Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku makaa maassa liikkumatta

Vierailija
29.04.2013 |

Kuvittele tilanne: joku mies makaa kadulla liikkumatta. Mikä on ensimmäinen ajatuksesi? Entä mitä teet? Nauratko ja kävelet pois? Käytkö tutkimassa, onko elossa? Soitatko apua?

Kysyn tätä, koska kiinnostaa tietää, auttavatko ihmiset toisiaan vai antavatko vaan olla.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 11:01"]

Kerran olen tällaiseen tilanteeseen joutunut. Läheistyin varovasti ja aloin juttelemaan, "hei,oletko kunnossa jne. Mies heräsi ja oli kännissä kuin käki. Soitin poliisit koska ei kyennyt nousemaan ylös. Jatkosta en tiedä miten äijän kävi. [/quote]

Juu aikanaan saattoi soittaa 000 tai jopa jokaisen poliisiaseman omaan numeroon ja myöhemmin 10022, nyt ei enää poliisia voi soittaa mitenkään, ellei satu sellaista henkilökohtaisesti tuntemaan.

Hätäkeskukseen 112 voi kyllä soittaa, mutta siellä vastaava päivystäjä päättää ihan itse viitsiikö ketään lähetellä vai antaako asian olla. Poliisia tai ambulanssia ei siis itse voi hälyttää apuun, ellei soita yksityiseen ambulanssifirmaan ja maksa kuljetusta ihan itse. Ja ne kyydit on paljon kalliimpia kuin taksit. Auttamien maksaa tosi paljon, joten moni jättää asian sikseen ilmoitettuaan aiemmin turhaan hätäkeskukseen vastaavanlaisesta tilanteesta.

Maailma muuttuu, eikä tässä asiassa ainakaan parempaan suuntaan.

[/quote]

Taannoin yritin tilata poliisia ja ambulanssia erääseen kesätapahtumaan joka oli hyvinkin kaikkien tiedossa pienellä paikkakunnalla (myös poliisi ja pelastuslaitos varmasti olivat tietoisia) mutta ikinä hälyytyskeskus ei voinut lähettää apua kun en tiennyt postiosoitetta kyseiseen paikka. Kun olisi riittänyt ko. Kunnan yksiköille tiedoksi tapahtuma x:n pääportti. 

Jäimm ilman apua, ja näin ollen sairaanhoitoa tarvinnut kuljetettiin yksityisen henkilön autolla ensiapuun saamaan hoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän