Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua oikeasti kuvottaa! Voitteko uskoa mitä sain kuulla lapseltani?

Vierailija
24.04.2013 |

Lapselleni oli hänen luokkalaiset pojat sanoneet, että heidän perheensä maksaa meille kaiken, että me saamme heiltä rahat elämiseen.

Mistä helvetistä nelosluokkalaiset saavat kuulla tuollaisia asioita? No tietenkin heidän vanhemmiltaan. Kuvottaa nyt todella tietää, että olen joku suurikin puheenaihe heidän perheidensä kesken.

Eli jäin työttömäksi vähän aikaa sitten ja tästä on kai sitten puhuttu. Vaikka en minä sitä kenellekään ole kertonut, kun en ole heitä nähnyt tai muutenkaan ole mikään juttukaveri.

Itse en koskaan puhu tälläisistä asioista lasten kanssa. Kovin ihmeelliseltä tuntuu, että minä ja raha-asiani ja työttömyyteni heitä noin kovin kiinnostaa ja puhuttaa.

Voin sanoa, että olen hyvin hyvin pettynyt. Ja kun asiat eivät ole mustavalkoisia ja he eivät edes tiedä asioistani yhtään ja mistä rahaa ylipäätään saan. Mutta se nyt ei heille kuulu, enkä itse tosiaan edes tiedä (eikä kiinnosta) mitä työtä kukin tekee vai tekeekö!

Oletteko kuulleet moisesta? Tuli kyllä vittumanen fiilis jo ihan lapsenkin takia.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kuuntelee aikusten puhetta ja se tuntuu monilta aikusilta unohtuvan... Mun 3v hoitolapsi sano mulle, että ilman mun äitiä teillä ei olis rahaa ostaa ees kunnon maitoa :D Järkyttävää miten pienikin lapsi joutuu moista kuunteleen..

Vierailija
62/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan juttelee vaikka ja mistä ja tietävät enemmän kuin antavat ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää provo?

Vierailija
64/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäisistä näkee sen kotikasvatuksen ja mitä vanhemmat ovat asiasta puhuneet. Ei kukaan lapsi ihan hatusta vedä, että vanhempansa elättävät kaverin perheen vaan tasan tarkkaan siitä on puhuttu. Kaiken lisäksi vielä hyvin ikävällä sävyllä.

Faktahan on, että verorahoista maksetaan paljon muutakin kuin työttömyyskovaruksia ja toimeentulotukia. Kyseiset vanhemmat ovat ihan itse saaneet aikanaan mahdollisuuden neuvolapalveluihin, lapsilisien ja äitiysavustuksen turvin vaatetta, hyvät sairaalapalvelut, tuhansia maksavan päivähoidon ja kymmeniä tuhansia maksavan koulutuksen. Kun ihminen astuu työelämään, on hän velkaa yhteiskunnalle jo kuusinumeroisen luvun. Siinä ei auta selittää, että maksetaan jonkun toisen työttömyyskovaruksia, kun samalla koko ajan käytetään yhteiskunnan ylläpitämää tieverkostoa katuvaloineen, käydään uimahalleissa, teattereissa, urheilukentillä, kirjastossa jne. ja maksetaan kaikesta vain murto-osan tai ei mitään. Me jokainen käytämme yhteiskunnan palveluja, osa loppupeleissä enemmän kuin osa, mutta kukaan ei ole ilman niitä pärjännyt. 

Fiksu vanhempi olisi kertonut lapselleen, että työssäkäyvät maksavat veroa, jotta voit käydä koulua ja käyttää terveyskeskuksen palveluja, jos sairastut. Jos isona joudut työttömäksi, se kustannetaan verorahoista ja mummin ja papan ikäisenä saat yhteiskunnalta eläkettä. 

Tyhmä vanhempi luulee, että voi asettua toisten yläpuolelle. 

Vierailija
65/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan siinä eroa sanotaanko että toinen jäi työttömäksi ja nyt yhteiskunta auttaa sitä ettei heti syrjääntyisi vaan on mahdollisuuksia. tai että sanotaan että vittu sekin pummi kuppaa meitä me elätetään kaikki.

entäs kun on julkisella sektorilla töissä? miten se eroaa? samalla lailla verorahoistahan se tulee..