Työpaikan kahvipakettihelvetti
Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi ämmä keittää täyden pannullisen kahvia klo 12. Kukaan muu ei sitä siihen aikaan juo vaan myöhemmin iltapäiväkahvit. Akalle on sanottu että keittää vaan itselleen, mutta ei mene perille. No pilalle mennyttä töhnää ei sitten kukaan juo vaan se kaadetaan pois ja keitetään tuoreet kahvit.
Meillä kanssa moni keittää aina täyden pannun, oli töissä vielä/enää ketään tai ei. Sitten sitä heitetään viemäriin ja vaaditaan tuomaan lisää kahvia kun taas on loppu. Juu en tuo. Vien omat kahvit minäkin.
Omaa mokkaa kirjoitti:
Eikä maksa HUS.
Meille ainakin maksaa.
Ihan hämmästyneenä luen näitä kahviongelmia. Meillä firma tarjoaa kahvin, yleensä minä keitän aamukahvin, kun tuppaan olemaan ensimmäinen toimistolla. Joku muu sitten pesee pannun. Ei tulisi mieleenkään voivotella, että se pari minuuttia olisi joku hirveä työ. Siinähän sitä saa aivot käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä firma ostaa kahvipaketit, mutta työntekijät toki itse keittää ja siivoaa jäljet. Sitten on se joku ylikiltti ihminen, joka keittää aina kahvit ja putsaa pannut, mutta kun hän on lomalla tai muuten poissa, muut kahvinjuojat valittaa kuinka kukaan ei keitä kahvia. Kahvipöydässä aletaan urputtaa, että voi ei jouduin ITSE keittämään jo TOISEN KERRAN kun EI KUKAAN täällä muuten keitä kahvia. Sit keksitään, että lähimpänä keittiötä istuvien pitäisi joutessaan keitellä kahvia ja pestä pannut, vaikka eivät edes itse juo sitä.
Samaan törmännyt. Jos tulet aikaisin, keität kahvit. Vähät siitä ettet itse käytä ja seuraava tulee kolme minuuttia sun jälkeen. Joskus itsekin istunut kahvihuoneen lähellä. Useampi kävi ihan pokkana ehdottamassa että voisin pitää kahvipannua silmällä ja laittaa uutta tulemaan kun kahvi loppuu. Tein villin vastaehdotuksen: entäs jos se joka ottaa pannut tyhjäksi keittää lisää. Voinhan mä kahvit keittää ja päivystää pannua jos työnantaja siitä haluaa useamman tonnin kuussa maksaa. Halvemmaksi joku toimistoapulainen tulisi ja silti joku pitäisi palkata tekemään mun hommat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hämmästyneenä luen näitä kahviongelmia. Meillä firma tarjoaa kahvin, yleensä minä keitän aamukahvin, kun tuppaan olemaan ensimmäinen toimistolla. Joku muu sitten pesee pannun. Ei tulisi mieleenkään voivotella, että se pari minuuttia olisi joku hirveä työ. Siinähän sitä saa aivot käyntiin.
Työt ovat erilaisia. Minä olen töissä päiväkodissa, eikä puhettakaan että voisin tuosta vaan irrottautua ryhmästä johonkin kahvinkeittoon! Jos sellainen onni joskus potkaisisi, kävisin vaihtamassa nopeasti tenan.
Kuulun työpaikan kahviporukkaan. Ikinä ei ole kellään ollut moittimista. Meitä on 30 naista. Takana 10 vuotta töitä.
Meillä kahvinkeitto ei ole työaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.
S-ryhmä ei maksa
Riippuu sitten varmaan toimipaikasta, mutta kyllä ainakin omalla S-ryhmän työpaikalla saa kahvit, kahvimaidot, teet ja joskus jopa leivät/ajankohtaiset herkut ihan työnantajan tarjoamana.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella on lähes puoli miljoonaa työntekijää.
Olisi melkoinen kustannus kaupungeille, kunnille ja valtiolle kustantaa kaikkien noiden työntekijöiden kahvit kaksi kertaa päivässä seitsemänä päivänä viikossa läpi vuoden.
Pelastus-palolaitokset ovat auki ympäri vuorokauden samoin sairaalat, vesilaitokset sun muut, joten kahvia kuluu myös yöaikaan.
Täysin ymmärettävää ettei valtion ja kuntien rahat riitä ilmaiseen kahvitukseen.
Eipä ainakaan KVTES:ssä ole kuin yksi kahvitauko päivässä, heti tuli selvää säästöä laskelmaasi!
Onneksi juon vain teetä, jonka tuon ja keitän itse. Hermo meinaa mennä pelkästään työpaikan kahvisekoilun sivusta seuraamiseen.
Toinen jatkuvan draaman aihe on tiskikoneen täyttö ja tyhjennys. Nykyään pesen käsin käyttämäni astiat, kuivaan ja laitan paikoilleen heti. Voin siis hyvällä omallatunnolla jättäytyä syrjään tiskikonejupakasta. Toki jos on yhteisiä kakkukahveja tms osallistun täyttämiseen ja tyhjentämiseen.
Juhlamokkaa on myös tumma paahtona ja se on hyvää. Monia kalliita merkkejä olen kokeillut, eikä sen voittajaa ole löytynyt.
Kuulostaa ärsyttävältä. Itselleni on sattunut hyvä tuuri, kun missään työpaikassa ei ole ollut ongelmia kahvin kanssa. Kahvihuoneen pöytäkin notkuu herkkuja. Itse kyllä kustannamme kahvit ja herkut.
Meillä on töissä delonghi. Aluksi oltiin kaikki siitä innoissaan, mutta nyt on käynyt niin, että minä olen ainoa joka sitä viitsii pestä ja huoltaa. Ja siis ei nämä toimenpiteet kiinnosta minua ollenkaan, mutta en kykene juomaan paskaisella koneella tehtyä kahvia. Olen yrittänyt saada jonkinlaista kiertoa koneen pesuun, mutta muita ei tunnu paskaisuus niin vaivaavan.
Vierailija kirjoitti:
Toinen jatkuvan draaman aihe on tiskikoneen täyttö ja tyhjennys. Nykyään pesen käsin käyttämäni astiat, kuivaan ja laitan paikoilleen heti. Voin siis hyvällä omallatunnolla jättäytyä syrjään tiskikonejupakasta. Toki jos on yhteisiä kakkukahveja tms osallistun täyttämiseen ja tyhjentämiseen.
Meidän esimiehellä ei muuta tekemistä tunnu olevan, kun tiskikoneen käytön kyttääminen ja siitä huutaminen viikkopalavereissa. Esimiehen ollessa lomalla, kas kummaa kellään ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella on lähes puoli miljoonaa työntekijää.
Olisi melkoinen kustannus kaupungeille, kunnille ja valtiolle kustantaa kaikkien noiden työntekijöiden kahvit kaksi kertaa päivässä seitsemänä päivänä viikossa läpi vuoden.
Pelastus-palolaitokset ovat auki ympäri vuorokauden samoin sairaalat, vesilaitokset sun muut, joten kahvia kuluu myös yöaikaan.
Täysin ymmärettävää ettei valtion ja kuntien rahat riitä ilmaiseen kahvitukseen.
Eipä ainakaan KVTES:ssä ole kuin yksi kahvitauko päivässä, heti tuli selvää säästöä laskelmaasi!
Meillä juodaan kahvit lounaallakin. Kyllä pidetään usein ylimääräinen tauko, kun lounastauko jää lyhyeksi. Hoitoalalla olen.
Itseäni ärsyttää se, kun kukaan ei viitsi keittää kahvia,vaikka niitä kahvipaketteja on kaappi täynnä. Minä keittelin pitkään kahvit, kun tykkään juoda sitä. Pannu kyllä tyhjeni nopeasti. Kukaan muu ei koskaan keittänyt. Lopetin keittelyn, toin termarissa oman kahvin. Nykyään pannu on yleensä kylmänä, joku joskus naama vääränä keittelee kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Meillä firma tarjoaa kahvit, mutta ongelmat ne on meilläkin: Väärää merkkiä, liian vahvaa keitetty, liian laihaa, liian aikaisin laitettu keitin päälle niin on palanutta, jne. 😂
Silloin on varmaankin viisainta, että nämä nirsoilijat ottavat vastuulleen keittää kahvit koko porukalle. Tulee taatusti oikean vahvuista ja oikeaan aikaan keitettyä. Jos ei kelpaa toisten keittämä, niin aina voi keittää myös itse mielestään.
Minä en kyllä kuuntelisi tuollaista kitinää päivääkään. Keittäisin vain itselleni ja niille joille kelpaa kahvi kuin kahvi, kehottaisin kitisijää keittämään kahvit itselleen vaikka sekuntikellon ja grammavaa'an kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.
S-ryhmä ei maksa
Riippuu sitten varmaan toimipaikasta, mutta kyllä ainakin omalla S-ryhmän työpaikalla saa kahvit, kahvimaidot, teet ja joskus jopa leivät/ajankohtaiset herkut ihan työnantajan tarjoamana.
Ylipäänsä hölmöä puhua yleisesti S-ryhmästä, kun se koostuu useista osuuskunnista, joiden käytännöt voivat vaihdella keskenään.
Eikö ole olemassa sellaisia autisteille sopivia työpaikkoja joissa keskitytään työntekoon eikä kahvipakettidraamailuun? Kuka tuollaista muka kestää? Eikö työpaikalla saa eristäytyä päiväkausiksi piiloon jonnekin komeroon tekemään töitään?
Juhla mokka on pahaa
No, itse lopetin tästä syystä kahvinjuonnin töissä kokonaan. En juo kahvia, en vie pakettia. En pahaa, en hyvää.