Vuokratyövoimaa välittävät firmat, onko kokemuksia?
Vaikka kaupan alalle välittävät, miten toimii työntekijän kannalta, onko riittänyt töitä? Entä työnantajat, minkälaista viheltäjää lähettävät?
onko jokin firma erityisen hyvä?
kysyn, kun tekisi mieli opiskella, mutta osa-aikaista työtä (vähintään) pitäisi tehdä, ja nuo näyttäisivät tarjoavan sen verran töitä kun pystyy tekemään.
mutta miten lienee todellisuus...?
Kommentit (4)
Olen ollut yhteensä 3 eri firmalla töissä. Adansia, Opteam ja VMP. Ei ole mitään huonoa sanottavaa. Opteamilla oli kaupan kassalla ja tein lukion ohella töitä. Välillä ei ollut juuri ollenkaan töitä tarjolla esimerkiksi kesälomilla oli aika hiljaista sain vain 2-5 vuoroon kolmessa kuukaudessa, koska kaupoissa on tapana palkata omaa porukkaa.. Joulun aikaan sai enemmän tehtyä jos vain jaksoi.
Parasta oli kun sai valita työvuorot itse. Palkkatuli ihan miten piti ja maksettiin ilta/vklp korvaukset ajallaan yms. Suosittelen koulun ohella kaikille.
Itse olen myös ollut kahdessa eri vuokratyöfirmalla töissä (en kaupan kassalla). Ensimmäisessä olin opiskelujen ohella, ja sainkin muutamasta paikasta ns. ''vakkari''extratyöpaikan, eli extrasin niissä melkein kokoaikaista työaikaa. Eli siellä ei käynyt muita kuin minä extraamassa, työvuorolistoihin pääsin jne.
Lopetin kun jäin äitiyslomalle ja keskityin vain opiskeluihin.
Seuraavaan menin äitiyslomalla, koska en halunnut tehdä kuin muutamaa päivää viikossa ja vain iltoja. Eli sen vapauden vuorojen takia menin takaisin vuokrafirmaan, eri firma kumminkin kuin aiempi.
Pääsin melkein heti tiettyyn toimipisteeseen vain ''vakkari''extraksi ja lopulta pomoni kysyi jos haluaisin jäädä pelkästään sinne töihin... osti mut ulos kyseisestä vuokratyöfirmasta ja olen vieläkin kyseisessä tietyssä paikassa töissä.
Oon kyllä nähnyt monenlaista extratyöntekijää. Harvat ovat loistavia, ja heillä onkin eniten tunteja, eli kun soitetaan firmaan ja kysytään pääseekö joku heistä niin ovatkin jo varattuja halutuille päiville. Ja sitten nää kädettömät.. niitä näkee erittäin paljon.. Yleensä heitetään heidät kotiin melkein samantien ja pärjätään alityövoimalla.
Mutta pelkästään hyvää sanottavaa omalta osaltani (kun olin extra) niin vuokratyöfirmoista. Palkat ajallaan, sain valita lomarahat joko heti palkkaan tai säästötilille, kaikki oli loistavaa. Kukaan ei suuttunut jos en halunnut ottaa työvuoroja vastaan, pystyin myös sanomaan mihin paikkaan en enään halunnut uudestaan.
Itselläni ei ole kokemusta kaupan alalta, mutta muutoin hyvät kokemukset vuokrafirmoista.
Ne ovat yleensä hyvä ja nopea keino saada jalka oven väliin.