Montako vuotta eläkkeelle pääsyyn?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna jo👍😁
Mitä aiot tehdä? Ja aiotko juhlistaa jotenkin?
Suurimmat bileet ikinä!
Inhoan nimittäin jo töissä käyntiä.
Mistäs sen tietää. Toivottavasti pääsis 20 vuoden päästä.
M41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsyyn on enää 4 vuotta, mutta töitä on vielä 8 vuotta.
Eli valitset tehdä töitä 4 v yli eläkeiän?
Pakko, jos aikoo eläkkeellään pärjätä jotenkuten. Takana on nyt keskipalkkaista työtä 40 vuoden ajan, 2 äitiyslomaa + vanhempainvapaata + hoitovapaata (tätä tosin 3-5 kk, ei vuosia) ja 4 kk opintovapaata. Eläke jää näillä spekseillä alle 1600 e/kk, jos en tee lisävuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kolkyt ja oon eläkkeellä.
Työkyvyttömyys?
Pahojen henkien riivama, ja ongelmat pään kanssa.
Varmaan liki 30 vuotta, oon nyt 39.
Tosin epäilen että jaksaisin niin kauaa. Oon nytkin ihan loppu. 60 vuotta (tai 62) olisi aika kiva ikä jäädä eläkkeelle. Pärjään pienellä rahalla, joten pieni eläke ei edes haittaisi.
10 vuotta tällä hetkellä, mutten usko, että järjestelmä pysyy kasassa.
Siksi säästöjä.
Heihei, Vanhanen on valtionvarainministerinä ja talvella se taas lähtee lappiin hiihtämään ja palatessaan se kertoo taas saaneensa kuningasidean että nostetaanpas taas kaikkien eläkeikiä parilla vuodella.
18 vuotta olisi vielä jaksettava. Jossain vaiheessa pidän paussia työelämästä eli joko opintovapaata tai vuorotteluvapaata. Ensi vuonna tulee 10 vuotta, kun palasin perhevapailta takaisin töihin, joten kohta voisi olla taas tauon paikka. Lasten kanssa aika menee ihan siivillä, enää vajaa 10 vuotta, niin pesä on tyhjä. Sitten ei ole enää paljon työuraa jäljellä.
Älkää nuoremmat suostuko eläkeiän korotuksiin! Ei ihminen vanhempana jaksa. Pitäkää kiinni oikeuksistanne ja ihmisarvosta. Nimimerkki "Senverran vanhempi, että tiedän."
Tuskin pääsen. Jos ei korona vie niin sitten kolestroli tai joku muu viheliäinen vaiva.