Mitkä olivat tänään sinun oudoimpia länsimaisia ongelmiasi?
Kaikkialla ihmisillä ei ole sähköä, eikä puhdasta vettä. Lapset eivät saa käydä koulua ja tytöt joutuvat menemään naimisiin liian aikaisin vasten tahtoaan.
Laitetaan tähän pinoon niitä kaikkein oudoimpia ja turhimpia länsimaisia ongelmia, joita sinä olet vaikkapa tänään ja eilen kohdannut.
Itse harmittelin eilen kun karkkipussissa oli vain kolme lempikarkkiani. Muut olivat niitä huonompia.
Kommentit (147)
Mies oli ostanut appelsiineja eikä klementiinejä. Appelsiinit on ihan kamalia kuorittavia.
Ostin liikaa karkkia, enkä olisi jaksanut syödä niitä, mutta söin silti ja tuli paha olo.
Tympäisee, kun ei täällä meidän tuppukylässä ole tarpeeksi kivoja asuntoja myynnissä, että voisi mennä katsomaan. Kaikissa on joku vika: liian uusi, rumat kaakelit, sähkösauna, huono lähikoulu jne.
Netti pätki ja esikoinen vinkui kun ruuan seassa oli tummaa (no totta helkutissa pihveistä löytyy vähän tummaa jos ne paistaa pannulla). Niin ja ehdin kaupassa vinkua mielessäni, miksi minulla ei ollut varaa ostaa kuopukselle niitä kenkiä, jotka hän halusi. Noh, kengät sai kuitenkin.
Julkisten tilojen wc-tiloissa ei mahdu aina kääntymään kunnolla ilman, että pohje osuu pöntön reunaan.
Köyhemmissä maissa taas vähät siitä välitän ja suorastaan hykertelen onnesta jos wc:stä löytyy paperia sekä jonkinlainen seinäksi kutsuttava.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 01:05"]
Kaikkialla ihmisillä ei ole sähköä, eikä puhdasta vettä. Lapset eivät saa käydä koulua ja tytöt joutuvat menemään naimisiin liian aikaisin vasten tahtoaan.
Laitetaan tähän pinoon niitä kaikkein oudoimpia ja turhimpia länsimaisia ongelmia, joita sinä olet vaikkapa tänään ja eilen kohdannut.
Itse harmittelin eilen kun karkkipussissa oli vain kolme lempikarkkiani. Muut olivat niitä huonompia.
[/quote]
ihan yhtä aikaisin e pojat joutuvat naimisiin. pelle.
Jäljellä oli vain vaaleanpunaisia tuikkuja tunnelmavalaistuksen luomiseen, vaikka sisustus on muuten turkoosi, no vituttihan se...
Tänään mua ahdisti, kun en voinut ostaa ruokaa kaupasta. Pidin puuropäivän.
Mulla on kämppä, liesi ja puuroa. Eipä Nicaraguan köyhillä ole niitäkään juttuja.
Harmitti jokaviikkoinen imurointi, kun tilaa on niin paljon. Itsepähän on ostettu tämä 97-neliöinen huoneisto. Pienemmälläkin pärjäisi kaksistaan.
Lapsilla on liikaa leluja, joten viikkosiivous tympii senkin takia.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 01:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 01:05"]
[/quote]
ihan yhtä aikaisin e pojat joutuvat naimisiin. pelle.
[/quote]
Menee nyt ohi ap:n aiheen, mutta kyllä tytöt naitetaan usein kehitysmaissa aiemmin kuin pojat. Johtuu ihan siitä, että tyttöjen koskemattomuudella ennen avioliittoa on suurempi merkitys.
Voit lukea aiheesta lisää googlettamalla 'child marriage'
En löytänyt iltapuvun seuraksi sopivaa boleroa. Menen sitten silkkihuivi harteilla, kun en halua paljastaa juhlaillallisilla allejani.
Täytekeksiä avatessani täyte jakaantui molemmille keksinpuoliskoille. Jos se olisi jakaantunut vain toiseen keksinpuoliskoon, sen syöminen olisi ollut paljon nautinnollisempaa, koska olisi voinut syödä kaiken kerralla.
En osaa päättää, minkä hienoista asuistani laitan päälle vappubileisiin. Ja laitanko yo-lakin vai enkö laita.
Ei jaksais siivota paperipinoja tästä asunnosta ja talvivaatteet pitäisi pakata kellariin. Kuka tekis?
Alakerran vessassa ei ole kylppäriremontin jäljiltä vielä käsisuihkua joten joudun kävelemään portaat ylös yläkertaan alapesua varten.
Bussi ajoi ohi ja jouduin odottamaan seuraavaa 15 minuuttia.
Olen lihonut viime keväästä ja eilen käyttöön ottamani kevättakki puristi niin, että oli mukavampi kulkea takki auki.
Aurinko paistoi liikaa kännykkäni näyttöön niin en nähnyt kunnolla lukea Facebookia samalla kun kävelin bussipysäkiltä kotiin.
Tänä aamuna ärsytti kun netti ei toiminut muutaman minuutin ajan.
Tällä hetkellä ärsyttää kun mies haluaisi antaa synttärilahjani (useamman) jo nyt, vaikka synttärini ovat vasta ensi viikolla.
Pitäisi ehkä työntää pää pusikkoon ja hävetä hetki :D
Ilta-Sanomista luin, että EU-valtion ovat havainneet, että joillain kansalaisilla on ylimääräistä käyttämätöntä rahaa tileillään ja aikovat alkaa vaatimaan niitä rahoja valtiolle. Harmitti, kun ei itsellä moista tiliä ole, jonka nyt käyttöön ottaisi rahoineen. :(
Spotify ei toiminut kunnolla älypuhelimessa. Ärsytti ihan hirveästi. Koska olin yksin kotona, annoin periksi liskonaivojen impulssille ja heitin puhelimen lattialle niin, että kuoret ja akut vaan lenteli.
Nolointa kai on, että toi tuntui tosi hyvältä ja palkitsevalta. Huoh.
Olin siirtolapuutarhapalstalla kitkemässä, ja piti hakea viereisestä lammesta vettä yksi kannullinen kerrallaan.
En malta olla tunnustamatta että oikeasti se oli kyllä aivan mahtavaa.