Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö että joku tunnistaa sut täällä?

Vierailija
25.04.2013 |

Kun teette avauksia ja aiheena on joku oman elämän ongelma tai ketutus, pelkäätkö että joku tunnistaa sut täällä? Tai siis ettekö pelkää...? Kuitenkin aika monet opettajat, päiväkodin tädit, työnantajat, ystävänne, tuttunne, naapurinne jne. hengaavat täällä... Ja silti moni kirjoittaa ongelmatilanteista koulussa, naapurin kanssa, ystäväperheen kanssa, haukutaan tuttujen perheiden tapoja, lasten kavereita perheineen, vieraiden ruokatottumuksia jne. ihan surutta. Kyllä niissä välillä on niin yksityiskohtaista tietoa, että tasan tarkkaan asianosaiset voi tunnistaa kirjoittajan ja tämän mielipiteet. Vai muutatteko yksityiskohtia?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kirjoitin eräästä tabu-aiheesta ja muuttelin yksityiskohtia, jotta kirjoituksessa käsiteltyjä henkilöitä ei tunnistettaisi. Osa lukijoista suivaantui kirjoituksestani, koska heidän mielestään kirjoitin henkilöistä tunnistettavasti. Kerroin sitten muutelleeni useita yksityiskohtia ja että puheena olevia ihmisiä ei siksi mitenkään voi tunnistaa. Mutta samalla tuli mieleen, että mitäs jos jossain onkin juuri niihin muuteltuihin kuvauksiin sopivat henkilöt, joiden tuttavat nyt luulevat että noista ihmisistä oli kysymys? Luulen, että jotkut ihmiset eivät osaa ehkä ajatella, että yksityiskohtia on muutettu, vaikka siitä jopa erikseen mainittaisiin, vaan yhdistävät sanotut asiat tuntemaansa henkilöön, joka sopii kuvaukseen. Se on tietysti aika ikävää, vaikka se ei minusta kirjoittajan vika tai hänen vastuullaan olekaan.

Joskus kun luen jutun, jonka kirjoittaja voisi kertomansa perusteella olla minä, tulen miettineeksi lukeekohan myös joku tuttuni saman jutun ja luulee minua kirjoittajaksi. Tuo häiritsisi minua paljon enemmän kuin se, että joku tunnistaisi minut tekstistä, jonka olen oikeastikin itse kirjoittanut. Seison kyllä sanojeni takana, myös netissä ja anonyymina. Koskaan ei voi lopullista varmuutta olla siitä, etteikö jonkun henkilöllisyys joskus voisi paljastua (näinhän on välillä käynytkin, syystä tai toisesta).

Vierailija
22/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tunnista, kaikki on keksittyä, mitään johtolankoja ei jää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kiinnostuneet tunnistavat, mitaan en ole keksinyt, johtolangat jaavat.

t. ope

Vierailija
24/24 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäisin? Mitä pelättävää siinä on, jos joku tunnistaa? Ei kai kukaan nyt niin hölmö ole, että toisen nimeä täällä alkaisi huutelemaan vaikka tunnistaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi