Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon allergilääkkeiden aiheuttamasta väsymyksestä?

Vierailija
25.04.2013 |

Jouduin aloittamaan taas allergialääkkeet ja väsymys pahenee päivä päivältä. Mä voin nukkua monen tunnin päikkärit ja silti ihan täydet yöunet. Normaalitilassa jos mä nukun lyhyetkin päikkärit, niin yöunet lyhenee puolella.

Käytän nykyään Aerius nimistä antihistamiinia ja se väsyttää kaikista vähiten. Esim. Zyrtecistä mä mä menen ihan tolkuttomaan kuntoon, aivan kuin olisin kännissä koko ajan ja vähän väliä sammumassa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan lääkkeen aina iltaisin, niin pahin väsymys iskee yöllä, kun on tarkoituskin nukkua. Kannattaa kokeilla riittäisikö puolikas tabletti (+ silmätipat ja nenäsuihke) pitämään oireet kurissa. Säännöllisyys lääkkeen ottamisessa on myös tärkeää. Kroppa tottuu lääkkeeseen pikkuhiljaa, eikä parin viikon päästä väsytä enää niin paljoa. Mutta jos silloin pidät parin päivän tauon lääkkeen ottamisessa niin taas väsyttää.

Vierailija
2/9 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasaisella käyttämisellä, ottamalla lääkkeen iltaisin, huuhtelemalla paikat nenäkannulla ja sitten nukkumalla ne päiväunet tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lääkettä. Mulla käytössä Aerius, Flixonase ja Lomudal. Mikään ei väsytä. Väsyttäisikin niin saisin nukuttua yöt paremmin kun ottaisin lääkkeet illalla.

Vierailija
4/9 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on käytössä Aerius ja olen kokeillut aika montaa eri lääkettä ja tuo on paras tähän mennessä. Otan aina iltaisin e-pillerin ja antihistamiinin n. ysin pintaan. Tiedän, että tämä alkuväsymys kestää vain jonkun aikaa, parista viikosta reiluun kuukauteen, mutta se ottaa niin voimille. Eilenkin jalat olivat ihan muussia, vaikka en ollut tehnyt yhtään mitään. Piha pitäisi kunnostaa, ikkunat pesta jne. lista on loputon enkä mä saa mitään aikaiseksi.

Ja niin kauan kuin näitä joutuu ottamaan, niin onhan sitä väsymystä enemmänkin ilmassa. Talvisin mä en voi juoda esim. Pepsiä ollenkaan 17 jälkeen tai en saa unta melkein koko yönä. Antihistamiinikausina voin juoda pepsiä vaikka nukkumaan mennessä eikä vaikuta yöuniin mitään.

Mäkin joudun syömään näitä lääkkeitä elokuun puolelle saakka. Nytkin aloitin liian myöhään, sillä koko ajan kamalat limat kurkussa, mutta yritin tyhmyyksissäni viivästyttää väsymystä mahdollisimman pitkään.

Vierailija
5/9 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan kokeilla eri laakkeita. Mulla paras oli Telfast, oikeastaan kaikki muut merkit vasytti. Lykkya!

Vierailija
6/9 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkeastihan nykyiset antihistamiinit ei väsytä lainkaan. Se on se itse allergia joka väsyttää!! Eli tarvitsee löytää sellainen antihistamiini, joka tarpeeksi tehokas allergiaan ni väsy poistuu mahdollisimman hyvin. Täysinhän allergiaoireita ei aina saada kokonaan pois. Eli sitä väsyä just yms.Sitten on väsyttäviä allergialääkkeitä, joita ei kyllä allergiaan pahemmin nykyään enää käytetä vaan jsut esim unilääkkeenä Atarax.

Vierailija
7/9 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla merkkiä.

Minulla meni monta vuotta hyvän allergialääkkeen löytämiseen. Lähes kaikki nimittäin väsyttävät aivan tolkuttomasti, vaikka niitä kuinka mainostettaisiin ei-väsyttäviksi.

Nyt minulla on käytössä Xyzal. Se ei jostain syystä väsytä, vaikka sen rinnakkaisversiot väsyttävät.

Vierailija
8/9 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/9 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vanha topikki, mut viis siitä.

Olen käyttänyt aeriusta kohta kahden viikon ajan ja tuo käy hyvin myös unilääkkeestä, en vissiin koskaan ole nukkunut yhtä säännöllistä usean yön putkea 8 tunnin yöunia koskaan joten kyllä nämä näyttävät yksilökohtaisesti siltikin aiheuttavan väsymystä. Auttaa myös tehokkaasti ihottuma kutinaan ja nenun kesät-talvet vuotoon sillai puoli tehokkaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan