Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peseekö teidän miehet pyykkiä?

Vierailija
27.04.2013 |

Mun mies ei pese. On kuulema liian vaikeaa, ei osaa laittaa pesukonetta päälle. 

Jos mä en laittais pyykkiä koneeseen ja konetta päälle, meidän perhe kulkisi alasti, kun ei ole puhtaita vaatteita. Suututtaa vaan, kun joka ainoa vapaahetki menee enemmän tai vähemmän pyykkihuollossa.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan tuota pyykinpesua! Ei pyykinpesu minusta ole vaikeaa! Pesen omat ja joskus muidenkin pyykit vanhalla pulsaattorikoneella! näin ole tehnyt jo monia vuosia! Olin pikkupoikana  kesäisin äidin apuna kun pesi pyyki pulsaattorikoneella! Nuorempana olin kummitätiä autamasa kun pesi pyykit pulsaattorikoneella! Mnusta pyykinpesu on mukavaa vaikka pesen  vanhalla pulsaattoripesukoneella! Kyllä toi pyykinpesu minusta pitää käydä myös miehiltä nykyään!

Vierailija
62/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesisi jos antaisin. Niin monta kertaa mies on lyönyt koneeseen tummia ja vaaleita sekaisin (ihan laiskuuttaan kun ei jaksa lajitella) että yksinkertaisesti kielsin miestä pesemästä pyykkiä. Tai no, omat vaatteensa saa pestä ja pilata mutta ei muiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa pyykit meillä.

Vierailija
64/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tämä on ainoa kotityö, jonka olen kieltänyt mieheltäni. Mä oon niin järkyttävä pyykkinipo, että kaikki pääsee helpommalla kun teen sen itse. Kyse ei ole siitä, etteikö osaisi käyttää konetta tms., vaan nimenomaan mun perfektionistisesta asenteesta. Suurin osa ihmisistä, miehistä tai naisista,  ei läpäise mun kriteerejä :)

Tykkään pestä pyykkiä ja silittää (silitän lähes kaiken).

Muita kotitöitä tekee sitten senkin edestä.

Vierailija
65/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen omani ja lastemme vaatteet. Vaimo on muutaman paidan pilannut, enkä anna hänen pestä vaatteitani. Lisäksi saa omansa pestä, koska haluaa pestä kaikki vaatteet ihan älyttömän kuumalla ohjelmalla.

Vierailija
66/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaaliälyiselle aikuiselle pyykkikoneen laitto ongelma. Miehenne vain tekeytyvät typeriksi jottei tarvitsisi osallistua pyykkäämiseen. En ymmärrä miksi palvelette aikuisia vauvoja. Jos minun mieheni heittäytyisi noin avuttomaksi saisi viedä pyykkinsä pesulaan.

Vierailija
67/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen pyykit. Mies ei osaa a) lajitella pyykkejä värien eikä pesulämpötilan mukaan, b) pesuaineen annostelu on hänelle aivan vieras laji. Ainoa juttu, minkä hän pesukoneen kanssa tekee, on johdon kytkeminen pistorasiaan, sillä se on niin korkealla ja muutenkin huonossa paikassa, että lyhyenä ihmisenä tarvitsisin aina kotitaloustikkaat saadakseni plugattua johdon seinään.

Vastavuoroisesti mies pitää huolta tietokoneistamme ja tietoturvasta. Minulle palomuurit ja muut tietoturva-asiat ovat täyttä hepreaa enkä jaksa näprätä tietokoneiden kanssa muuten kuin niitä naputellen. Ei minulla ole kiinnostustakaan.

Muut kotityöt, siivoaminen etc. teemme aina yhdessä tai vuorotellen. Ainoastaan pesukone ja tietokoneet on korvamerkitty vain toisen hoidettavaksi.

Vierailija
68/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesemme kummatkin omat pyykkimme, lapsia ei ole jo yli 16v kimpassa. Jokainenhan sen osaa vaikka olisi 14v Hansen.

Vierailija
69/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa koneeseen, laittaa kuivuriin/kuivumaan, osaa lajitella ja niin edelleen... osasi ihan ilman opettamista - mitään korkeampaa osaamistahan se ei tarvitse.

Muutenkin meillä kotityöt sujuu molemmilta ihan oma-aloitteisesti. Jos jotain pitää tehdä niin sitten se tekee joka "kerkee".

Vierailija
70/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pese kun en anna. Tai omiaan saa pestä jos haluaa mutta ei muita.

On pari mun paitaani pilannut pesemällä ne väärässä lämpötilassa tai vääränväristen kanssa.

Vierailija
71/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lajittelen pyykit ja sanon sitten hänelle, että tämä kasa pestään 30 asteessa ja tämä 40 asteessa. Hän kuitenki sitten saattaa ne  pestä vaikka minä olisinkin ne lajitellut, eli vie ne toisessa päässä rakennusta (kerrostalo) olevaan pesutupaan, tuoda ne sieltä pois ja ripustella narulle.

Hän lajittelikin ennen, mutta nykyään minä hoidan sen puolen muutaman värillisen tapaturman seurauksena...

Ja tietysti välillä minä lajittelen + pesen pyykit muutenkin, ei tuo pyykkien raahaus aina ole miehen harteilla.

Vierailija
72/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee. Yleensä vaatepyykit ja mä hoidan liinavaatteet, kun haluan että ne mankeloidaan. Taloon tuli pesutupa ja oppi käyttämään sitäkin konetta vaikka on erimerkkinen kuin kotikone. Ja kuivausrumpua osaa myös käyttää.

Vierailija
73/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on naisten hommaa. Jos sen itse joutuisi tekemään niin miksi edes seurustella?

Vierailija
74/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat pyykkikopat ja kumpikin pesee omat vaatteensa, ilman poikkeuksia. Sen lisäksi minä pesen yhteiset lakanat ja pyyhkeet. Ei ole koskaan haitannut, koska se on lempparini kotihommista. Mies tekee sitten muita asioita esim. pihatöitä sen edestä.

Vierailija
75/75 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pesee omat treenivaatteensa ja osaa pestä pyykkiä. Syy, miksi minä hoidan pyykit, liittyykin koneenkäytön jälkeiseen toimintaan. Mies ei osaa RIPUSTAA pyykkiä narulle. Vaatteet ovat narulla aivan rutussa ja mytyssä, osa pyykeistä jää koneeseen ja joskus jopa ihan lattialle myttyyn. Seurustelun alkuaikoina ihmetteli, kun en silittänyt esim. t-paitoja, piti itse pyykkihuoltoa työläänä juuri silitysrumban takia. Minä puolestani ajattelin, että onpa siisti mies, kun t-paitansakin silittää. Kunnes sitten näin hänen kämpillään ne pyykit kuivumassa... :D