Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksaisit aikuiselle lapsenvahdille

Vierailija
05.07.2020 |

, joka vahtii kummipoikaansa (7v) viiden päivän ajan. Vanhemmat lähtivät kesälomamatkalle kahdestaan, jälkikasvu minun luonani. Oletin saavani enemmän kuin 50 euroa viideksi päiväksi, meneehän tässä omasta kesälomastakin iso siivu. Olen 31.

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin kummityttöni 7 v luokseni mielellään ja maksaisin herkut ja huvitukset. En tartte palkaa.  Otinkin viime vuonna mukaan mökkilomalle. 

Vierailija
2/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin köyhä hoitaja, pyytäisin ruokarahat. Jos mulle ei sopisi, sanoisin että en ota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me on maksettu yhdelle paikalliselle suomalaisnaiselle 100 euroa illasta (n. klo 18-23/24), kun ollaan oltu ulkomailla reissussa ja lapsi siis mukana & tää nainen on vahtinut lasta sillä välin meidän hotellilla, kun me ollaan käyty konsertissa. Lapsi ollut iältään tuolloin 3,5v & 4,5v ja tosi helppo tapaus, ihan tämän hoitajankin mielestä eikä vain meidän mielestä. :-D

Että on toi 50e per viisi päivää aika pahasti alakanttiin mun mielestä... Jättivätkö edes käyttö-/ruokarahaa lisäksi?

Vierailija
4/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen ruokarahaa, toinen yhteisiin huvituksiin ja kolmas palkaksi olisi ihan minimi. Olettaen, että lähtökohtaisesti kummi haluaa siinä vahtimisen ohella viettää muutenkin aikaa lapsen kanssa.

Vierailija
5/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin kummityttöni 7 v luokseni mielellään ja maksaisin herkut ja huvitukset. En tartte palkaa.  Otinkin viime vuonna mukaan mökkilomalle. 

Kiva juttu, jos sulla on rahaa. Itse pätkätöissä ja surkealla palkalla. Päiväksi voisin minäkin ottaa ilman palkkaa, mutta nyt maksan viiden päivän ajalta kaiken. Mökkihän on ihan eri asia, me asumme Helsingissä.

Vierailija
6/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanpas:

5 (päivää) * 24 h = 120 h

Lastenhoitajan palkka on noin 12 € tunnilta, 2000 € / kk. Koska kyseessä on kummilapsi, voidaan hinta laskea pienemmäksi. Toisaalta työstä 1/3 on yötyötä, joka kompensoi alennusta, tuntipalkka sovittakoon tasan 10 € / h tuttujen kesken.

Jos laskutat palkan, niin lisätään päälle työnantajan sivukulut, noin 30 % sekä alv 24 %. 

Saadaan: 120*10*1,30*1,24 = 1934,40 € laskulla, jos ei huomioida mahdollisia päivärahoja tai matkakuluja.

Palkkana suoritettuna brt 1200 €. Tähän vielä tietenkin lomakorvaus, noin 12 %.

Niin ja työstä aiheutuvat kulut, eli mahdolliset ruokaostokset lapselle, leffaliput ja sen sellaiset. 

Vierailija
7/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista on sovittava etukäteen. Jälkikäteen on turha marista.

Vierailija
8/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi korvausta, jos itse olen ollut suostuvainen asiaan alunperin. Korvaus olisi paikallaan, jos minua on vartavasten pyydetty tai jos minulla olisi ollut muita suunnitelmia kyseiselle ajalle. Riippuu millainen suhde on lapseen ja tämän vanhempiin.

Meillä on aikoinaan ennen omia lapsia ollut sukulaislapsia lomailemassa. Korvauksesta ei ole koskaan ollut edes puhetta. Ehkä tuossa on ajateltu korvata vain lapsen ruokakuluja.

Vierailija
9/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille mentiin junalla ja ostin vielä junaliputkin. Kyllä. 

Ja kun sulla ei ole varaa - sano se seuraavalla kerralla ihan ääneen ja etukäteen. 

Vierailija
10/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä kympillä per päivä saat ruuat  - nuudelia ja makaronia kehiin. Ja vähän jäätelöä yms. 

Vierailija
11/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva juttu, jos sulla on rahaa. Itse pätkätöissä ja surkealla palkalla. Päiväksi voisin minäkin ottaa ilman palkkaa, mutta nyt maksan viiden päivän ajalta kaiken. Mökkihän on ihan eri asia, me asumme Helsingissä.

Tämä siis ap. Saahan tolla 50 eurolla ne viiden päivän ruuat just ja just, mutta ei sillä mitään herkkuja enää saa. Olisi kiva jos olisi rahaa tehdäkin jotain yhdessä, saati sitten että puoli-ilmaista lastenhoitoapua käytetään sillä verukkeella, että on kummilapsi. Minulla ei ole lapsia, enkä ole kovin lapsirakas.

Ap

Vierailija
12/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sovitte kun he varasivat matkan? MIssä vaiheessa ja miten sanoit, että otat hoitoon? Pyysitkö palkkaa? Puhuttiinko, että tarvitset palkkaa? 

Vierailija
13/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sitten juupeli, että EI en ota hoitoon. Älä ole tossu. 

Vierailija
14/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista on sovittava etukäteen. Jälkikäteen on turha marista.

"Jätetään kyllä reilusti käyttörahaa teille" sanoi äiti kun pyysi minua hoitajaksi.

Oma heikko taloudellinen tilanteeni on tiedossa.

Vanhempien kanssa huonot välit, ovat alkoholisteja.

Vierailija
15/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En penniäkään, jos oot kummi.

Ulkopuoliselle kympin tunti on hyvä.

Vierailija
16/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ilmaisjuttuihin mitä nyt löydät. 

Vierailija
17/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En penniäkään, jos oot kummi.

Ulkopuoliselle kympin tunti on hyvä.

Siis palkkaa. Kulurahat erikseen.

Vierailija
18/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi suostunut noin moneksi päiväksi lasta vahtimaan! Saamasi rahallinen korvaus on naurettava. 50e olisin ottanut yhdestä vuorokaudesta. No, älä suostu toista kertaa.

Vierailija
19/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla sovit etukäteen mikä on reilusti. Euromäärä. 

Vierailija
20/123 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kummina, että jos itse kutsun lapsen kylään, tarjoan kaiken. Silloin myös päätän, kuinka pitkästä vierailusta on kyse. Jos vanhemmat pyytävät minua tietyksi ajaksi lapsenvahdiksi, kyllä silloin pitää jo saada kohtuullinen korvaus, vaikka mitään kovin suuria summia en kehtaisikaan ottaa vastaan. Näin lapsettomana se viisi päivää alkaa jo tuntua työltä, kun kuitenkin yrittää koko ajan keskittyä lapsen kanssa touhuamiseen.