Onko 21 -vuotias liian nuori huolehtimaan toisesta ihmisestä?
Eli siis kumppanista parisuhteessa tai omasta lapsesta.
Kommentit (22)
Suurin osa on valmis yli 20 vuotiaana huolehtimaan itsestään sekä läheisistään.
Sitten on niitä, jotka kuvittelevat vielä yli 20 v. olevansa vauvoja, joita vanhempien pitää elättää. Ehkä saavat juuri ja juuri vuokran maksettua, mutta äiti kantaa ruokakasseja ja avustaa muutenkin rahallisesti. Sellaiset ovat harvoin 30 vuotiaanakaan valmiita kantamaan vastuuta muista ihmisistä. Jos lapsen sattuvat saamaan, niin lapsi kiikutetaan vähintää joka toinen viikonloppu isovanhempien luo hoitoon, kun tuore äiti tarvitsee omaa aikaa.
Ei ole.
Eikös tämän illan kiintiö ala olla jo täynnä?
No en ainakaan minä ollut. Minulla oli siinä iässä 2-vuotias lapsi ja toinen juuri tulossa. Olin naimisissa ja mielestäni hyvin sujui perhe-elämä kaikinpuolin.
En mä ainakaan ollut, sain tuon ikäisenä ensimmäisen lapseni.
Ei ole. Välttämättä, sitten taas 50-vuotiaskaan ei ole kyvykäs huolehtimaan toisesta ihmisestä, eikä välttämättä edes omasta itsestäänkään. Eihän nämä asiat ole aina iästä kiinni.
No mä olen juuri nyt 21-vuotias ja lapseni on puolivuotias. Mielestäni osaan huolehtia hänestä oikein hyvin, miksen osaisi? Ihmeesti sitä pärjää, kun ei ole uusavuton tai muuten vain hölmöksi tekeytyvä. Lapseni on ollut kunnolla hoidossa (3h) tasan kerran, ja satunnaisesti sellaisia 30min pätkiä mummolla kun minä olen siellä ollessamme käynyt kaupassa. Ei mulla ole ollut mitään ongelmia sopeutua vauvan kanssa elämiseen, vaikka en ollut ennen omaa lasta edes pitänyt pientä vauvaa sylissä. Voitaisiinko jo sopia, ettei se kykeneväisyys ole niinkään iästä kiinni?
7 jatkaa... Tuli vain mieleen, että miten kumppanista pitää huolehtia? Minun kumppanini ainakin huolehtii vallan mainiosti itse itsestään niin kuin aikuinen ihminen. Osaa iiihan itse tehdä ruokaa, pestä pyykit, maksaa laskut ja niin edelleen. En mä koe, että mun pitäisi jotenkin huolehtia kumppanistani. Ihan vapaaehtoista huomioimista se on.
21 vuotiaana minulla oli jo 2 lasta ja vähän sen perään kolmas.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 20:34"]
[/quote]
Minä en ollut. huolehdin kahdesta lapsesta 19-vuotiaana. 20-vuotiaana yksin.
[/quote]
En ymmärrä.
Onko ikis lääkkeet taas unohtunu? Mars kone kiinni ja pillerit nassuun!
No ei oo valmis, ihan sama mitä täälä kukaan sanoo. Eikö oo mennyt jo jakeluun?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 20:37"]
Sitten on niitä, jotka kuvittelevat vielä yli 20 v. olevansa vauvoja, joita vanhempien pitää elättää. Ehkä saavat juuri ja juuri vuokran maksettua, mutta äiti kantaa ruokakasseja ja avustaa muutenkin rahallisesti. Sellaiset ovat harvoin 30 vuotiaanakaan valmiita kantamaan vastuuta muista ihmisistä. Jos lapsen sattuvat saamaan, niin lapsi kiikutetaan vähintää joka toinen viikonloppu isovanhempien luo hoitoon, kun tuore äiti tarvitsee omaa aikaa.
[/quote]
Turpa kiinni!!! Ilman apua et ole sinäkään elänyt. Hemmetti miten katkera akka olet.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 22:01"]
[/quote]
Turpa kiinni!!! Ilman apua et ole sinäkään elänyt. Hemmetti miten katkera akka olet.
[/quote]
Se koira älähtää, kehen kalikka kalahtaa...
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 21:27"]
En ymmärrä.
[/quote]Et ymmärrä sitä, että joku oli jo 19-20-vuotiaana pidemmällä henkisessä kehityksessä kuin sinä nyt?
Tough luck?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 22:20"]
En ymmärrä.
[/quote]Et ymmärrä sitä, että joku oli jo 19-20-vuotiaana pidemmällä henkisessä kehityksessä kuin sinä nyt?
Tough luck?
[/quote]
Sitä nyt en usko kuitenkaan. En ymmärtänyt sitä että 19 vuotiaana oli kaksi lasta ja 20 vuotiaana enää yksi. Mitä lienee sattunut??
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 20:36"]
[/quote]
Mitä et ymmärrä?
[/quote]
En ymmärrä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 22:56"]
Et ymmärrä sitä, että joku oli jo 19-20-vuotiaana pidemmällä henkisessä kehityksessä kuin sinä nyt?
Tough luck?
[/quote]
Sitä nyt en usko kuitenkaan. En ymmärtänyt sitä että 19 vuotiaana oli kaksi lasta ja 20 vuotiaana enää yksi. Mitä lienee sattunut??
[/quote]
Et sopinut äidiksi 19-vuotiaana etkä sovi 29-, 30-. 49- ja 59-vuotiaanakaan?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 22:20"]
En ymmärrä.
Tough luck?
[/quote]
[/quote]
Miten niin vaan yksi? Et siis ymmärrä lukemaasi? Koitapa uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 22:01"]
[/quote]
[/quote]
Se koira älähtää, kehen kalikka kalahtaa...
[/quote]
Siitäkö olet niin katkera ettei sinua ole autettu mitenkään?? Minusta se on ihan luonnollista eikä tarkota että autettu olisi todellakaan vauva.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 22:59"]
Et ymmärrä sitä, että joku oli jo 19-20-vuotiaana pidemmällä henkisessä kehityksessä kuin sinä nyt?
Tough luck?
[/quote]
[/quote]
Et sopinut äidiksi 19-vuotiaana etkä sovi 29-, 30-. 49- ja 59-vuotiaanakaan?
[/quote]
Täh???
[/quote]