Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua oikeasti kuvottaa! Voitteko uskoa mitä sain kuulla lapseltani?

Vierailija
24.04.2013 |

Lapselleni oli hänen luokkalaiset pojat sanoneet, että heidän perheensä maksaa meille kaiken, että me saamme heiltä rahat elämiseen.

Mistä helvetistä nelosluokkalaiset saavat kuulla tuollaisia asioita? No tietenkin heidän vanhemmiltaan. Kuvottaa nyt todella tietää, että olen joku suurikin puheenaihe heidän perheidensä kesken.

Eli jäin työttömäksi vähän aikaa sitten ja tästä on kai sitten puhuttu. Vaikka en minä sitä kenellekään ole kertonut, kun en ole heitä nähnyt tai muutenkaan ole mikään juttukaveri.

Itse en koskaan puhu tälläisistä asioista lasten kanssa. Kovin ihmeelliseltä tuntuu, että minä ja raha-asiani ja työttömyyteni heitä noin kovin kiinnostaa ja puhuttaa.

Voin sanoa, että olen hyvin hyvin pettynyt. Ja kun asiat eivät ole mustavalkoisia ja he eivät edes tiedä asioistani yhtään ja mistä rahaa ylipäätään saan. Mutta se nyt ei heille kuulu, enkä itse tosiaan edes tiedä (eikä kiinnosta) mitä työtä kukin tekee vai tekeekö!

Oletteko kuulleet moisesta? Tuli kyllä vittumanen fiilis jo ihan lapsenkin takia.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 Samoin.

Vierailija
22/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai... sinusta on sontaa vastata jos lapsi kysyy? Mitä itse vastaisit jos lapsesi kysyisi mistä työttömät saa rahaa jos eivät kerran saa palkkaa? Kyllä se mun mielestä on ihan relevantti kysymys ja siihen pitää vastata ymmärrettävällä tavalla. Pahempi olisi jos lapsi jäisi uskoon että rahaa tulee Otto-automaateista. Se on taas asia erikseen, jos lapset omassa päässään asian yliyksinkertaistaa sen jälkeen.

Totta kai on huonoa käytöstä lapsilta kiusata yhtä. Se syy on sinänsä näissä sivuseikka, kyllähän ne aiheen repii mistä vaan, ikävää jos se nyt on joku tollanen ja kohteena sun lapsi. Mutta ootkohan itse nyt vähän yliherkkä tuon työttömyytesi suhteen, kun oletat heti että susta on juoruttu koko kaveripiirin kodeissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedät kuitenkin mikä teidän tilanne on. Älä välitä. Joillain on sitten niin että vaikka sairauden takia eivät voi koskaan sieltä yhteiskunnan tuilta nousta. Silloin tuollainen tuntuisi varmaan vielä pahemmalta. Lapsesi kasvavat fiksummiksi ihmisiksi tämän kokemuksen myötä.

Vierailija
24/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 01:33"]

Siinä ne "sivystyneet ihmiset, paremmalta alueelta" :D älä ap mieti, vittuako se niille kuuluu, ostappa jotaki uutta ja näkyvää (jos kerran rahaa sulla on) siinäppä mammat vääntävät paskaa suussa :DD Tai hei, laita kunnon tissi paita päälle kun menet ensi kerralla koululla käymään :DD 

[/quote]

Hahhahhaa! Olen oikeasti ostanutkin ja tästäkö yksi lapsukainen hieman avautui kaverilleen. Ja tämä kaveri taas kertoi lapselleni ja lapsi minulle. Joo osaa lapsenikin "juoruta". Ehkä tosiaan annan vielä lisää puheenaiheita heille, kun näyttää niistä olevan pulaa!

Ap 

Vierailija
25/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 01:36"]

Ai... sinusta on sontaa vastata jos lapsi kysyy? Mitä itse vastaisit jos lapsesi kysyisi mistä työttömät saa rahaa jos eivät kerran saa palkkaa? Kyllä se mun mielestä on ihan relevantti kysymys ja siihen pitää vastata ymmärrettävällä tavalla. Pahempi olisi jos lapsi jäisi uskoon että rahaa tulee Otto-automaateista. Se on taas asia erikseen, jos lapset omassa päässään asian yliyksinkertaistaa sen jälkeen.

Totta kai on huonoa käytöstä lapsilta kiusata yhtä. Se syy on sinänsä näissä sivuseikka, kyllähän ne aiheen repii mistä vaan, ikävää jos se nyt on joku tollanen ja kohteena sun lapsi. Mutta ootkohan itse nyt vähän yliherkkä tuon työttömyytesi suhteen, kun oletat heti että susta on juoruttu koko kaveripiirin kodeissa?

[/quote]

Joo ihan varmasti on juuri tuollainen tilanne ollut. Turha sitä on kaunistella. Pojat ovat oikein hyökänneet lastani kohtaan ja lapseni koki sen erittäin ahdistavaksi.

Olen erittäin yliherkkä kun kyseessä on lapseni. Tulkoot sanomaan minulle jos jotain päänaukomista on!

Ap

Vierailija
26/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano lapsellesi niin kuin asia on, että sinulla on rahaa kuin roskaa etkä koskaan asioi sossussa. Kyllä lapsi sitten kertoo koulussa muille, ja saavat nämä naapurit pitkän nenän.

Vierailija
27/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 01:44"]

No sano lapsellesi niin kuin asia on, että sinulla on rahaa kuin roskaa etkä koskaan asioi sossussa. Kyllä lapsi sitten kertoo koulussa muille, ja saavat nämä naapurit pitkän nenän.

[/quote]

Ei lapseni ole tuollainen, että kertoisi eteenpäin. Hän antaa aina asian vaan olla, menee eteenpäin. Mä olen vähän erilainen, mutta tosiaan, pian lepyn :)

Ap

Vierailija
28/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 00:56"]

Lapselleni oli hänen luokkalaiset pojat sanoneet, että heidän perheensä maksaa meille kaiken, että me saamme heiltä rahat elämiseen.

Mistä helvetistä nelosluokkalaiset saavat kuulla tuollaisia asioita? No tietenkin heidän vanhemmiltaan. Kuvottaa nyt todella tietää, että olen joku suurikin puheenaihe heidän perheidensä kesken.

Eli jäin työttömäksi vähän aikaa sitten ja tästä on kai sitten puhuttu. Vaikka en minä sitä kenellekään ole kertonut, kun en ole heitä nähnyt tai muutenkaan ole mikään juttukaveri.

Itse en koskaan puhu tälläisistä asioista lasten kanssa. Kovin ihmeelliseltä tuntuu, että minä ja raha-asiani ja työttömyyteni heitä noin kovin kiinnostaa ja puhuttaa.

Voin sanoa, että olen hyvin hyvin pettynyt. Ja kun asiat eivät ole mustavalkoisia ja he eivät edes tiedä asioistani yhtään ja mistä rahaa ylipäätään saan. Mutta se nyt ei heille kuulu, enkä itse tosiaan edes tiedä (eikä kiinnosta) mitä työtä kukin tekee vai tekeekö!

Oletteko kuulleet moisesta? Tuli kyllä vittumanen fiilis jo ihan lapsenkin takia.

[/quote]

Voi Vi%#u näitä Porvoolaisten juttuja!! Mene nyt sinne kämäseen vuokrayksiösi alkoviin nukkumaan ja keksi huomenna parempi provo!

Vierailija
29/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harvinaisen urpoa porukkaa liikkeellä tänään. Kaikki ylipainoiset mammat perskarvat rehottaen purkavat omaa pahaa oloaan ap:hen, tod.näk. elävät itse miehensä palkalla tai tukiaisilla tai istuvat siwan kassalla vitutus naamalla kun eivät kouluttautuneet tarpeeksi. 

Me asumme hyvällä alueella hyvässä taloyhtiössä mutta pari kakaraa lasten alakouluaikoina on tätäkin jo ehtinyt luonnehtia slummialueeksi (mainittakoon että yksi heistä asui ok-talossa ja loput kaupungin vuokra-asunnoissa tai jossain isäpuolen nurkissa...) Voi hyvinkin olla että lapsesi kiusaajien kotona on raha-asiat sen verran huonossa mallissa että purkavat sitä tuolla tavoin. Valitettavasti kautta aikain lapset ovat leveilleet isiensä rahoilla, ei siinä mitään uutta ole. Kyllä se todellisuus kolahtaa aikanaan kun omia asuntolainojaan makselevat.

Perusta ap oma yritys ja palkkaa sinne työvoimaa niin eiköhän lopu puheet. Tiedä vaikka joku noiden lasten vanhemmista olisi ovella hattu kourassa kysymässä töitä. Tyhmiä ihmisiä on aina ollut ja niitä on näyttänyt sinunkin elämääsi siunaantuvan. Itse tiedät mikä on totuus raha-asioistasi. 

Vierailija
30/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 01:16"]

Eli nämä saamani vastaukset jo vahvisti keneltä lapset ovat "tietonsa" saaneet. Varmaan ovat käyttäneet juuri samoja sanoja kuin te esim. sossupummi!

Tiedoksi vaan, en ole sossupummi. En todellakaan edes asioi sossussa. Kyllä tekis mieli päräyttää, että minulla on varmaan enemmän rahaa tilillä kuin yhdelläkään teistä.

Haluaisin kuitenkin töitä tehdä edelleen, olen nyt ollut työtön vasta parisen kuukautta. Että mitään elämäntapatyötöntä minusta ette saa. Ettekä sossupummia, saatanan haaskat!

Ap

[/quote]

Yh olet kuitenkin. Vaikka minkä miljoonaperinnön olisit saanutkin, muiden siivellä elävä yh sinä olet, et omilla voimillasi porskuttava ahkera äiti ja vaimo. Ja potkut sait koska olit huono ja laiska työntekijä, turha sitä hienostella. Perinnöt sait koska joku sukulaisesi oli sinua parempi. Ja miehesi jätti, koska kauniimpaa ja parempaakin oli tarjolla.

Vierailija
31/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas naita parempi-huonompi, rumempi-kauniimpi, rikkaampi-koyhempi -juttuja

ja katkeruutta

Tata juuri tarkoitin aiemmin, kun avasin keskustelun aiheesta. En saanut vastauksia, vastasin itselleni. Ei olla vuorovaikutuksessa, ja kun joku kysyy jotain mika on ikaan kuin ohis tai etta mika koko jutun idea on, niin toisaalla, toisessa ketjussa, sama levy pyorahtaa kayntiin kuin jo soinut taalla vuosikaudet, vain vahan sanapareja muunnellen. Kirjoittaako naita jokin kone? Anteeksi, en tarkoittanut tata kenellekaan henkilokohtaisesti.

Vierailija
32/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 01:06"]

Niinhän se menee, pummit loisii kotona ja muut tienaa rahat, maksaa verot.... Oletko tyytyväinen itseesi?

[/quote]

Koetas kasvaa vähän. Ei kannattais vittuilla asioilla jotka voi joskus tulla itsellesi eteen. Kertoo kyllä susta paljon, säälittävä tunneköyhä kakara.

Vierailija
33/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tietää provoksi siitä, että kun heti alkuun tuli asiallinen ja järkevä selitys ap:n "tilanteeseen", se ohitettiin pelkällä mölinällä. Jos ap olisi oikeasti huolissaan siitä miten lapsille työssäkäymisestä on puhuttu, olisi ottanut tuon selityksen vähintäänkin järkevänä mahdollisuutena huomioon eikä jatkanut keuhkoamista rikkaudestaan ja muiden huonoista tavoista.

Eli: ei taaskaan kovin taitava provo.

Vierailija
34/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitä ihmisiä!

Ap, voit myös puhua suoraan lapsesi kavereille tai hänen vanhemmilleen että tollaiset jutut loukkaavat ja ne on syytä lopettaa.

Vierailija
35/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaablaablaa.......

Jos on ihan oikeasta elämästä, niin miten sua liikuttaa toisten ihmisten mielipiteet tai arvostelu noin paljoa...? varsinkaan jos sulla on talous turvattu noin hyvin, suorastaan ylenpalttisesti. Minusta on hassua että pitää miettiä toisten sanomisia ja yrittää tehdä vaikutusta.

Toki kiusaamiseen, mikäli tuota episodia voi edes kiusaamiseksia sanoa, pitää puuttua, mutta hyvä jos lapsesi ei jää turhia murehtimaan. Voihan lastaan aina varustaa kiusaamista vastaan hyvällä itsetunnolla ja jopa neuvoa lasta sanomaan napakasti takaisin, pitämään puoliaan.

Eipä sitä voi muitten lapsia juurikaan kasvattaa, tärkeintä että pitää huolen omista puheistaan ja asenteistaan kun ne siirtyvät niin helposti lapsille.Itse olen pääsääntöisesti rento ja positiivinen ja yritän ylläpitää mukavaa ilmapiiriä. On ajantuhlausta arvostella muita ihmisiä, sellainen kertoo enemmän arvostelijan itsetunnosta! Koulumaailmasta löytyy aina kiusaajia, tärkeintä on ettei oma lapsi kiusaa ja että on sen verran reipas ja itsevarma, ettei alistu vaan osaa pitää puolensa. ( toki hiljaisille ja ujoillekin pitäisi pystyä tarjoamaan koulurauha)

Vierailija
36/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ei oo ihmisellä oikeita murheita, kun ehtii keuhkota ja spekuloida, mitä kukakin on ehkä sanonut. Lapselle voit sanoa, ettei puhu perheen asioista koulussa ja että sinäkin olet veroja maksanut ja tulet maksamaan. Grow up ap!

Vierailija
37/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, lapset puhuu mitä ihmeellisempiä keskenään.. multa tivattiin eilen mun palkkaa, koska koulukaverit olivat saneet tietää että poikamme harrastaa yhtä aika kallista harrastusta, ja sielä oli ääneen ihmetelty että "kuinka sun äidillä on varaa?", enkä ole siis yh, edes. Ja isoveljen harrastukseen menee moninkertaisesti tuo sama raha. Eli raha on niin abstrakti käsite, että se saa mitä ihmeellisimpiä muotoja lasten aivoissa. Ko. lasten vanhemmilla ei vältäämättä ole juuri mitään tekemistä tuon asian kanssa. Ja kait sä korjasit, että olet ansiosidonnaisella eli olet itse itsellesi maksanut tuon työttömyyskorvauksen ei se valtiolta tule?

Vierailija
38/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan kaikki naapurit ja puolitutut ja kumminkaimat luulee, että olemme työttömiä tuilla eläviä ja ties mitä pummeja ja loisia ;)

Emme käy kumpikaan töissä mutta emme ole myöskään työttömiä työnhakijoita eli emme saa ansiosidonnaista tai työkkäriä.

Emme saa toimeentulotukea tai asumistukea ym.

2 lapsesta saamme lapsilisät mutta toinen niistäkin loppuu tänä vuonna kun vanhin lapsi täyttää 17v.

Maksamme veroa eli vaikka meillä ei ole palkkatuloja niin pääomatuloja on.

Yksi juoru minkä kuulin kun lapset olivat pieniä ja muutimme kolmiosta isompaan asuntoon oli että muka muutamme omistamaamme yksiöön kun meillä ei ole varaa asua muualla.

Just joo...varmaan 4 ihmistä tunkee 25 neliön yksiöön ja jos rahat olisi ollut loppu niin kai se yksiö olisi myyty ja rahat käytetty elämiseen.

Vierailija
39/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tosiaan veromaksajat maksamme sinun elämisesi! Joten mitään virhettä ei luulisi tapahtuvan. Olisi väärin tietenkin jos olisit työssäkäyvä ja tuollaista olisi sanottu, mutta niin kuin itse sanoit, olet työtön, joten ihan totta pojat puhuvat.

Vierailija
40/65 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo tosiaan koskaan törmännyt niin pössiin porukkaan mitä tällä palstalla näkee! Ällöttävät naapurit sulla ensinäkin, minusta jo se, että naapurisi sanoo elättävänsä teidät, kertoo siitä millaisia ihmisiä he ovat. Täällä on jo niin paljon niitä ihmisiä, jotka ovat oikeasti vaan liian laiskoja töihin ja niitä teidän nimittämiä sossupummeja, joten minusta se, että on jäänyt työttömäksi, ei oikeuta mihinkään tuollaiseen. Se kertoo siitä niiden henkisestä kasvusta ja älyn määrästä, kuinka voi olla (edelliseen viitaten) noin tunneköyhä!!!