Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisyys on vaarallista. Se koukuttaa. Siitä tulee tapa, kun huomaat kuinka rauhallista se on. Se on sitä kun et halua enää olla tekemisissä ihmisten kanssa, koska he kuluttavat energiaasi

Vierailija
04.07.2020 |

Näin minusta tuntuu. Parempi olla vaan kotona katsomassa telkkua kun ihmiset kaikki ovat mulkkuja, tunnevammaisia, narsistejä tai muuten vain mt ongelmaisia.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Tuskin on mielelle vaarallista, lähinnä päinvastoin.

Vierailija
22/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin totta, ja hyvin suomalaista ajattelua samalla. Jokainen haluaa olla vain rauhassa, turvassa ja voida hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tuossa nyt niin vaarallista on?

Vierailija
24/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä yksinolon miellyttävyydestä, mutta ap ulkoistaa kielteisyyden muihin - siitä alapeukku.

Vierailija
25/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on vajonnut psykoosiin sillä tavalla.

Vierailija
26/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri mietin sitä kun kerran olin kahvilla kaverilla. Hän puhui sen koko kahvittelusession ajan miehensä siskosta, suurennellen kertoi jotain ihan jonninjoutavaa juttua ilmeitä matkien kuinka tämä kälynsä oli jossain ihan jonninjoutavassa tilanteessa käyttäytynyt. Mitä ihmettä tuossa tapahtui? Miksi hän kuvitteli että joku tällainen selkkaus ihmisestä jota olen tavannut kerran-pari mitenkään kiinnostaa minua tai edes miksi siihen voi käyttää kokonaisen kahvituokion kun heille kutsuttuna vieraana tulin kyläilemään. Sieltä poistuessa jäi todella tyhjiinimetty olo ja sekin johtui vain siitä että yksi hölöttää kuin mikäkin papupata juorutessaan muista. Olisikin puhunut sekalaisista aiheista mutta ei, vain ja ainoastaan tästä kälystään.

Vierailija
28/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri mietin sitä kun kerran olin kahvilla kaverilla. Hän puhui sen koko kahvittelusession ajan miehensä siskosta, suurennellen kertoi jotain ihan jonninjoutavaa juttua ilmeitä matkien kuinka tämä kälynsä oli jossain ihan jonninjoutavassa tilanteessa käyttäytynyt. Mitä ihmettä tuossa tapahtui? Miksi hän kuvitteli että joku tällainen selkkaus ihmisestä jota olen tavannut kerran-pari mitenkään kiinnostaa minua tai edes miksi siihen voi käyttää kokonaisen kahvituokion kun heille kutsuttuna vieraana tulin kyläilemään. Sieltä poistuessa jäi todella tyhjiinimetty olo ja sekin johtui vain siitä että yksi hölöttää kuin mikäkin papupata juorutessaan muista. Olisikin puhunut sekalaisista aiheista mutta ei, vain ja ainoastaan tästä kälystään.

Noh, eikö tuo sitten ollut juuri noita sekalaisia aiheita?

Vierailija
29/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mutta ei siinä mitään vaarallista ole. Arvostan ihmisiä jotka osaavat olla yksin. Enkä itse kestäisi enää tehdä töitä vaikka toimistossa, monen vuoden etätöiden jälkeen.

Vierailija
30/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen kun minulla on eläke! Minun ei ole mikään pakko sosiaalistua yhtään <3 Voin katkaista kaikkiin ihmisiin yhteydet ja sitä pidetään minulle ihan normaalina. Ah mitä luksusta!

Vierailija
31/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa valitettavasti todella tutulta. Olen vähentänyt minimiin tapaamiset tuollaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
32/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi olen ollut pakon edessä yksin, nyt en tiedä kaipaanko sosiaalisutta vai tunnenko vain välillä painetta olla sosiaalinen ja syyllisyyttä yksin olosta. Tai siis kaipaan kyllä yhä kontakteja, mutta nyt kun olen - pakon edessä - oppinut olemaan yksin ja rauhoittamaan itseni tukeutumatta toisiin, niin samanlaista tarvetta sille ei pysty enää olemaan. Sitten kun näihin kontakteihin välillä hakeudun, totean, että en ole valmis maksamaan sitä hintaa. Ajallinen panostus, turha panostus (ihmisiin joiden kanssa suhde ei kestä), ja kaikki turha oheistuote draaman, teeskentelyn ja ihan konkreettisen rahanmenonkin kautta ei välttämättä ole sopiva korvaus saavutetusta hyödystä. Siis: sosiaalisuudesta ON iloa, mutta ilman sitä elämisessä on paljon hyötyjä.

Vierailija
33/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin olla yksin ja vain perheeni kanssa. Ei minulla ole mitään antipatioita tai negatiivisia käsityksiä muista ihmisistä. Mielestäni suurin osa ihmisistä on ok. Osaan olla työssäni sosiaalinen ja ystävällinen ja höpötellä niitä näitä. Mutta kaikista eniten viihdyn kuitenkin omassa rauhassani, en välitä kyläilyistä ja sosiaalisista menoista vapaa-ajallani. Minä rentoudun ja palaudun kaikista parhaiten yksin kotona tai mökillä puuhaten omia juttujani. 

Vierailija
34/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Ihan kun mun mietteitä. Me jouduimme ottamaan koiran, kun mieheni ikääntynyt sukulainen joutui sairaalaan ja sieltä sitten ajasta ikuisuuteen. Olen aina ollut kissaihminen ja vähän karttanut koiria. Koirat ovat takertuvaisia, melskaajia, äänekkäitä, kömpelöitä, hankalia ja haisevat yms.

Nyt sitten koronan takia linnottauduin mökille etätöihin koiran kanssa. 

Teinit jäivät isän luo kaupunkiin, koska tulevat kuulemma hulluksi korvessa. Mieheni oli töiden takia pakko jäädä kaupunkiin.

On ollut elämäni paras kesä ihan supisuomalaisessa korvessa, järven rannalla yksin koiran kanssa. Olen ihan myyty tuolle veijarille! Rakastan sen hännänheilutusta iloista katsetta ja intoa ihan pienistä elämän ihmeistä. Sen lystikkäinä heiluvia luppakorvia, sen ihmettelevää kysyvää katsetta, kun se näki ensimmäistä kertaa elämässään lehmiä reittimme varrella.

Ikävä kyllä, perheeni saapuu ensiviikolla luokseni mökille. Mies tulee, tuo hälisevän "kotikonttorinsa" johtoineen. Lapset ottavat tietty kavereita mukaansa, koska ei korvessa kukaan yksin viihdy. Onko ruokaa? Onks jäätelöt jossain! Monelta on sauna?

Ja juuri kun mä olen löytänyt itsestäni erakon! Mä haluaisin, että se olisi vain "minä ja koira ja kesä".

Vierailija
35/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ollut mökillä 3kk. Sairauden takia mentävä takaisin kotiin kaupunkiin. Oikein hirvittää.

Täällä kuikka huutaa järvellä. Juuri tulin vihdan tuoksuisesta saunasta.

Vierailija
36/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on vajonnut psykoosiin sillä tavalla.

Kaikilla yksinäisillä ei ole heikko, esiharhainen itsestäänvieraantunut persoona. Toisilla on vaan niin syviä turhautumia ja pettymyksiä ihmissuhteista jo lapsesta saakka ettei enää viitsi. Ei osaa kaivata ketään eikä oikein kiintyäkään. Itse ainakin tuollainen. Haaveilen ystävyydestä ja rakkaussuhteesta, mutta samalla tuntuu etten kaipaa kotiini ketään enkä tiedä miten esittelisin itseni ja elämäni. Olen elänyt yksin silloinkin kunnolin suhteissa.

Vaikea tuota on muuttaa. Yksinolo todella on oma riippuvuutensa!

Vierailija
37/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja aina kun tapaa jonkun kaverin niin se puhuu vain omista asioista ja ongelmista. Sinkut valittaa mies ongelmia. Perheellisiä kavereita en juuri halua nähdä, liian eri elämät.

38/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. tarkoittaa yksin olemista? Se on eri asia kuin yksinäisyys.

Joillekuille varmaan käy niin, että melun sietokyky alenee, kun viettää paljon aikaa hiljaisuudessa ja omassa rauhassa.

Itse olen aina nauttinut hiljaisesta ja rauhallisesta ympäristöstä, myös lapsuudenkodissa asuessani (ja olen suht isosta perheestä, kotona oli normaalisti paljon ääntä). Minulla tämä taitaa siis olla ihan temperamenttipiirre eikä yksin asumisesta käynnistynyt "hiljaisuusaddiktio". 

Vierailija
39/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei! Ihan kun mun mietteitä. Me jouduimme ottamaan koiran, kun mieheni ikääntynyt sukulainen joutui sairaalaan ja sieltä sitten ajasta ikuisuuteen. Olen aina ollut kissaihminen ja vähän karttanut koiria. Koirat ovat takertuvaisia, melskaajia, äänekkäitä, kömpelöitä, hankalia ja haisevat yms.

Nyt sitten koronan takia linnottauduin mökille etätöihin koiran kanssa. 

Teinit jäivät isän luo kaupunkiin, koska tulevat kuulemma hulluksi korvessa. Mieheni oli töiden takia pakko jäädä kaupunkiin.

On ollut elämäni paras kesä ihan supisuomalaisessa korvessa, järven rannalla yksin koiran kanssa. Olen ihan myyty tuolle veijarille! Rakastan sen hännänheilutusta iloista katsetta ja intoa ihan pienistä elämän ihmeistä. Sen lystikkäinä heiluvia luppakorvia, sen ihmettelevää kysyvää katsetta, kun se näki ensimmäistä kertaa elämässään lehmiä reittimme varrella.

Ikävä kyllä, perheeni saapuu ensiviikolla luokseni mökille. Mies tulee, tuo hälisevän "kotikonttorinsa" johtoineen. Lapset ottavat tietty kavereita mukaansa, koska ei korvessa kukaan yksin viihdy. Onko ruokaa? Onks jäätelöt jossain! Monelta on sauna?

Ja juuri kun mä olen löytänyt itsestäni erakon! Mä haluaisin, että se olisi vain "minä ja koira ja kesä".

Ihanaa!

Vierailija
40/40 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kiinnosta yhtään kun ihmiset juoruavat miten sekin tyyppi on lihonut niin ja niin paljon. Tai kerrotaan lasten harrastuksista ja kouluarvosanoista. Tai kerrotaan urakiipimisestä, shoppailusta ja muusta tyhjästä. Mieluummin olen kotona yksin tai liikun luonnossa. N38

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi