Miksi hesalaisia ärsyttää, jos sanoo Hesaa Hesaksi?
Sauli on Sale ja Ritva on Ritu sekä Helsinki on Hesa.
Kommentit (47)
Entäs Hese? Mää olin ihan pihalla kun kaverit sano, että nähdään Heses sit. Noo mää Vartosin rautatieasemalla ja ei niitä näkynyt. Soitin ja nauroivat olevansa jossain burgerilla.
En minä vieläkään tiedä missä ne oli, mutta juna Kouvolaan onneksi tuli pian.
Stadin Gimma kirjoitti:
Helsinki on Stadi. Piste.
Katajanokka = Skatta
Esplsnadi = Espa
Lauttasaari = Laru
Pihlajamäki = Pihlis
Kannelmäki = Kantsu
Jakomäki = Jakis
Meilahti = Meikku
Munkkiniemi = Munkka
Mannerheimintie = Mansku
Hakaniemi = Hakis
Punavuori = Rööperi
Töölö = Tölikkä
Itäkeskus = Itis
Taksi löytää perille, kun käytät stagin slangia.
Voi kuule, likka! Mie tuun omalla aatolla tahi ajjaa hurrautan Onnikalla, silloin kun Hesan reissulle tarvii lähtiä ryttyyttämmään. Jos tarvihtee sukkuloija vyöhykkeillä niin linikalla tai raitsikalla.
Emmiekään vaaji sinnuu miun murrettain haastoomaan, joten pistähän summu supummalle. Sun stadi nyt sattuu olemaan enemmistölle Hesa.
Se on hesa vain pöndeille.
Miksi teitä ärsyttää kun stadilaiset naureskelee lehmänpaskan hajullenne?
Kyllä mieheni, stadissa syntynyt ( ja vanhempansa myös) sasoo Hesa. Minä muualta tullut sanon stadi.
Hese - Helsinki
Heseri - Helsingin sanomat
Hesa - Hesburger
Hesari - Mikä vain Hesburgerin hampurilainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja Lappeenranta on Lapa, Seinäjoki Senä, Kuusamo on Kusa, Jyväskylä Jykä.
Varmaan tykkäisivät, kun ulkopaikkakuntalainen tulee nimittelemään.
Usko tai älä, niin olen kuullut paljasjalkasen hesalaisen sanovan Hesaa Hesaksi...
Paljasjalkaisena stadilaisena mäkin kutsun joskus Helsinkiä Hesaksi. Omaa kotikaupunkiaan saa kutsua ihan millä nimellä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Terveempi haju se on ku stadilaisten kemikaalikuorma.
Vain stadilainen on noin luonnosta vieraantunut. Korkeasaari ainoa luontokokemus..
Missään nää niin harmaita naamoja ku Hesassa. Terve puna poskilla on vain unelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain stadilainen on noin luonnosta vieraantunut. Korkeasaari ainoa luontokokemus..
Missään nää niin harmaita naamoja ku Hesassa. Terve puna poskilla on vain unelma.
Sitten kun tulet tänne inhomamaasi kaupunkiin niin muista seisoa rullaportaissa oikealla puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään nää niin harmaita naamoja ku Hesassa. Terve puna poskilla on vain unelma.Sitten kun tulet tänne inhomamaasi kaupunkiin niin muista seisoa rullaportaissa oikealla puolella.
Kuka sanoi, että inhoan Hesaa? Totesin vaan faktoja. Eikä Hesa oo maailman ainoa mesta, missä rullaportaissa seisotaan oikealla. Ehket vaan ole juuri reissannut maailmalla, kun et tuotakaan tiedä?
Stadin Gimma kirjoitti:
Helsinki on Stadi. Piste.
Katajanokka = Skatta
Esplsnadi = Espa
Lauttasaari = Laru
Pihlajamäki = Pihlis
Kannelmäki = Kantsu
Jakomäki = Jakis
Meilahti = Meikku
Munkkiniemi = Munkka
Mannerheimintie = Mansku
Hakaniemi = Hakis
Punavuori = Rööperi
Töölö = Tölikkä
Itäkeskus = Itis
Taksi löytää perille, kun käytät stagin slangia.
Nuo ruotsin kielestä tulleet nimet on niin noloja.
Taksinkuljettajat löytää perille kyllä ihan oikeilla nimilläkin. Mieluusti ihan katuosoitteella tai muulla tarkalla nimellä kuten vaikka Katajanokan terminaali.
Kummallisempaa on käyttää koko muusta Suomesta nimeä Lande.
Vain hesalainen pohtii elämän tärkeitä kysymyksiä millä ruottalaisella nimellä heitä pitäisi kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Mä kans vähän ihmettelen, että mikä siinä nyt on niin kauheeta, että sanon Tamperetta Tampiolaksi. Parashan minä olen sen täältä ulkopuolelta nimeämään.
Ai, mä kutsun Tamperetta Tohlopiksi, sopii jotenkin niin manselaiseen luonteeseen, noin yleisesti ottaen.
Toki löytyy Tampereelta ihan fiksua ja hauskaakin porukkaa, mutta nekin on yleensä muuttaneet savosta tai karjalasta. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kans vähän ihmettelen, että mikä siinä nyt on niin kauheeta, että sanon Tamperetta Tampiolaksi. Parashan minä olen sen täältä ulkopuolelta nimeämään.
Ai, mä kutsun Tamperetta Tohlopiksi, sopii jotenkin niin manselaiseen luonteeseen, noin yleisesti ottaen.
Toki löytyy Tampereelta ihan fiksua ja hauskaakin porukkaa, mutta nekin on yleensä muuttaneet savosta tai karjalasta. ;-)
(Siis Savosta tai Karjalasta, ettei joku taas pääse sanomaan.)
Lähi-idäksi voi alkaa kutsua jo koko Heseä. On pikkuisen muuttunut 10 vuodessa kun olen ollut pois. Katselen jatkossa kämppää muualta kun ei kiinnosta. Onneks idiootit maksavat pienestä kolmiosta keskustassa hyvän omakotitalon verran.
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida tamperelaisia heilauttaa sun harmituksesta syntynyt nimityksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti sulle putoo postiluukusta Hesari ja oot kävellyt Hesaria pitkin...
Jyväskylää sanotaan jo Jyskäläksi, Jykyläksi, Jyppiläksi ja J-towniksi.Jypinkylä jäi vielä
tai Nykäskylä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko tai älä, niin olen kuullut paljasjalkasen hesalaisen sanovan Hesaa Hesaksi...
Tuosta tunnistaa oikean helsinkiläisen. Identiteettilarppaukselle ei ole enää tarvetta, kun suku on asunut Helsingissä monta sukupolvea.
Joo, itse en välitä fiduakaan. Sitä paitsi eihän ne junantuomat muuten ymmärrä, ellei niille puhu niiden kieltä.
Hesa on vanhaa stadin slangia.