Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitko kotirouvaksi

Vierailija
06.07.2020 |

Jos mies olisi luotettavaa sorttia ja itselläsi olisi helppo työllistyä pitkänkin kotona olon jälkeen?

Kommentit (194)

Vierailija
1/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilosta kiljuen ja voisin olla vaikka koko loppuelämäni!

Vierailija
2/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua höiritsisi olla täysin miehen elätti? Tämä on itselleni ehkä se isoin kynnys tähän.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi minusta ihanaa

Vierailija
4/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä maksettaisiin, eikä tarvitsisi liimautua neljän seinän sisään.

Vierailija
5/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa elättää niin mikä vikana AP?

Vierailija
6/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua höiritsisi olla täysin miehen elätti? Tämä on itselleni ehkä se isoin kynnys tähän.

Ap

Jos teet asioita teidän molemman hyväksi, et ole elätti.

Vierailija
7/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kotirouvana oleminen käytännössä tarkoittaisi?

Vierailija
8/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en keksi yhtään ammattia johon olisi helppo työllistyä pitkän ajan jälkeen.

Olin kotirouva esikoisen syntymästä siihen saakka että kuopus aloitti koulun , eli yhteensä 7 vuotta (emme asu Suomessa ja lapset aloittavat täällä koulun nelivuotiaina). Ihanaa aikaa, enkä vaihtaisi pois, mutta hitto vie kuinka vaikea oli työllistyä sen jälkeen.

Vierailija
9/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta en Suomessa. Maissa, joissa eläke ja tienatut rahat tasataan myös erossa, se olisi ok.

Tosin haluaisin työskennellä vähän, jotta tuntisin itteni tärkeäksi ja koulutus ei menisi hukkaan. Vaikka 2 pv viikossa.

Vierailija
10/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lasten ollessa pieniä kotona kahdeksan vuotta ja menin sen jälkeen töihin, jossa viihdyn todella hyvin. Lapset ovat jo teinejä ja en keksi mitään syytä istua kotona, vaikka meillä iso koti ja pihamaa onkin. Koti on kunnossa ja kaikki ovat oppineet tekemään osansa, joten päivät menisivät todella tylsiksi kotiin jäädessä. Meillä mies tykkää olla kotona ja keksii siellä vaikka mitä tekemistä aina, joten hän voisi jäädä minun puolestani kotimieheksi ja minä saisin olla töissä.

Vierailija
11/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo nyt. Tosin en ole elätti, omat tulot on nettona noin 2800 e/kk eli eläisin ilman miestäkin aika mukavasti.

Vierailija
12/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotirouva ja kotiäiti sama asia AP?

Vierailija
13/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi ainakaan kokopäiväiseksi, koska pidän työstäni paljon. 

Vierailija
14/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En helvetissä. Joutuisi pyytämään rahaa mieheltä omiin menoihin, ei olisi omaa itsenäisyyttä, ei päätäntävaltaa omasta elämästään. Olisi täysin alisteisessa asemassa mieheen nähden. Taloudellisesti riippuvainen toisesta. Ei kiitos.

Vierailija
15/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kysyit tätä jo eilen. Edelleen, ei kannata ja perustelusi kotiinjäämiselle ovat naiivit.

Vierailija
16/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa elättää niin mikä vikana AP?

Miksi ap:n pitäisi viihtyä kotona aina? Miksi hän ei saisi elää normaalisti, ansaita itse ja päättää tekemisistään? Miksi mies haluaa sitoa hänet sisälle? Onko mies jotenkin outo tyyppi, joka haluaa vahtia vaimoaan ja pitää hänet hellan ja nyrkin välissä? Miksi mies haluaa isotella rahoillaan? Mitä palveluksia kotirouvalta odotetaan? Onko ok, että ap on päivät pitkät av:lla?

Vierailija
17/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin omasta kokemuksesta kertoa, että Suomessa ei oikein ole kotirouvakulttuuria. Kotona pitkään lasten kanssa on joko tuilla elävät tai hyvin rikkaat. Ja jos ei kuulu tuilla eläviin, on pitemmän päälle hankala löytää seuraa ja ystäviä arkipäiville.

Vierailija
18/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo nyt. Tosin en ole elätti, omat tulot on nettona noin 2800 e/kk eli eläisin ilman miestäkin aika mukavasti.

Tämä herätti taas ajattelemaan omaa elämääni, Tienaan nettona lähes 6000 euroa, mutta en aina sitä tajua vaan pidän itsestäänselvyytenä. 

Vierailija
19/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. Minulle ei riittäisi pelkkä kotona olo, kaipaisin jotain sellaista tekemistä, jossa koen itseni tärkeäksi ja koen saavuttavani jotain ja kehittyväni jollain tavalla. Lisäksi en pidä järjekevänä sitä, että jättäytyisi kokonaan miehen varaan taloudellisesti. Ikinä ei tiedä, mitä elämässä tapahtuu, en luopuisi itsenäisyydestäni.

Vierailija
20/194 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys. Lapset on jo tehty, olen jo edennyt uralla mukavasti mutta juuri nyt hyvin väsynyt työstäni, joten tällä hetkellä ajatus kotirouvana olemisesta kuulostaa oikein hyvältä.

Olen kuitenkin tottunut olemaan se, kumpi tienaa enemmän, joten voisi olla vaikea jäädä toisen elätettäväksi.

Jos lapset olisi pieniä niin en olisi jäänyt. Pää kesti juuri ja juuri sen pari vuotta kotiäitinä. Nyt isompien lasten kanssa olisi ihanaa olla vastaanottamassa heidät koulusta.

Paras vaihtoehto olisi voittaa lotossa. Omat rahat ja vapaus tehdä mitä haluaa. Tai olla vain tekemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi