Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei anna minun ajoittain rintaruokkia lastani

Vierailija
26.04.2013 |

Esimerkiksi eilen illalla ja tänään aamulla en saanut rintaruokkia 6kk:n ikäistä vauvaamme, sillä yöllä lapsi ei heti ottanut kunnon otetta rinnasta noin minuutin kuluessa ja aamulla hän alkoi kääntyillä vatsalleen sekä itki hieman (noin parinkymmenen sekunnin ajan). Mies tuumasi, että "eihän tuosta mitään tule" ja meni täyttämään korvikkeella tuttipullon. Vauva oli sillä välin saanut otteen ja alkanut imeä maitoa rinnasta, mutta mies käski irroittamaan vauvan siitä sekä änkesi siihen antamaan korviketta. Sitten kuitenkaan hän ei itsekään ole täydellinen, vaan esim. joskus alkaa samalla katsella tv:tä, joten ei seuraa lapsen syömistä (joskus lapsi imee hetken pelkkää ilmaa pullosta hänen syöttäessään, jos maito ehtii loppua). En ymmärrä, miksi mies on niin kärsimätön ja äkkipikainen. En jaksaisi tällaista enää. En pysty sanomaan täysin vastaankaan, sillä hän osaa olla ilkeä minua kohtaan, jos en tottele.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi...

Vierailija
2/13 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään pysty kuvittelemaan tilannetta, jossa mieheni pystyisi määräämään rintaruokinnan tahdin..? Teillä on jotain vakavia ongelmia suhteessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tottele miestä! Sinä olet aikuinen ja äiti, sinä päätät. Ennustan ja suosittelen avioeroa välittömästi ja tämän kirjan lukemista:

Why Does He Do That:
Inside the Minds of Angry and Controlling Men

Lundy Bancroft
145 Arvostelut
BERKLEY Publishing Group, 1.9.2003 - 408 sivua

In this book, domestic violence expert Lundy Bancroft uses his perspective as a therapist for abusive and controlling men to help women, their children, and other family members who have been touched by abuse understand why abusers behave the way they do and what can be done about it. Bancroft teaches women how to survive and improve an abusive relationship; how to determine how dangerous an abuser is and when it is impossible to rectify a situation; and how to get out of a relationship safely. Bancroft identifies nine types of abusive men, addressing different styles, from the physical batterer to the strictly verbal abuser. He dispels the pervasive societal myths surrounding abuse, exposing common excuses used by abusers, such as having experienced an abusive childhood or substance addiction. Bancroft answers commonly asked questions, such as what warning signs of abuse to look for early in a relationship; what is and isn't abusive behavior; how to know if a woman and her children are in danger; and how to tell when a man is really changing.

Vierailija
4/13 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää provo?

Jos minun mieheni olisi tullut repimään vauvaa irti rinnastani, niin olisin sanonut, että nyt painut vittuun siitä ja sen jälkeen olisin ottanut eron.

Ap, oletko jotenkin vajaa vai miksi annat itseäsi kohdeltavan noin?

Vierailija
5/13 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 13:18"]

Onks tää provo?

Jos minun mieheni olisi tullut repimään vauvaa irti rinnastani, niin olisin sanonut, että nyt painut vittuun siitä ja sen jälkeen olisin ottanut eron.

Ap, oletko jotenkin vajaa vai miksi annat itseäsi kohdeltavan noin?

[/quote]

Samaa minäkin ihmettelin. Että suostuuko joku aikuinen ihminen noin komenneltavaksi kuin pikkulapsi? Siihen että joutuu TOTTELEMAAN miehen KÄSKYJÄ omassa kodissaan? Ja että aina vaan alistuu koska mies on ilkeä jos ei tottele. 

Toivon todella että tämä on provo. Jos ei ole, niin ap:n pitää nopeasti kasvattaa itselleen selkäranka. 

Vierailija
6/13 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olsikos kunnon keskustelun paikka. Muuten teillä tulee suuria ongelmia kasvatuksen kanssa jos olette jo vauvan syöttämisestä noin eri linjoilla. Mitä sitten vaikka onkin ilkeä sulle, sun pitää ajatella lapsesi parasta ja jos oikeesti pelkäät miestäsi niin ehkä on parempi että lähtisitte eri suuntiin ja hommaisit tasa-arvoisen suhteen jossa ei tarvitse pelätä.

nythän sä oot ihan tossun alla.

Vierailija
7/13 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kakkosta. Eihän mies voi OLLA ANTAMATTA sinun rintaruokkia lasta!

Teillä on todellakin edessänne kivinen tie, jos nyt jo sylivauvan kohdalla kiistelette ja olette eri mieltä "kasvatuksesta", ette pysty puhumaan asiasta ja toimimaan yhdessä lapsen parhaaksi. Lisäksi se, että pelkäät miehesi reaktiota ja sinuun kohdistuvaa toimintaa, on todella huolestuttavaa! Vauvan hoitamisen pitäisi olla yhteispeliä ja toinen toisensa tukemista, ei kiistelyä ja ilkeilyä - kuten nyt ei parisuhteen muutenkaan.

Vakava keskustelu miehen kanssa nyt heti  - ja ehkä jotain perheen ulkopuolista apua komunikaatioon ja lapsen kanssa toimimiseen (esim. perheneuvola)!

Vierailija
8/13 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Teini? Soita neuvolaan ja kerro tilanne ja sitten aika mihin mieskin tulee paikalle. Kerrot terveyenhoitajan kanssa miten homma menee. Jos et tätä uskalla tehdä, liitto on sairas ja lähde kävelemään heti.

Vierailija
9/13 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-kuukautinen voi hyvin syödä muutakin kuin äidinmaitoa.

Ei ole kuitenkaan mitään järkeä siinä että mies tunkee väliin silloin kun sinä syötät lasta.

Enemmän järkeä on siinä että lähdet pitämään hauskaa iltaa kavereiden kanssa ja mies _silloin_ syöttää lasta.

Vierailija
10/13 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiien miten määräileviä jotkut on. Mun miehellä on siihen taipumusta ja mä olen joskus ollutkin hirveä tossu, että tiien sen asetelman hyvin. Mutta onneksi elämä on antanut itseluottamusta ja tässä suhteessa en siihen enää ole suostunut. Mä oon tehnyt selväksi, et oon aikuinen nainen ja teen miten haluan. Varsinkaan imetysasioihin mies ei saanut puuttua. Yritti jotain mutista vastaan, kun imetin aika pitkään. Sanoin, että oot sä aikuinen mies noin mustasukkainen lapselle sen tissiajasta, niin meni ihan hiljaiseksi. Lapsi on nyt 1v 3 kk ja vieläkin joskus haluaa tissille, mut mies ei enää sano mitään. Puolusta itseäsi! Älä kuuntele ilkeyksiä! Mun mies ainakin oppi kunnioittamaan mua, mutta onkin perusluonteeltaan kiltti, tykkää vain määräillä ihmisiä välillä. Toivottavasti onnistut.

Vierailija
11/13 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 08:47"]

6-kuukautinen voi hyvin syödä muutakin kuin äidinmaitoa.

Ei ole kuitenkaan mitään järkeä siinä että mies tunkee väliin silloin kun sinä syötät lasta.

Enemmän järkeä on siinä että lähdet pitämään hauskaa iltaa kavereiden kanssa ja mies _silloin_ syöttää lasta.

[/quote]

Ei tässä nyt ole kyse tuosta VAAN siitä kuinka mies nonseleeraa AP:tä:"eihän tuosta mitään tule". Kyllä vauva voi syödä muutakin, mutt jos Ap haluaa imettää ei siihen miehen tulisi puuttua. Enpä itse ole kokenut tärkeäksi lähteä bailaamaan, kun kotona on 6 kk vauva.

Vierailija
12/13 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma itsetunto kuntoon! Tosin kerran ootte yhteen päätyny todennäköisesti miehes on hakenutkin sun sorttista narussa vedeltävää, eikä tuu sietämään mitään itsenäistymisyrityksiä. Tämän kaltaiset ukot viuhauttaa joskus nyrkkejään, jos nainen ei muuten ymmärrä paikkaansa. Tosin ei kaikki, en hauku sun miestäsi naistenhakkaajaksi. Mutta samantapaista määräilyä ja toisen itsetunnon latistamista on näillä hakkaajilla. Toinen ei ole mitään, eikä toisella ole oikeutta omiin mielipiteisiinsä.

Vierailija
13/13 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos en tottele"

Mietipä ap sitä. Pitääkö sun TOTELLA sun miestäsi ? Se kertoo teidän parisuhteenne asetelmasta.