Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan kahvipakettihelvetti

Vierailija
04.07.2020 |

Meillä töissä on ollut tapana, että kahvia keitetään pari kertaa päivässä ja jokainen tuo kuussa kahvipaketin. Itse juon kahvia kerran päivässä töissä. Aina on kahvi loppu, kun ihmiset eivät sitä tuo, tai jos tuovat, on se jotain kuraa, kuten saludoa tai muuta halpaa, josta ei kunnon kahvia saa tekemälläkään. Kyllästyin sitten siihen litkuun ja aloin ottamaan oman kahvin mukaan kotoa termariin. En tuonut enää pakettia, kuten ennen. Syntyi helevetinmoinen selkkaus, miksi en tuo enää juhlamokkapakettia! Aiemmin kun olen tuonut juhlamokkapaketin, se on mystisesti hävinnyt ja kahvi on ollut vain jotain lidlin halvinta. Nyt juon juhlamokkani omasta termarista ja katson kuinka toiset keittävät paskaa kahvia.

Kommentit (493)

Vierailija
21/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes huomaa juuri mitään eroa perus kahvimerkkien välillä. Saludo, Juhlamokka, Kulta Katriina ja Rainbow maistuu kaikki ihan samalta. Silti väittäisin että tuore Saludo maistuu paremmalta kun tuntikaupalla termarissa seisonut Juhla Mokka.

En minäkään. En edes sen saludon ja juhlamokan välillä.

Vierailija
22/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään jotkut kunnatkin maksavat. Valtio ei ole maksanut ikinä. Yksityisellä pienet on maksaneet aina, isot vaihdellen. Juhla Mokka on pahaa, mutta sillä mennään. En juo itse kuin kerran päivässä, jos pitäisi itse viedä, veisin pikakahvia. Sekin on parempaa kuin Juhla Mokka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien myös termospullossa oman kahvini, juon siitä aamukahvilla ja iltapäivälläkin se on vielä ihan lämmintä. Ei tarvitse muistella, koska on tuonut kahvipaketin eikä miettiä, kuka juo enemmän kahvia ja kuka vähemmän ja kuinka monta pakettia kukakin tuo. Kun on omat kahvit, niin kaikki sujuu.

Vierailija
24/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toiset kuvittelevat, että jos ei juo kahvia, ei tarvitse taukoakaan.

Vierailija
25/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän työpaikassa firma ei maksa työntekijöidensä kahveja? Kivikaudelle jäänyt firma jos pitää jotain kahvikassaa pyörittää. En ole ikinä ollut töissä sellaisessa yrityksessä ja olen kuitenkin aloittanut työnteon vuonna 1988 ja ollut yhteensä seitsemässä eri yrityksessä.

Esim ihan missä tahansa peruskoulussa ”firma” ei maksa. Opet kerää kyllä yleensä rahana ja yksi hoitaa ostot ettei tulisi tuota sotkua merkeistä.

2000-luvun alussa kun aloitin opena kunta tarjosi kahvit mutta ei enää vuosikausiin sellainen ole ollut vissiin mahdollista.

Vierailija
26/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella on lähes puoli miljoonaa työntekijää.

Olisi melkoinen kustannus kaupungeille, kunnille ja valtiolle kustantaa kaikkien noiden työntekijöiden kahvit kaksi kertaa päivässä seitsemänä päivänä viikossa läpi vuoden.

Pelastus-palolaitokset ovat auki ympäri vuorokauden samoin sairaalat, vesilaitokset sun muut, joten kahvia kuluu myös yöaikaan.

Täysin ymmärettävää ettei valtion ja kuntien rahat riitä ilmaiseen kahvitukseen.

Vierailija
27/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks sukulainen kertoi että jotkut tupakoijat olivat närkästyneet kun hän tupakoimattomana kävi tupakoivien kanssa röökitauolla, eli siis vain seisoskeli juttelemassa kaveriensa kanssa muttei polttanut :D

Vierailija
28/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saludo on yleensä parempaa kahvia kuin JM. JM on ainakin juhlapyhien aikaan kamalaa, ilmeisesti tehty nopeutetulla aikataululla ja nyt Korona-aikaan. Ainakin 6.3. valmistettu kahvi oli huonosti suodattuvaa, räiskyi yli. Meillä keitetään täysiä pannullisilla ja tuosta erästä keitetyt kahvit olivat tyyliä siivoa koko keittiö kahvinkeiton jälkeen. Nyt tuoreemmissa erissä tuota ilmiötä ei ollut. Ai miksikö keitän tuota? No siksi kun isäntä tuota yleensä ostaa, itse valitsen K-Katriinaa, Saludoa tai Pressaa.

Vierailija
29/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja auta armias kun lähtee kahvin kanssa röökille niin millaista vttuilua saa selkänsä takana kuulla.

Vierailija
30/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä firma ostaa kahvipaketit, mutta työntekijät toki itse keittää ja siivoaa jäljet. Sitten on se joku ylikiltti ihminen, joka keittää aina kahvit ja putsaa pannut, mutta kun hän on lomalla tai muuten poissa, muut kahvinjuojat valittaa kuinka kukaan ei keitä kahvia. Kahvipöydässä aletaan urputtaa, että voi ei jouduin ITSE keittämään jo TOISEN KERRAN kun EI KUKAAN täällä muuten keitä kahvia. Sit keksitään, että lähimpänä keittiötä istuvien pitäisi joutessaan keitellä kahvia ja pestä pannut, vaikka eivät edes itse juo sitä.

Vierailija
31/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa työpaikassa ei ole kahveja työnantajan puolesta. Jopa isoissa firmoissa törmännyt tähän.

Arvatkaapa mikä riemu syntyy kun ilmoittaa että juo vain ja ainoastaan teetä ja sekin on itse ostettua XDD Eli turha yrittää nakittaa kahvinkeittovuoroa tai vaatia tuomaan paketti kerran kuussa. En tietenkään tuo kun en käytä, sama koskee kahvikeittoa. Tehkööt ja tuokoot ne jotka kahvia juo. Osalle meni tunteisiin, syytettiin vapaamatkustajaksi enkä kuulemma ole tiimipelaaja. Huokaus. Kysyin keittävätkö he puolestaan mulle vuorotellen teevettä ja tuovat laatuteetä, oli kuulemma pelkkää veetuilua. 

Vierailija
32/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla mokka hyvää kahvia, ja muita Aku Ankan parhaita.

Vierailija
33/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks en tykkää ollenkaan kahvista, ni ei ole ollut sen kans tällaisia ongelmia. Mut muuten mun puolesta saisi kyllä kaikki alkaa tuoda vaikka sen oman kahvinsa kotoa tai ei ainakaan työnantajan tarvisi sitä kustantaa. Tässä ärsyttää itseäni ehkä myös se, että meidän työpaikalla hankkivat hienon kahviautomaatin koko henkilökunnan käyttöön ja eikös se huolto ja päivittäinen pesuhomma nakitettu mulle ja työkaverilleni... Muutenkin meillä jo kädet täynnä hommia, mut kaikki "juoksevat asiat" nakittuu aina meille.

Vierailija
34/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlamokka on perus arkikahvi ja sopii useimpien ihmisten makuun.

Kotona voi hifistellä laatukahveilla, Juhlamokka kelpaa niin hintansa kuin muunkin puolesa arkiseen menoon työpaikoille.

Kelle ei maistu, voi tuoda omat extrakahvinsa mukanaan, niinkuin jotkut  tekevätkin.

Vierailija
35/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä firma tarjoaa kahvit, mutta ongelmat ne on meilläkin: Väärää merkkiä, liian vahvaa keitetty, liian laihaa, liian aikaisin laitettu keitin päälle niin on palanutta, jne. 😂

Vierailija
36/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks sukulainen kertoi että jotkut tupakoijat olivat närkästyneet kun hän tupakoimattomana kävi tupakoivien kanssa röökitauolla, eli siis vain seisoskeli juttelemassa kaveriensa kanssa muttei polttanut :D

Olen tehnyt saman jos työpaikalla on paljon tupakoitsijoita jotka viettävät suunnilleen puolet työajasta röökitauolla. Koska kummasti tupakoitsijat kuvittelivat että minä hoidan heidän työnsä samalla kuin omani.

Nykyään tosin tupakoitsijoita on vähän menneeseen aikaan verrattuna. 

Vierailija
37/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa työpaikassa ei ole kahveja työnantajan puolesta. Jopa isoissa firmoissa törmännyt tähän.

Arvatkaapa mikä riemu syntyy kun ilmoittaa että juo vain ja ainoastaan teetä ja sekin on itse ostettua XDD Eli turha yrittää nakittaa kahvinkeittovuoroa tai vaatia tuomaan paketti kerran kuussa. En tietenkään tuo kun en käytä, sama koskee kahvikeittoa. Tehkööt ja tuokoot ne jotka kahvia juo. Osalle meni tunteisiin, syytettiin vapaamatkustajaksi enkä kuulemma ole tiimipelaaja. Huokaus. Kysyin keittävätkö he puolestaan mulle vuorotellen teevettä ja tuovat laatuteetä, oli kuulemma pelkkää veetuilua. 

Mulle alettiin yhdessä työpaikassa sanoa että voisin minäkin joskus aamukahvit keittää. No enpä edelleenkään keittänyt kun en koskaan sitä juonut! Pesin kyllä pannun pois kun tiesin olevani viimeinen tauolla mutta tippaakaan ei suuhun mennyt koskaan (kärsin tuolloin aamupahoinvoinnista raskauden takia ettei maistunut).

Vierailija
38/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans jotkut kuvittelee, että tupakoimattomat tai kahvia juomattomat ei tarvitse taukoa. Tupakoivat pitää sekä lakisääteisen kahvitaukonsa että lisäksi ravaa tupakalla puolen tunnin välein. Jos joku pitää vähän pidemmän ruokatauon yhdistämällä kahvitauon siihen niin alkaa jumalaton valitus :D

Vierailija
39/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ehkä kolmessa firmassa ollut kunnon kahvit talon puolesta. Kaksi näistä 5 hengen pikkufirmoja ja kolmas 50 hengen.

Kaikissa vähänkin isommissa on nykyään kahviautomaatti. Eikä sitä pysty juomaan.

Olen ollut myös sellaisessa työpaikassa, jossa ei saa pitää omia kahvinkeittimiä.

Vierailija
40/493 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerätään kahviraha, jokainen maksaa 20 € ja se riittää koko vuodeksi. Vahtimestari käy ostamassa kerralla ison määrän kahvia.

Kyseessä oppilaitos. Oppilaitos tarjoaa iltapäiväkahvin ruokasalissa.

Olen kahviporukassa vaikka juon harvoin kahvia henkilökunnan huoneessa koska kahvihuoneeseen on "pitkä matka".

ope