Kumpi on kauniimpi nimi Katja vai Satu?
Kommentit (48)
Katja, minusta Satu on kummallinen nimi, yhtä outo kuin jonkun nimi olisi Pakina, Novelli tai Runo (Runoja toki onkin kastettu).
Katja, minusta Satu on kummallinen nimi, yhtä outo kuin jonkun nimi olisi Pakina, Novelli tai Runo (Runoja toki onkin kastettu).
Katja on näistä parempi. Satu nimi on vaikea taivuttaa Satu, Sadun, Sadulle vai Satun, Satulle...uh...kumminka se muuten oikeasti taipuu? Taidan olla vähän uuno:)
Molemmat ihan hyviä. Itse laittaisin ehkä Satu, koska sillä on myös kiva merkitys suomen kielessä.
Suositellaan taivutusta Satu : Sadun
Katja on kiva nimi, mutta Satu on hyvin naisellinen ja romanttinen
yksi nimi mitä varmaan ällöötte, mutta on musta kiva ja myös kansainvälinen:
Susanna
Jos oot nimeä antamassa, niin ei kumpikaan. Muuten Satu.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:55"]
Jos oot nimeä antamassa, niin ei kumpikaan. Muuten Satu.
[/quote]
Onneksi sinä et sitä päätä.
Katja on parempi.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 21:17"]
Katja on näistä parempi. Satu nimi on vaikea taivuttaa Satu, Sadun, Sadulle vai Satun, Satulle...uh...kumminka se muuten oikeasti taipuu? Taidan olla vähän uuno:)
[/quote]
Niin taidat :D
Öö tuota.. etkö keksis vähän modernimpaa nimeä? :D Siis vanhat nimet on muodissa tiedän, mutta Katja tai Satu ei kyllä ole tarpeeksi vanhoja että olisivat muodikkaita.. Mutta jos jompikumpi pakko valita niin Katja.
Ehdottomasti Katja.
Ihan vain sen takia, että olen pitänyt jokaisesta tapaamastani Katjasta kun taas Saduissa on aina ollut jokin outo piirre, valehtelua, juonittelua yms vaikka ovat aluksi vaikuttaneet mukavilta.
Minusta Katja on kauniimpi, mutta nämähän ovat aina makuasioita.
Jos olet antamassa nimeä, kumpi tahansa on hieno valinta. Kumpikaan kun ei ole tällä hetkellä "muodikas".
Mun ikäpolvessa (75) on monta Katjaa ja Satua tullut vastaan ja ihania ihmisiä kaikki :) Itse en voisi kumpaakaan nimeä käyttää kun lähipiirissä on Molempia vieläkin.. Katja ehkä kauniimpi nimi..
Katja, tykkään kovasti venäläistyyppisistä nimintä jostain syystä.
Ääni Katjalle! :)
Nimi toimii ihan hyvin ulkomaillakin (ainakin euroopassa), Saksassa ja Hollannissa Katja on ihan tunnettu nimenä.
Satu
Katja on vähän venäläinen nimi, vaikka ei siinä sinänsä vikaa ole.