Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies on leikkauksessa ja joutuu istumaan pyörätuolissa jonkun aikaa.

Vierailija
20.02.2013 |

ei onneksi pysyvästi. Luojalle kiitos siitä.

Mies harrastaa aktiivisesti liikuntaa ja rakastaa sitä,  joten luulen että kotiin tulee melko masentuneena.

Mietin, että yrittäisinkö piristää miestä jotenkin. Vaikka tekemällä miehen lempiruokaa tai ostamalla jonkun hyvän elokuvan tai jotain. Nuo tuntuu vaan ihan typeriltä ideoilta. Olen niin huono tälläisissä tilanteissa.

olo on niinkurja, kun ei tiedä miten saisi rakkaansa paremmalle tuulelle.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no musta toi leffa on esim. hyvä juttu, tai vaikka tilata joku tv-sarja josta tykkää ja jota voitte kattoa yhdessä. Me katottiin just uuden tyttöystävän kanssa kaikki harry potterit putkeen kun mä en ole niitä katsonut... meni siis monta päivää kun katottiin yks elokuva per päivä ja sit oli väli päiviä...

Onko mies kovinkin kipeä leikkauksen jälkeen.

Liikkuminen pyörätuolilla saattaa olla hankalaa näin talvella, mutta sitten kannattaa lähteä liikenteeseen. Oma äitini istui kanssa pyörätuolissa vähän aikaa ja katseli monta leffaa ja sitten pikkuhiljaa alettiin liikkumaan... ensin vaikka ihan prismassa ja sitten muualla.

Vierailija
2/4 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat sille lap dancen. eiks telkan tuijottelu ole ihan jokaipäiväistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen itse juuri tuossa tilanteessa eli palannut leikkauksen jälkeen kotiin ja jonkin aikaa liikuntakyvytön.

Ilahduin ihan hirveästi, kun mua odotti siellä yllätyksenä kaksi vanhaa telkkarin suosikkisarjaani dvd-levyinä ja lempikirjailijani uutuuskirja. Niiden kanssa menee nyt aika tosi mukavasti ja kivutkin tuntuu paljon pienemmiltä. Ja joo, lempiruokaanikin oli tarjolla heti ensimmäisenä iltana. Näin potilaan näkökulmasta ilahduttaa ihan mikä tahansa huomioiminen!

Vierailija
4/4 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeasti kivaa, kun on jo etukäteen valmiiksi ajateltu arjen helpottamista. Onko WC:n pyyhkeet, lavuaari, tarvikkeet korkeudella, johon mies yltää? Miten saa keittiössä itse ruokaa, voiko tarvittavat lääkkeet, ruoat, tarvikkeet siirtää sellaiselle korkeudelle, että mies saa ne itsenäisesti? Tarvitseeko makuuhuoneessa vaihtaa järjestystä, että mies pääsee itsenäisesti sänkyyn?

Aikuiselle ihmiselle se itsenäisyyden säilyttäminen on tärkeää. Vaikka onkin ihanaa, että joku hemmottelee ja antaa huomiota, haluaa aikuinen kuitenkin ottaa itse sen parranajokoneen ja kinkkuvoileivän. Ja nousta vuoteesta itse keskellä yötä käydäkseen vessassa. Tai pystyykö pukeutumaan ilman apua?

Kauanko arvelet, että mies viettää pyörätuolissa? En usko, että turhautuminen potilaana oloon alkaa heti, ennemminkin vasta ajan kanssa ja etenkin kuntoutumisen käynnistyttyä, kun muutokset tuntuvat hitailta. Ensialkuun liikunta ei edes tunnu niin tärkeältä, kun kroppa vastustaa muutenkin ja kivut vievät huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi