Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö että joku tunnistaa sut täällä?

Vierailija
25.04.2013 |

Kun teette avauksia ja aiheena on joku oman elämän ongelma tai ketutus, pelkäätkö että joku tunnistaa sut täällä? Tai siis ettekö pelkää...? Kuitenkin aika monet opettajat, päiväkodin tädit, työnantajat, ystävänne, tuttunne, naapurinne jne. hengaavat täällä... Ja silti moni kirjoittaa ongelmatilanteista koulussa, naapurin kanssa, ystäväperheen kanssa, haukutaan tuttujen perheiden tapoja, lasten kavereita perheineen, vieraiden ruokatottumuksia jne. ihan surutta. Kyllä niissä välillä on niin yksityiskohtaista tietoa, että tasan tarkkaan asianosaiset voi tunnistaa kirjoittajan ja tämän mielipiteet. Vai muutatteko yksityiskohtia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää ja tajuan hyvin, että minut voi tunnistaa. Se ei kuitenkaan haittaa mitään. Miksi haittaisi?

Vierailija
2/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin, että luulisi monelle koituvan haittaa kun niin avoimesti ivataan ja haukutaan muita, heidän ulkonäköä, ammattitaitoa, tapoja, perheen tapoja, lasten tekemisiä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tullut mieleen, että tunnistaako joku minut jostain avautumisesta, mutta toisaalta.. On niin paljon ihmisiä, joilla voi olla ihan samanlaisia ongelmia ja tilanteita, että tuskin. Enkä myöskään tiedä, ovatko tuttuni täällä kävijöitä :) Joskus tulee avauksia asioista, jotka olisin ihan hyvin voinut itsekin kirjoittaa, ja se rauhoittaa, että tuskinpa kukaan minua omasta avauksestani tunnistaa, tai vähintään voisin kiistää kaiken :D

Vierailija
4/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 11:28"]

Meinasin, että luulisi monelle koituvan haittaa kun niin avoimesti ivataan ja haukutaan muita, heidän ulkonäköä, ammattitaitoa, tapoja, perheen tapoja, lasten tekemisiä jne.

[/quote]

En tee tuollaisia asioita netissäkään.

Vierailija
5/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, enkä kyllä edes usko, että ns tuttavapiiristäni täällä kukaan edes käy. Opettajista tms en osaa sanoa, mutta ne nyt ei voi mua tunnistaa mitenkään.

Vierailija
6/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ensinnäkään koskaan hauku täällä(kään) ketään. Toiseksi, muutan aina joitakin merkityksettömiä yksityiskohtia vähän niin kuin ohimennen ("minulla on 5-vuotias tytär" - mutta onko hän viisi, ja onko hän todellakin tytär...?), enkä muutenkaan kuvaile tilanteita niin perin pohjin tarkasti. Totta kai joku tuttu voi aavistaa, mutta ei voi mitenkään varmistaa, koska kirjoitan niin ympäripyöreästi.

Vierailija
7/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, tiedän että aika monikin on tunnistanut kirjoitukseni, koska juttelen heidän kanssaan sitten samasta aiheesta irl. Minäkin tunnistan täältä usein kavereideni aloituksia, koska kertovat niitä tänne tehneensä. Toisen ulkonäköä en koskaan hauku edes netissä, en naura ihmisille tms. Haen ja saan täältä yleensä neuvoja ihan arkipäivän ongelmiin.

Vierailija
8/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on joskus lähinnä huvittanut ajatus että kun kirjoitan johonkin ketjuun saisinkin vastauksen tai useampia joltain lähipiiriini kuuluvalta. Tai että seinänaapuri nakuttaa av-palstalle samaan aikaan kanssani :)

Mutta ei pelota jos joku tunnistaa koska epäilen vahvasti ettei kukaan voi olla henkilöllisyydestä varma kuitenkaan. Sitäpaitsi asiat joita kirjoitan ovat omia mielipiteitäni ja sellaisia jotka voin myös sanoa ääneen. Olen muutenkin pitänyt elämässä sellaista periaatetta että paskaa saan jauhaa niin paljon kuin haluan mutta kaikki sanomani minun pitäisi kyetä lausumaan ääneen myös kyseiselle henkilölle tai henkilöille.

Vierailija
9/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä mammat kirjoittelee noin, onko ihme, että lapsensa on koulukiusaajia? 

Vierailija
10/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkaa. Ja minakin olen saanut taalta hyvia neuvoja arjen ongelmiin.

Vierailija
11/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, mutta siitä huolimatta en aina malta olla kertomatta joitakin minulle sattuneita hauskoja tapauksia. Niin ja miksi pelkään, niin syy on ihan siinä, että mulla ei varsinaisesti ole mitään syytä käydä Vauva-lehden palstalla hengailemassa, koska lapsia ei ole eikä ole tulossakaan lähivuosina. Hengailenpa silti. :D Ajatelkoot sitten tutut jos tunnistaa, että neitosella on kova vauvakuume. Jos jotakin oon haukkunut, niin yleensä olen vähän muokannut yksityiskohtia, niin että toivon, ettei mua niistä viesteistä voi tunnistaa.

Vierailija
12/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä näistä "kaverin-vauvalla-sama-nimi-kuin-minun-vauvalla-vaikka-ajattelin-nimeä-jo-ala-asteella"-jutuista tunnistin kirjoittajan ja sen katalan nimivarkaan :)Enkä yhtään lyönyt vettä myllyyn kommentissani, uskotte varmaan

Vierailija
13/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kirjoituksissahan tunnistaminen on ihan tavoite.

Vierailija
14/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en pelkää, että joku mut tunnistaisi, niin pakko tunnustaa, että varmaan kuolisin häpeästä, jos niin kävisi.

Vierailija
15/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua havettaisi. En ole kasitellyt taalla mitaan itselleni kiusallisia aiheita. Muiden osalta voin sanoa, etten ole maininnut ketaan nimelta.

Vierailija
16/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä sitä hävetä, jos yksittäisistä jutuista tunnistaa. Häpeättekö sitten siitä, että jollekin selviää teidän kirjoittaneen someen vai ihan av-palstako hävettää? Tietenkin on joitain juttuja, joita ei toisten tarvitse saada selville, mutta minä ainakin kirjoitan niistä niin yksilöidysti, ettei tunnistamiseen liittyviä asioita ilmene samasta.

Vierailija
17/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiä hävettäisi nimenomaan se, että jäisin kiinni, että käyn täällä av:lla :D

Vierailija
18/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. En kerro itsestäni täällä mitään enkä vastaa kyselyihin, joissa yritetään selvästi kalastella puolituttuja (postinumero-kysely) palstalla. En vastaa provoihin, silloin kun ne tuntuvat suuntautuvan minuun jollakin tasolla (ammatti, ikä, asuinpaikka jne.) Vaihtelen itsestäni antamiani tietoja ja kirjoitustyyliä.

Vierailija
19/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua hävettäisi ollenkaan vaikka joku tajuaisikin että käyn vauvapalstalla. Mitä ihmeen häpeämistä siinä on? Jotenkin tuollainen asenne kuuluu sinne 15 vuoden takaiseen maailmaan, jossa netti ei vielä ollut luonnollinen osa ihmisten elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä