Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peseekö teidän miehet pyykkiä?

Vierailija
27.04.2013 |

Mun mies ei pese. On kuulema liian vaikeaa, ei osaa laittaa pesukonetta päälle. 

Jos mä en laittais pyykkiä koneeseen ja konetta päälle, meidän perhe kulkisi alasti, kun ei ole puhtaita vaatteita. Suututtaa vaan, kun joka ainoa vapaahetki menee enemmän tai vähemmän pyykkihuollossa.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin. 

Syy on se, että pyykinpesu on ainoa kotityö josta minä pidän joten olen "ominut" sen tehtäväkseni. Muita kotitöitä hän tekee, siivoaa enemmänkin kuin minä.

Onko teillä tosi iso perhe vai miksi siinä menee niin paljon aikaa? Minusta se on kiva kotityö just siksi kun kone hoitaa sen suurimmaksi osaksi. (:

Vierailija
2/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee. Oli yh kun tavattiin joten olisi ollut aika paskainen kaksikko jos ei pyykikonetta olisi osannut käyttää ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee. Viikonloppuisin tyhjentää pyykkikorin. Minä olen laiskempi pyykkihuollossa kuin mies.

Vierailija
4/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pesee pyykkiä, mutta ei taittele valmista pyykkä... tai taittelisi, mutta kun napisen siitä että ne on väärin taiteltu :)

Vierailija
5/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Se on normaalijärkinen aikuinen ihminen.

Osaako ap sun mies laittaa telkkarin päälle? Todennäköisesti. Ja varmaan osaa ajaa autoakin, mikä on huomattavasti monimutkaisempaa kuin pyykkikoneen kolme nappulaa. Tai sitten se on todella tyhmä.

Vierailija
6/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pese.

Jostain syystä pesukoneen käyttöohje ei mene sille jakeluun. Ollaan kokeiltu kirjallisia selväsanaisia ohjeita, muistilappuja ja vaikka mitä. Sen aivot menee oikosulkuun kun se tuijottaa sitä konetta. Muuten sillä on kyllä tekniset laitteet hallussa.

Laittaa se mielellään pyykit kuivumaan mutta minä taas en ole tyytyväinen sen työn jälkeen. Helpommalla päästään molemmat kun minä hoidan pyykit.

Mies taas hoitaa siivoukset. Se on paljon tarkempi siinä hommassa kuin minä, ja tekee sen mielellään.

Vierailija
7/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesisi, mutta yleensä en anna pestä mun ja lasten vaatteita, kun on vähän suurpiirteinen ohjelämpötilojen, pesuohjelmien ja värien lajittelemisen kanssa, ja pyykinpesuainettakin annostelee usein aika reippaalla otteella - näillä ei miehen omien vaatteiden kohdalla ole hirveesti väliä, mutta mulla on enemmän väriä päästäviä ja hienopestäviä vaatteita, ja lapsilla herkkä iho pesuainejäämille. Ja itse tykkään pyykkien lajittelusta ja pesusta, niin hoitakoon mies sitten mieluummin vaikka tiskejä, joiden kanssa touhuamisesta mä taas en pidä.

Mutta ei ole mun mies, eikä varmaan aloittajankaan, niin tyhmä etteikö oikeasti osais pyykkikonetta ohjeiden kanssa käyttää. Sellaseen on vaan helppo vedota, jos ei osaa tehdä jotain, eikä ole halua opetella.

Vierailija
8/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammin kuin minä :D tai vähintäänkin yhtä usein. Tiskikonetta/keittiön siisteyttäkin taitaa hoitaa ahkerammin... Ennen hoiti imuroinnin, nyt väljempien neliöiden myötä (kun imuroiminen on vaivattomampaa) olen minäkin sitä alkanut ajoittain hoitamaan...

Minä puolestani huolehdin suurimman osan järjestelystä ym, mistä mies ei niin välitä. Ei kuulema kuitenkaan tiedä minne mikäkin tavara "kuuluisi", pyykinpesu ja tiskien hoitaminen on selkeämpää :p

Vierailija
9/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 11:08"]

[/quote]

Meneekös teillä kaikki muutkin kotihommat näin - "imuroi sä kun mä en osaa, laita sä ruoka kun osaat paremmin". Tavallinen imbesilli on kyllä mies joka (muka) ei osais pyykkiä pestä, sellasen pitäis mun mielestä olla jossain hoidossa.

Vierailija
10/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ominut pyykinpesun omalle kontolleni. Tuskin mies osaisi laittaa pyykinpesukonetta päälle, kun ei ole tarvinnut harjoitella. Muita kotitöitä tekee kyllä ahkerasti.

Vierailija
11/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä miehellä tulisi mieleenkää laittaa pyykkejä koneeseen ja konetta päälle. Mutta eipä tuo iso homma minusta ole vaikka sen joudun tekemään :D Sillä mies kyllä voi heittää pyykit pesukoneesta kuivausrumpuun jos sattuu ohi menemään kun ohjelma on valmis. Ja voi ottaa pyykit kuivausrummustakin pois, enimmäkseen laittaa ne johonkin viilentymään ja minä sitten ne viikkaan, mutta kyllä sitä joskus saa yllättyäkin kun yllättää miehen viikkaamasta pyykkejä. Eihän niistä kovin kauniisti viikattuja tule, mutta en ole pilkunviilaaja. Mitä sitten jos sillon tällön on vaatteet vähän ruttusempia? Päälle kun vetää tai sängylle lakanat levittää niin siinähän ne nopeasti oikenevat. Ennemmin annan miehelle kehut hyvästä yrityksestä kuin alan kitisemään heti jos toinen yrittää auttaa :) Turha kait kitistä ettei mies tee mitään jos ei osaa pyytää ja sitten kun toinen tekee niin täytyy vain kitistä että tekee ihan väärin kun MINUN kodissani se tehdään näin. Voi mies parkaa. En ymmärrä miks pitää aina viilata pilkkua ja kaiken olla niinkuin itse haluaa.

Vierailija
12/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pesee, outoa jos ei pesisii.

Vierailija
13/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 11:40"]

Ennemmin annan miehelle kehut hyvästä yrityksestä kuin alan kitisemään heti jos toinen yrittää auttaa :) Turha kait kitistä ettei mies tee mitään jos ei osaa pyytää

[/quote]

Siis tää on ihan käsittämätöntä; miestä pitää pyytää tekemään, muuten se ei tee mitään? miksi ihmeessä kukaan nainen on tuollaisen kanssa?

Ja antaa miehelle kehut hyvästä yrityksestä, wtf? Vähän niinku taputtaa koiranpentua kun se oppii tulemaan luo? Palauttakaa tollaset tyypit äideillensä.

Vierailija
14/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesee. Tykkää oikein kokeilla kaikkia erikoisia pesuohjelmia. Minä pesen aina vaan sillä tavallisella 40 tai 60 asteen pesuohjelmalla. Mies ripustaa myös mielellään, mutta millä ihmeellä sen saisi ymmärtämään, että ne vaatteet täytyy ravistella ennen narulle laittoa? Se ei ymmärrä millään, että jos ne laittaa krympyssä narulle, ne myös kuivuvat krymppyyn, ja sellaisia vaatteita on inhaa laittaa päälle. Ei silitysraudallakaan oikene sitten enää kuivana.

Vierailija
15/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse oma mieheni (eli sinkkumies) ja kyllä pesen. Vieläpä käsin, kun ei ole varaa pyykkikoneeseen (en siis esim. kiikuta pyykkejä äitini luokse pestäviksi, kuten ylläolevista viesteistä ehkä voisi päätellä).

Vierailija
16/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan. Kyllä se kuitenkin aina huikkaa mua tai tytärtä apuun, kun pitää ohjelmaa valita. ;)

Usein hihittelenkin, että miten voi olla kodinkoneiden käyttö niin hankalaa ja sitten ylpeillään jollain ruohonleikkurilla tms. muka äijävekottimella.

Vierailija
17/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pese pyykkiä, ei varmaan edes oikein "osaa" (ikää hiukan päälle 40). Tai ainakaan ei osaa välttämättä valita oikeaa ohjelmaa eikä levittää pyykkiä kuivumaan. Kyllähän sen ois varmaan pakko pestä, jos olisin kauan pois kotoa enkä pyykkejä hoitaisi, mutta vaikeaa se tuntuu olevan. 

Pyykkikoneen käyttö ei sinänsä olisi varmaankaan ongelma, mutta jos mies pesee, siinä käy näin:

- pyykkikone on survottu ääriään myöten täyteen

- todennäköisesti pyykkilastissa on pelkästään hänen vaatteitaan, ei siis minun tai lapsen

- lämpötila on laitettu 60 kun oikeasti 40 riittäisi (tulee kuulemma puhtaampaa niin)

- pyykit "unohtuvat" pesun jälkeen koneeseen

- hän laittaa ne kuivausrumpuun, jolloin ne jäävät tosi ryppyiseksi tai

- hän levittää ne pyykkinarulle superhuonosti niin, että ne jäävät tosi ryppyiseksi

- kuivausrummusta tai pyykkinarulta ne eivät löydä kaappiin tietään koskaan, korkeintaan suoraan päälle

Tämän takia minä pyykkään meillä - nopeammin, ekologisemmin, tehokkaammin ja rypyttömämmin. 

Vierailija
18/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 11:08"]

Jos mä en laittais pyykkiä koneeseen ja konetta päälle, meidän perhe kulkisi alasti, kun ei ole puhtaita vaatteita. Suututtaa vaan, kun joka ainoa vapaahetki menee enemmän tai vähemmän pyykkihuollossa.

[/quote]

Mun mies ei pese pyykkiä, ei imuroi eikä pese lattioita tai vessaa. Minä en pese autoja, en vaihda niihin renkaita, en pilko polttopuita, en kolaa lunta. En vaihda valaisimiin lamppuja, en vaihda paristoja palovaroittimiin. En korjaa hajonneita laitteita.

Meillä työt on jaettu, sopii molemmille.

Vierailija
19/75 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kerran pitempään mökillä ja mies meni käväisemään välillä kotona. Annoin hänelle kaksi pussillista pyykkiä pestäväksi, toisessa mustia vaatteita ja toisessa kirjavia.

Soittaessani kysyin, että miten pyykinpesu onnistui. Hän sanoi, että ihan hyvin -viides koneellinen on menossa. Täh!Viides! Laittoi koneeseen vain pari vaatetta kerrallaan.

Vierailija
20/75 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pese. Ei varmaan edes oikein osaa. Minä teen meillä kaiken pyykkihuollon. Olispa jännä tietää, miten kauan se sinnittelisi pesemättä, jos minä olisin jotenkin estynyt hoitamasta asiaa. Poikamiehenä ollessa kuulemma meni todella kauan, eikä sillä ollut edes omaa pesukonetta silloin, vaan raahasi sitten jätesäkeittäin muualle pyykättäväksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän