Parhaat irtokarkit?
Veikkaisin että tämä aihe on täällä miljoonaan kertaan keskusteltu mutta mitäs siitä.
Eli mitkä on ne parhaat irtsarit? En normaalisti juurikaan syö karkkia ja eilen yhtäkkiä iski aivan hillitön karkinhimo eli huomenna on Makuuniin mentävä ostoksille.
Mulle pitää olla
-Salmixeja
-Hedelmätutteja
-Kolapulloja, sekä kirpeitä että tavallisia
-Kovia omppuruuveja (ennen oli päärynänkin makuisina, ne oli parhaita)
-Kirpeitä kiinalaisia, vain pinkkejä ja oransseja
-Hedelmänaperoita
-Paistettuja munia
Nuo on ne himotukset, pussiin kyllä uppoaa varmaan muutakin. Mitä teillä? Syöttekö karkkia?
Kommentit (25)
Karkkikadulla? Sori en tajunnut :)
-Ap
K-kauppojen karkit = Karkkikatu
S-kaupoissa ne taitaa olla Makumaailma tms.
Mä tykkään niistä sellaisista salmiakeista, jotka on suunnikkaan tai vinon neliön muotoisia ja ruudukko päällä. En tiedä nimeä.
Sieniä pitää myös olla.
Makuunista saa Rollo toffeita, myös mustia. Niitä ehdottomasti.
Jugurttipähkinät ja jugurttibanaanilastut.
Tykkään myös niistä he-ma-pa sekoituksen näköisistä jutuista.
Ai, asioin karkkibisneksissä vain Makuunissa. Sen verran hifisti olen niitä harvoin ostavana etten luota noiden kauppaketjujen valikoimaan tai ylläpitoon (purkit näyttävät usein likaisilta ja karsut kuivahtaneilta).
Jaa, no täältä samasta varastosta ne lähtee ihan mihin tahansa, Makuuniin tai Prismaan.
Itse syödään ne jotka ei voi lähtee kuluttajalle =)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 15:04"]
Tykkään myös niistä he-ma-pa sekoituksen näköisistä jutuista.
[/quote]
:D Ne on just nuo minunkin Hedelmänaperot, mutta he-ma-pa on kyllä paljon osuvampi nimi niille!
-Ap, ja muuten 6 oli myös ap
Ja nyt sit iski kauhea karkin himo... Mietin tässä, pitäiskö kurvata itsekin MAkuunin kautta.
t. 5
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 15:06"]
Jaa, no täältä samasta varastosta ne lähtee ihan mihin tahansa, Makuuniin tai Prismaan.
Itse syödään ne jotka ei voi lähtee kuluttajalle =)
[/quote]
Niin mä tarkoitinkin sitä jälleenmyyjän ylläpitoa karkkiosastolla :) Itse oon entinen Makuunin myyjä niin tiedän mitä kaikkea siihen karkkirumbaan tarvitaan että karkit pysyy purkeissa hyvinä ja puhtaina. Veikkaisin että monessa ruokakaupassa ei ole resursseja sellaiseen päivittäiseen ylläpitoon.
En siis tarkoittanut mitenkään dissata valmistajaa tai tavarantoimittajaa! Enkä myöskään marketteja henkilökuntineen, satun vaan itse tykkäämään Makuunin tavasta jynssätä purkkeja päivittäin. Eihän se tietenkään välttämätöntä ole, mutta ostajana valitsen näin.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 15:09"]
Ja nyt sit iski kauhea karkin himo... Mietin tässä, pitäiskö kurvata itsekin MAkuunin kautta.
t. 5
[/quote]
Mäkin aloin miettimään, pystynkö odottamaan edes huomiseen :D Onneksi sataa sen verran paljon vettä ulkona että taidan pystyä hillitsemään itseni vielä hetken aikaa.
Niin ja Susupaloja pitää saada kans! Ja Amerikan pastilleja.
-Ap
Meillä ainakin irtokarkkien huollon ym. hoitaa ihan kyseisen karkkikonseptin oma työntekijä.
Mä oon ihastunut monen vuoden jälkeen chewitseihin kun palaivat irtokarkkilooreihin.
Ah, lempiaiheeni. Karkkikatu voittaa Candykingin mennen tullen. Karkkikadulla tulee pussiin aina mustia rolloja, sirkusaakkosia, kuningasleijonia, pandan suklaacrispejä, kirpeitä kolapulloja, väyrysen päitä... Makuunikin on jees, mutta kallis. Siellä edellä mainittujen isäksi myös sekopäitä (lempparikarkkini), stydipippureita, peacelätkiä, maoamien sitkeämpiä versioita... Kylläpä rupesi tekemään mieli.
Vanhoista tulee mieleen Enter-karkit, olivat muistaakseni päärynäsalmiakkia tms. Nam.
Esanssiapinoita jos on, niin niitä salmiakin sekaan, semmosia pieniä punaisia!
Makuunista ehdottomasti "ritari ässän autoja" ja haribon mustia tutteja! Sitten Chewitsejä :9
Nyt törmäsin ihastuksekseni Kompassitorin karkkikaupan laarissa niihin toffeepalloihin makuina vesimeloni ja vadelma. Voo, sitä ihanaa esanssien tanssia suussani!
Joo kyllä jos karkkia syödään niin esanssia on oltava! Yksi himotus mulla on ne sinipunaiset kirpeät pullot, jotka ei ole luontaisia aineita nähneetkään!
-Ap
Joo, ne pullot on ihanan kirpeitä. T. 13
Mies toi mulle puoli vuotta sitten semmosia isoja TOSI kirpeitä pastellinvärisiä luita, en tiedä yhtään mistä ne oli ja Makuunissa ei ole näkynyt. Osaiskohan kukaan vinkata mistä niitä vois ettiä?
Olivat niin kirpeitä että silmät meni kieroon syödessä, mahtavia siis!
-Ap
Suklaa toffee kukka ja valkosuklaa toffee kukka vihreät kuulat ja vesimelonin makuiset irtokarkit
Pääkallot salmiakki. Ennen sai merenneitoja(haisi ammoniakille) ja vampireita maistui tulsille. Kissanpäitä sai kanssa viidellä pennillä kiskalta.
Melko uudet suklaapallot, joiden sisällä on lakritsia ja pinnalla salmiakkijauhetta ovat hyviä. Herne-maissi-paprikalta näyttävästä hedelmäraesekoituksesta tykkään myös sekä salmiakkipääkalloista. Fudgejakin otan aina pari silloin harvoin kun ostan irtokarkkeja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Lakritsifudget.
Ap taitaa käydä vaan Karkkikadulla?