vierailija
4/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tietääkseni missään ei suositella edes juomaan 5 annosta/kerta, suositellaan kyllä juomaan sen alle tai mielellään ei ollenkaan. Itse juon ehkä puoli lasia viiniä n. kerran kuussa.

Vierailija
5/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina join, olin oikein ihmeissäni. Aikaa tosin meni liki 12 h.

Normaalisti 1-2 ja sekin kerran kaks vuodessa.

Vierailija
6/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, oon jo aika humalassa viidestä annoksesta. Joskus saatan juoda senkin, mutta enimmäkseen vain yhden tai kaksi.

Vierailija
7/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kukaan suosittele niin paljoa juomaan, mutta enempää ainakaan ei kannattaisi. Juon 1-3 annosta kerrallaan, enempää ei jaksa.

Vierailija
8/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yhden annoksen kerrallaan. Joka päivä, ruoan kanssa.

Mutta joskus nuorempana tuli kyllä juotua yleensä 8-15 annosta illassa, silloin ei "tissuttelu" maistunut vaan tavoite oli tulla humalaan, eikä se onnistu multa ainakaan vielä 5 annoksella ollenkaan.

Vierailija
9/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vuosiin juonut tuota enempää. Käytännössä useimmiten 1-2 annosta/käyttökerta, viikoittain kyllä tulee viiniä juotua.

Vierailija
10/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten alle viis tai yli

Vierailija
11/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon 1-10 annosta. Vaihtelevaista, useimmiten kyllä sen 5. 

Vierailija
12/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:50"]

??

[/quote]

Taitaa korkeintaan kerran vuodessa mennä yli viisi annosta. Tai oikeastaan yli 2.

Vierailija
13/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä juo noin paljoa... yleensä 1-max 3 annosta silloin harvoin kun juon.

Vierailija
14/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juon 6-9 annosta/kerta

Vierailija
15/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä otan yleensä pari saunakaljaa. Viisi annosta kuulostaa aika paljolta. Ja vaikuttaa sekin toisaalta, että tulen aika pian huonovointiseksi, joten en vain voi juoda. Kaverini vetävät vielä monta annosta, kun minä lopetan. Jos en lopeta, on vessareissu edessä...

Vierailija
16/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin juon. Ja kun juon,paasen helposti humalaan. Joten kun olen yksin esim.ravintolassa tai lomalla,yritan valttaa alkoholia. Korkeintaan lasillinen.

Vierailija
17/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko 5 annosta paljon, ja kuinka ei jaksa kuin 1-2 ?  Jos väkevän paukunkin ottaa, niin eihän ole kun 4 senttilitraa nestettä?

Vierailija
18/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä suositellaan 5 annosta? Naisten max. suositus on max. 1 annos/ pvä, miesten 2/pvä. Onko siinä joku "ei kerralla yli viittä annosta?"

No kuitenkin. En muista koska olisin saanut kurkusta alas yli 5 annosta, tai edes viittä. Ehkä joku kesäilta ja joku on tehnyt kannullisen oikein hyvää mojitoa :p

Otan viikottain. Useimmiten lasin punkkua illalla. Harvoin on edes niitä iltoja, että nappaan toisen. Kesällä saattaa menne lasi kuoharia alle.

Vierailija
19/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:13"]

Siis onko 5 annosta paljon, ja kuinka ei jaksa kuin 1-2 ?  Jos väkevän paukunkin ottaa, niin eihän ole kun 4 senttilitraa nestettä?

[/quote]

Mä en juo väkeviä nykyään oikeastaan ollenkaan. Ja vaikka väkeävässä ei olekaan nestettä paljon, siinä on paljon alkoholia, josta tulee KÄNNIIN, ja sitä mä en useinkaan halua.

Vierailija
20/29 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:53"]

Yleensä yhden annoksen kerrallaan. Joka päivä, ruoan kanssa.

Mutta joskus nuorempana tuli kyllä juotua yleensä 8-15 annosta illassa, silloin ei "tissuttelu" maistunut vaan tavoite oli tulla humalaan, eikä se onnistu multa ainakaan vielä 5 annoksella ollenkaan.

[/quote]

Ei varmasti onnistu humalaan tulo 5 annoksella, jos tosiaan juot viikossa - paljonko, 14 annosta? Siis joka päivä, joka ruoalla yhden? Kuinka paljon juot päivässä?

En siis sinänsä arvostele, mutta kauhistelen vain :)

Itse join teininä aina humalahakuisesti. Sitten tuli stoppi. Tajusin 18-vuotiaana, että tämä ei ole hyvä juttu. Niinpä jätin alkoholin kokonaan pois, koska en pysyisi siinä yhdessä tai kahdessa annoksessa per viikko.

Absolutisti olen ollut jo 15 vuotta ja viinin/viinan hajukin kuvottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan