Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko jollakin oikeasti varaa maksaa yli 50€ psykoterapian omavastuuta?

Vierailija
04.07.2020 |

Kävin ”alkuhaastattelussa”, ja tällainen olisi siis hinta. Järkytyin. Kerran viikossa 50 min, tekee yli 200€ kuussa. Olen osa-aikatöissä koska pää ei vielä kestä täyspäiväistä työskentelyä. Minulle tuo on käytännössä henkilökohtainen konkurssi, mutta ihan muutenkin kuulostaa kohtuuttomalta - ja tämän myös kerroin. Terapeutti näytti loukkaantuneilta.

Paljonko te maksatte terapiastanne? Entä te, joille kela ei korvaa mitään? Mikä on terapeuttinne pohjakoulutus, entä psykoterapeuttiaste (erityistaso, vaativa erityistaso, erikoistumiset)? Tosissaan alkoi kiinnostaa tämä rahastusmuoto!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi pitää mennä terapeutille. Voi jutella sukulaisen tai ystävän kanssa, jos niikseen.

Vierailija
2/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko maksaa, tosin se on minulla vähäm vähemmän. Enpä ole parantunut, ja olen tehnyt päätökseni lopettaa jouluun. Tuntuu petetyltä ja kusetetulta, lisäksi mulla ei ole enää tähän varaa. Tämä teatteri oli tässä. Joku nyt kuitenkin teeskenteli olleensa kiinnostunut mun asioista pari vuotta - rahasta. Oikeast; tyhjä olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole varaa maksaa mitään sairaalalaskuja. Nekin on ulosotossa jo.

Vierailija
4/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, 200-250 e lasku napsahti minulle joka kuukausi terapiakäynneistä omavastuuna. (Terapeutti vaati käymään kaksi kertaa viikossa, vaikka sanoin jo heti alussa, että minulle on mahdollista käydä kerran viikossa. ) Kahden vuoden melko tuloksettomien käyntien jälkeen oli pakko todeta, että minulla ei ole enää varaa, eikä aikaa työssä käymisen ohella moiseen leikkiin.

Vierailija
5/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama hinta eli n. 200€/kk. Päätin etten mene, vaan muutan elämäni muuten siedettäväksi. Nyt menee jo hyvin, kun pääsin kaupungista pois maalle. Ei tarvinnut siihen terapiaa.

Vierailija
6/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi pitää mennä terapeutille. Voi jutella sukulaisen tai ystävän kanssa, jos niikseen.

Toisten ihmisten käyttäminen roskasaavina on väärin ja toisekseen kun asioistaan puhuu, ne tulee kylillä vastaan myöhemmin vieraiden suusta.

Vierailija
7/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 200 euroa ole mitään, pikkuraha.

Vierailija
8/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna minulle anteeksi kyynisyyteni, mutta tulen tänne vain kertomaan tämä:

Takana totaalisen epäonnistunut monivuotinen psykodynaaminen terpia, ja toinen, vähän paremmin mennyt kognitiivinen, joka päättyi. Tämän hetkisellä kokemuksella ja tunnetilalla valitsisin olla menemättä koskaan, kumpaankaan. Roolileikki on roolileikkiä.

Vierailija
9/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittää, kun karsii muusta. Se on prioriteetti numero uno, joten panostan siihen.

Vierailija
10/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takana totaalisen epäonnistunut monivuotinen psykodynaaminen terpia, ja toinen, vähän paremmin mennyt kognitiivinen, joka päättyi. Tämän hetkisellä kokemuksella ja tunnetilalla valitsisin olla menemättä koskaan, kumpaankaan. Roolileikki on roolileikkiä.

Joo. Olisi kiinnostavaa kuulla onko olemassa ihminen joka on oikeasti saanut apua terapiasta. Oman käsitykseni mukaan kyseessä on täysi huuhaa ja rahastus. Ikävä kyllä. Kaksi vuotta kaksi krt vkossa siis psykodynaamista ”terapiaa” minulla takana.

Vierailija
11/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sai paljon alapeukkuja, mutta olen samoilla linjoilla. Eikä se tarkoita, että ystävän pitäisi olla mikään likasanko. Ei välttämättä ole pakko puhua edes ongelmista, joskus saattaa riittää että voi puhua ihan tavallisista asioista ja sekin jo parantaa mieltä.

Tässäkin ketjussa monta huonoa kokemusta. Voit käydä vuosia terapiassa etkä välttämättä saa mitään apua.

Mieluummin laittaisin 200 e kk johonkin kivaan harrastukseen tai mihin vaan mikä ilahduttaa mieltä.

Toki joillakin terapia tuo avun, mutta se ei todellakaan ole mikään autuaaksi tekevä asia. Mitään takeita onnistumisesta ei ole.

Vierailija
12/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkirahojahan nuo ovat kenelle tahansa työssäkäyvälle. Viikon ruoat käytännössä ja kyllähän nyt säästöjä aina sen verran on.

Vierailija
13/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä, jos on osa-aikatöissä, niin tulot on pienemmät. Kun nyt itsellä on täysiaikainen työ, niin kyllä minulla olisi varaa tuohon. Toki se tarkoittaisi sitä, että monessa muussa asiassa joutuisi olemaan tarkka rahojen kanssa. Omat terapiani on vuosien takaa. Voin sanoa, etten olisi työkykyinen, ehkä en elossakaan, jo en olisi terapioitani käynyt. Siksi en osaa sanoa tuosta hinnasta mitään. (Ne psykologien koulutukset, ovat kuitenkin maksullisia psykologeille, ja tulevat maksamaan useita tuhansia, jos ei kymmeniä tuhansia. Lisäksi noihin koulutuksiin kuuluu omat  terapiat.)

Jos teet osa-aikatyötä, niin menisikö tuo omavastuu toimeentulotuen piiriin? Jos Kela, niin kunta/kaupunki saattaisi maksaa täydentävänä tukena. toki riippuu tulojesi suuruudesta.

Vierailija
14/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olisi kiinnostavaa kuulla onko olemassa ihminen joka on oikeasti saanut apua terapiasta. Oman käsitykseni mukaan kyseessä on täysi huuhaa ja rahastus. Ikävä kyllä. Kaksi vuotta kaksi krt vkossa siis psykodynaamista ”terapiaa” minulla takana.

Minä olen saanut valtavasti apua terapiasta. Haluaisitteko kysyä jotakin?

Vierailija
15/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin riittää, kun karsii muusta. Se on prioriteetti numero uno, joten panostan siihen.

Mistä moinen motivaatio? Itse en keksisi minkäänlaista motivaatiota mennä terapiaan, saati sitten maksaa siitä!

Vierailija
16/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn terapeutilla, joka ei tarvitse rahojani yhtä mittaa, vaan voin varata ajan vastaanotolle silloin, kun haluan. Joo, on varaa, maksaa hieman yli satkun per tunti.

Vierailija
17/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut valtavasti apua terapiasta. Haluaisitteko kysyä jotakin?

Montako muuta yhtä hyvin apua saanutta tunnet?

Vierailija
18/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan omaa typeryyttä, jos ei osaa vaihtaa sopivaan terapiaan.

Vierailija
19/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen motivaatio? Itse en keksisi minkäänlaista motivaatiota mennä terapiaan, saati sitten maksaa siitä!

Siitä on valtavasti apua minulle. Siksi. Enemmän apua kuin vaikkapa ravintolassa syömisestä.

Vierailija
20/59 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin 200 euroa kerta, kävin vuoden omakustanteisesti... sitten pääsin mukaan tutkimukseen, joka velvoitti mua käymään psykoterapiassa kerran viikossa viiden vuoden ajan, mutta ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi