Tarvitsenko rasvakeitintä?
Kaveri ylistää yli kaiken. Käyttänyt jo kaksi vuotta säännöllisesti. Tekee siipiä, ranskalaisia, munkkeja jne..
Itse mietin tarvinko moista vehjettä. Olisihan se kiva mutta ei kai se ole terveellistä moinen ruoka Viikottain Tehtynä..
Kertokaa miksi ostaisin laitteen tai jättäisin ostamatta!
Kommentit (15)
Eikö sinne keittimeen laiteta öljyä eikä rasvaa?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:45"]
[/quote]
On olemassa mm. kasvirasvaa ja eläinrasvaa, kumpaa tarkoitat?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 22:45"]
[/quote]
Öljykin on rasvaa.
Kasvirasvoja ovat esimerkiksi rypsi-, auringonkukka- ja oliiviöljyt. Kookosrasva on ainoa kiinteä kasvirasva.
Mä ostin just äsken. Vertailin ja ostin sellaisen minkä kaikki osat saa astikseen. Mun tarkoitus ei ole käyttää sitä joka viikko, mutta lähinnä munkin paistoon ostin sen. Nyt olen friteerannut siinä kanaa, katkaravunpyrstöjä, mustkekalaa, kalanpaloja ja erilaisia ranskalaisia. Ruuasta tulee tosi hyvää ja palovammoilta vältytään.
Onko ystäväsi ja perheensä pulskistunut viimeisen kahden vuoden aikana? Jos ovat niin jätä keitin kauppaan.
Toki hyvä juttu keitin on, saa säädettyä oikean paistolämpötilan.
Olen kokki ja minulla ei ole tarvetta kotikäyttössä rasvakeittimelle. Ne kerrat jolloin uppopaistan teen sen laakeassa kasarissa. Minulla on lämpömittari.
Perusteluiksi miksi en hanki on tilanpuute sekä se että tulisi kenties käytettyä liian usein.
Teen munkkeja max 3 krt/vuodessa, kerran tippaleipiä ja rosetteja, joskus friteeraan kalaa tai äyriäisiä, sipulirenkaita.
Lohkoperunat teen uunipellillä ja vihmon niihin öljyä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 23:18"]
Mä ostin just äsken. Vertailin ja ostin sellaisen minkä kaikki osat saa astikseen. Mun tarkoitus ei ole käyttää sitä joka viikko, mutta lähinnä munkin paistoon ostin sen. Nyt olen friteerannut siinä kanaa, katkaravunpyrstöjä, mustkekalaa, kalanpaloja ja erilaisia ranskalaisia. Ruuasta tulee tosi hyvää ja palovammoilta vältytään.
[/quote]
Minkä merkkisen ostit, kun kerran kaikki osat voi pestä tiskikoneessa?
Mihin te sen käytetyn öljyn heitätte?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 23:19"]
[/quote]
Minä lorautan ison kulhon pohjalle öljyä ja kaikenmaailman mausteita (suola, pippuri, paprika, valkosipuli) sinne lohkotut perunat ja sekoitan, sitten uuniin.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 23:19"]
[/quote]
Minä lorautan ison kulhon pohjalle öljyä ja kaikenmaailman mausteita (suola, pippuri, paprika, valkosipuli) sinne lohkotut perunat ja sekoitan, sitten uuniin.
[/quote]
Siis pellille jolla leivinpaperi ja uuniin. Kerran kääntelen... ehkä 200 c ja reilu 30 min.
Mulla on tämä:
http://www.philips.fi/c/ruoanlaitossa/1300-gn-metallinen-irrotettava-kulho-ja-ajastin-hd6161_00/prd/
Ei ole kaveri lihonut :) hoikka on :)
ap
Et todellakaan tarvitse!!
Hyvä ihme, ei rasvassa tarvitse ruokia laittaa. Ihan kamalaa ajatella, että sellaisia ruokia joku ihannoi.
Uunissa saa lohkoperunat, pulla on parempaa kuin munkit, kanankoivet maukkaita uunissa, et tosiaan tarvitse.